yamaha dt 50 ac årgang `91

Her kan du poste billeder af specielle FS1'ere,
Hvis du har fået billederne af en anden kendt ejer, så skriv lige en notits om hvem der evt. ejer billedet/maskinen.
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Frandsen »

Hej Claus
som jeg ser det skal du starte med at ansøge centralregisteret for motorkørertøjer om lov til at inregistere knallert som mc
oplys dem om det du ved "yamaha dt mx 50 ccm stel og type nr osv." ikke noget med land eller ligende, resten må være op til dem og finde ud af.
Hvis du først har tilladesen går resten af sig selv. Du må heller end gerne få kopier af mine parpire.
En god ting er at refarere til tidligere sager af ligende karaktere.
I synhallen skal du blot kunne fremvise teknisk data fra et land hvor den kører som lille mc
I min ansøgning skrev jeg blot at, da den havde kørt som knallert og var købt som beset udnen kvitering, kunne der ikke fremvises nogle former for
parpier på den og det godtog de uden vidre, men nok mest fordi jeg kunne refarere til en tidligere sag, nemlig jens mc`s
Mvh
Frandsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg har idag sendt en mail til crm om tilladelse til at køre til syn med en knallert ( yamaha dt 50 ), som skal registreres som motorcykel... de fik de data som jeg har skrevet tideligere i tråden... nu skal det blive spændende at se hvad de svarer tilbage... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

købte du den fra sønder jylland :?: :?: der var lige de dele du manglede
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej lars... ja jeg køber den - jeg har aftalt med eddie at vi nok skal finde ud af transporten... jeg søger derfor en fra sjælland som skal til stumpemarked næste lørdag i fredericia, som kan havde den med til mig som returgods...
ja det var lige den rigtige knallert til mig - nu kan jeg samle en rigtig fed dt 50èr med skivebremse... jeg bliver nok nød til at total adskille dem, fordi jeg tror jeg vil lave en fra bunden med sandblæsning af stel og total oplakereing... sådan en skal vel næsten være rød og hvid som en gammel yamaha crosser... og tak for du lige fik nævnt i starten eddies salgstråd at jeg kunne være interesseret... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af olebole »

Hej ! Claus :P Det lyder da spændende med at lave den om til mc. Delene er nok ikke nemme at finde her hjemme, men i tyskland er der mange af dem til små penge . Den`s fortid er nok som dogner cykkel :( men så er det jo godt at du tager dig af den :(y) Ps. Jeg har et sprit nyt koplings dæksel til at ligge hvis du får brug for det :wink: Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej ole... det skal blive spændende om den skal blive en motorcykel eller en crosser... jeg tror at jeg har stumper nok nu, men jeg skal da lige høre dig om det kun er dækslet du har, eller er det komplet med koblingssnekke ??? jeg havde jo i forvejen 2 komplette koblingsdæksler, men jeg ville da gerne forny snekken... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

hej jeg skal give min dt 175 den samme tur..ved ikke rigtig om stellet skal være hvidt,,da min tank og sæde har blå som basis
min donor et rød stel sæde/sort tank skærme
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af olebole »

Hej Claus det er kun skjollet ! Til Lars . Jeg tror faktisk at de blev solgt med hvidt stel originalt . Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

hej ole de stel blev faktisk solgt i 3 farver hvid rød og lilla....mit bliver hvidt..igen...eller guld..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... så blev jeg langt om længe ringet op af crm, og en dame spurte om alt muligt... de vil se en købskvittering ellers ingen problemer... jeg spurte om jeg ikke bare kunne sende den med posten, men hun sagde at det var den langsomme metode... hvis jeg ville havde tilladelsen straks skulle jeg skanne købskvitteringen og sende den til hende på en lokal mail adresse... jeg må hellere smede mens jernet er varmt... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Frandsen »

Det sgu da super Claus, det er rart når tingne går nemt og smærte frit :bravo
så må du jo se at komme igeng med at renovere, så du kan komme ud at kører på vejen,
lige som vi andre, uden hele tiden at skulle se sig tilbage.
Mvh
Frandsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej frandsen... jeg kommer da ikke til at se mindre bagud bare fordi jeg får nummerplade på - jeg skal jo se efter hvor i bliver af... det er selvfølgelig også lidt urimeligt at jeg har 5 gear, og mulighed for at montere en rigtig stor kaburator - he he he... nå, men jeg fik en til at skanne købskvitteringen og sende den til min mail... det var første gang jeg skulle prøve at håndtere at modtage en vedhæftet grovfil og sende den videre, men det lykkes til sidst... jeg er jo ikke en expert i computer, faktisk har jeg kun denne computer takket være fs1 dk - forinden var jeg ikke digitaliseret... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Frandsen »

Ja ja Claus , men det kræver du får fingeren ud og kommer igang. :hihi
Det skulle glæde mig at komme ud at kører en tur med dig, også selv om jeg ik ka følge med.
Du skal da os ha lov og prøve von det er at kører stærkt :thunge
Mvh
Frandsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... så er tilladelsen kommet... nu kan jeg køre til syn med en yamaha dt 50 " knallert " som så bliver til en motorcykel... fedt fedt fedt... hilsen claus olieklud...
Vedhæftede filer
DSC00307.JPG
DSC00307.JPG (49.38 KiB) Vist 8221 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tillykke med det Claus ! så er der ikke lang vej igen i papirsagen. Hvor langt er du med maskinen ? skal vi ud og trille sammen i sommer ??
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej morten... jeg er ikke gået igang med den endnu, men det varer ikke lang tid før jeg begynder... jammen vi kan da godt race lidt rundt sammen - så kan vi kalde os 5 gear klubben... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

jeg er klar nå jeg lige har fået samlet min nye motor og kørt den ind.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
ejn
Stor knallert
Indlæg: 174
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 11:02
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af ejn »

Hej

Sidder og leder efter info om min DT 175 og fandt så dette.
http://www.yamaha-motor.com.mx/Manual_P ... &mode=DT50

Hvis du har det i forvejen, så undskyld ulejligheden.

Mvh

Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej esben... jeg kan ikke lige se hvad det er du linker til, men hvis du har nogle specifikationer på ydelsen af en dt 50 ac motor, er jeg meget modtagelig... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Nabo Jan »

claus olieklud skrev:hej... så er tilladelsen kommet... nu kan jeg køre til syn med en yamaha dt 50 " knallert " som så bliver til en motorcykel... fedt fedt fedt... hilsen claus olieklud...
Hej Claus.
Held og lykke med projektet.

// Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Besvar

Tilbage til "Billeder af Specials"