yamaha dt 50 ac årgang `91

Her kan du poste billeder af specielle FS1'ere,
Hvis du har fået billederne af en anden kendt ejer, så skriv lige en notits om hvem der evt. ejer billedet/maskinen.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

katten er vild med den...det bliver du også..mon ikke den går glat gennem...husk at pudse malingen af stel nummeret..de vil gerne det står blankt frem..så kan du bagefter tape en ramme rundt om..og grundmale..og lige give det en pust klarlak..så står det altid tydeligt og ruster ikke..
hvergang jeg syner mc er fremgangen....stelnummer-tykkelsen på skiver-lys-køretur-papirarbejde...slut.... at betale..jeg har synet 4 mc de sidste år..den ene gang var der lige bremse lyset på forbremsen..men slap med en advarsel..det virkede da jeg testede den hjemme...og virkede igen da jeg kom hjem????
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

så er synet klaret... jeg lejede en prøveplade for en dag for at lige kunne komme ud og afprøve bremserne inden syn... det var let at leje en prøveplade, jeg skulle ikke engang vise tilladelsen til at stille til syn... synsmanden gav en kop kaffe imens han indtastede "motorcyklens" data... 290kg total, 102kg egenvægt, 49ccm, 4,8 kw svarende til 6,5hk... det var let ordnet så jeg dyttede på vej ud af synshallen for at vise at hornet også virker...
ialt kørte jeg næsten 10 km på kværnen idag og den kører helt fint...
i nat skal jeg drømme om 45mm alu cylinder med racerstempel og en 24mm kaburator
hilsen olieklud
Vedhæftede filer
her er så synsgodkendelsen & toldsynspapiret
her er så synsgodkendelsen & toldsynspapiret
DSC00367.JPG (44.68 KiB) Vist 10407 gange
billede af kværnen oppe på det store jordbjerg
billede af kværnen oppe på det store jordbjerg
DSC00366.JPG (96.83 KiB) Vist 10407 gange
igen oppe på jordbjerget
igen oppe på jordbjerget
DSC00364.JPG (90.87 KiB) Vist 10407 gange
man kan næsten se hvor stejlt der er - yamahaen klarede det lige så let i 1. gear
man kan næsten se hvor stejlt der er - yamahaen klarede det lige så let i 1. gear
DSC00365.JPG (101.42 KiB) Vist 10407 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

Stort tillykke med synet Claus !! Det glæder mig ! Flot arbejde
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af FS1originalen »

TILLYKKE Claus :bravo :bravo :bravo

Når du har været tingene igennem så burde synsmanden jo også bare kunne udfylde papirene og vide at alt er i orden :lol:

Drøm sødt :mrgreen:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

det var gode nyheder..man er jo altid spændt..om man har glemt noget..super at du er på vejen..skal den så med til træf..eller bliver det en pladeløs der kommer..

husk nu 20% reglen..ikke tune til dobbelt effekt...he he
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af roberthandvask »

http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4681.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;


hvorfor 70cc når man kan få 80cc :thunge :thunge :teeth2

du skal bare lige have vandkøling på med den her cylinder :(n)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Frandsen »

hej Claus
skie got du..... tillykke med synet.... nu går der vel ikke lige så længe med at få hentet pladen.... :hihi
Mvh
Frandsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... dagen efter synet bestilte jeg et forsikringsbevis hos tryg forsikring, men var lidt utilfreds med prisen... de ville havde godt 1800 kr med vinterkørsel, og 1212 kr hvis den stod stille dec, jan, feb... det skal siges at jeg kører i laveste trin (elite)... efter et stykke tid snakkede jeg med topdanmark hvor jeg også har andre forsikringer, og de kunne tilbyde mig helårs ansvar for kun 430 kr... med det nye forsikringsbevis i hånden var jeg så på motorkontoret og forventede at få nummerpladen med hjem, selvfølgelig imod at betale en evt afgift på stedet, men så fandt jeg ud af at jeg lige skulle udfylde en formular mere, som skulle indsendes til skats hovedkontor... jeg skulle regne med mindst 14 dages behandlingstid...
efter at havde ventet i 30 dage kom så afgørelsen - jeg skal betale det svimlende beløb af 184 kr...
man er kommet frem til dette beløb ved at anslå en nyværdi i `91 på 11000 kr, og pga cyklen er 21 år gammel og har kørt 34000 km, værdinedskrives den med 77 % - derved vuderer skat cyklen til en handelsværdi på 2500 kr... af de 2500 kr er kun 256 kr 105% afgiftpligtig ( takst 1 ) = at betale 184 kr
jeg er selvfølgelig meget tilfreds med skats afgørelse, men jeg vil da mene at knallerten ( motorcyklen ) er langt mere værd end 2500 kr...
tror i at jeg skal på motorkontoret imorgen ??? det tror jeg helt sikkert
hilsen olieklud
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Kim B S »

Hej Claus olieklud.
Tillykke med synet. :(y) Fedt at det kunne gøres for så små penge. :D Og det er da ellers et herligt køretøj og ret alternativ farve-valg. :bravo Den må da være ret sjov at køre på. :hihi
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af juhl-drengen »

hey bare lige for at nævne det ved ikke om den er udenlandsk som knallert eller motorcykel men ved at de dt50,ere der har kunnet købes herhjemme kun har kunnet købes som 45 :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Kim B S »

juhl-drengen skrev:hey bare lige for at nævne det ved ikke om den er udenlandsk som knallert eller motorcykel men ved at de dt50,ere der har kunnet købes herhjemme kun har kunnet købes som 45 :)
Hej juhl-drengen.
Da denne DT 50 er fra 1991, har den helt sikkert ikke været en knallert 45. :roll: De blev nemlig først solgt i DK fra 1-1-1995. :wink: Og er de en gang blevet typegodkendt som knallert 45, så kan de aldrig godkendes som andet. :roll: Lidt åndsvagt, men sådan er det. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

mener at det var aprilla som solgte en cross 45 knallert..de første med 6 gear i mange år i danmark..efter 2 gears perioden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... motorkontoret lukker tidligt, så jeg fik først hentet nummerpladen igår... jeg måtte først trække et nummer til den kassen som har at gøre med afgifter, derefter til kassen for nummerplade udlevering...
jeg kørte lige en lille tur ned til gutterne på havnen for at vise min nye kværn - lyserød 50 ccm
jeg skal bestemt nå at bestille den største turbocylinder & montere den inden strynø... den er lige nu absolut ikke hurtig, idet den højst kan køre ca 80 kmt... mc eller ej - den må køre på motorvejen med 2 personer...

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
så kom der endelig rigtig mc nummerplade på knallerten
så kom der endelig rigtig mc nummerplade på knallerten
DSC00443.JPG (96.21 KiB) Vist 10291 gange
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

fedt den er helt færdig...så har du bevist det kan gøres..en rigtig fin by mc ..som kan tage en skovtur eller standtur uden problemer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af kreidlerhansen »

Kim B S skrev:
juhl-drengen skrev:hey bare lige for at nævne det ved ikke om den er udenlandsk som knallert eller motorcykel men ved at de dt50,ere der har kunnet købes herhjemme kun har kunnet købes som 45 :)
Hej juhl-drengen.
Da denne DT 50 er fra 1991, har den helt sikkert ikke været en knallert 45. :roll: De blev nemlig først solgt i DK fra 1-1-1995. :wink: Og er de en gang blevet typegodkendt som knallert 45, så kan de aldrig godkendes som andet. :roll: Lidt åndsvagt, men sådan er det. :roll:
Hilsen Kim.
Hvis man endelig VIL, kan man købe en hjem fra udlandet og benytte samme fremgangsmåde som her i emnet.
Blot stelnummeret ikke er i det danske register, kan alt efterhånden indregistreres som MC!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Frandsen »

hej Claus
Fedt at se du endelig har fået plader på... den er sug sød.... det lysserøde lyn..
Du kan jo låne min Malossi cylinder for at se om det var noget.. inden du går ud og invistere en hel masse
Meeen det er måske ikke så god en ide aligeveld.... skulle jo nødig ha du kører fra mig.. :thunge
Mvh
Frandsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hejsa frandsen... det er pænt af dig at tilbyde at låne din cylinder, men jeg har alså bestilt det der skal til... nu håber jeg bare på at få det inden strynø 2012...
hilsen olieklud
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af roberthandvask »

hvad har du bestilt? :)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

roberthandvask skrev:hvad har du bestilt? :)
jeg har bestilt nogle farlige tunstumper via en svensk forhandler... jeg skal nok vise dem her når jeg får varene
hilsen olieklud
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg har modtaget en dejlig pakke fra et tuningsfirma... det skal blive spændende at montere, men det vil tage noget tid da cyklen først skal klædes af...
hilsen olieklud
Vedhæftede filer
næ en fin pakke der er kommet med posten
næ en fin pakke der er kommet med posten
DSC00463.JPG (65.77 KiB) Vist 10158 gange
cylinder, stempel, topstykke, indsugningsstuds, kaburator, gaskabel, benzinhane og gummi imellem kaburator/luftfilter
cylinder, stempel, topstykke, indsugningsstuds, kaburator, gaskabel, benzinhane og gummi imellem kaburator/luftfilter
DSC00464.JPG (61.78 KiB) Vist 10158 gange
meget fin støbejernscylinder med racerstempel
meget fin støbejernscylinder med racerstempel
DSC00465.JPG (52.01 KiB) Vist 10158 gange
se port tiden - den er lang
se port tiden - den er lang
DSC00466.JPG (63.96 KiB) Vist 10158 gange
i kan tro topstykket er tungt og så er der musik i det, forstået på den måde at de lange stive køleribber synger når man kører fingeren hen over... kaburatoren er 24mm mikuni kopi... indsugningsstudsen skal lige files op, idet den kun er 20 mm standart
i kan tro topstykket er tungt og så er der musik i det, forstået på den måde at de lange stive køleribber synger når man kører fingeren hen over... kaburatoren er 24mm mikuni kopi... indsugningsstudsen skal lige files op, idet den kun er 20 mm standart
DSC00467.JPG (67.63 KiB) Vist 10158 gange
her er den ægte vare
her er den ægte vare
DSC00468.JPG (66.75 KiB) Vist 10158 gange
når man køber kvalitetscylinder så medfølger der garantibevis og samle vejledning + pakninger... læg også mærke til den tynde udstødningspakning som jeg godt kan lide, istedet for de tykke som vi kender fra fs1
når man køber kvalitetscylinder så medfølger der garantibevis og samle vejledning + pakninger... læg også mærke til den tynde udstødningspakning som jeg godt kan lide, istedet for de tykke som vi kender fra fs1
DSC00469.JPG (61.08 KiB) Vist 10158 gange
Besvar

Tilbage til "Billeder af Specials"