Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Her kan du poste billeder af specielle FS1'ere,
Hvis du har fået billederne af en anden kendt ejer, så skriv lige en notits om hvem der evt. ejer billedet/maskinen.
Besvar
janL1978
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 17. sep 2009 19:04
Kontakt:

Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af janL1978 »

Her har jeg taget et par billeder af min nevø, Niclas´ Yamaha FS1 som er en DX version. Den fik han i gave af mig, sin mor og far(min bror) til hans 16 års fødselsdag. Tanken og sideskjoldene er dem vi kender fra 2-gears versionen herhjemme, men disse dele blev jo også solgt i eksempelvis Yamahaer i Sverige. Om knallerten i nøjagtig sådan en sammensætning af farver til en DX model fra udlandet nogensinde har været solgt, skal jeg dog ikke kunne sige...
Der er lidt lir på, i form af magnetdæksel og mastercylinderdæksel i alu, købt hos Benny. Den står også som den udelandske DX model, hvor bremsekaliberen sidder bag forgaffelbenet, og med en kopi-forskærm der er næsten af samme udformning som den originale slags til denne type DX. Der er også tilføjet en blå kæde, gule stødmuffer foran, ORIGINALE bagstøddæmpere bag, motorbøjler, spejle, den korte "svenske" bagagebærer, der hører til "svenskersædet", samt gule fodhvilere. Bemærk at baglygten er til den danske 77er model. Tak til Benny, Stig N., Lennart W. og Per H, for uvurderlig hjælp med både dele, viden og hjælp til at få den kørende.
IMG_4155.JPG
IMG_4155.JPG (602.76 KiB) Vist 7323 gange
IMG_4164.JPG
IMG_4164.JPG (511.19 KiB) Vist 7323 gange
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af Jps2 »

Flot Yamaha :(y)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af Kai »

Den er dælme fin !!
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... den ser jo ud som en helt ny, men man skal lige vænne sig til det svensker look... syntes dog de gule dele skiller sig vel rigeligt ud, jeg havde fortrukket sort gummi & krom støddæmpere, alternativt blå støddæmpere.

fin er den dog - tillykke til den nye unge ejer som nu har en rigtig knallert

hilsen olieklud
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af Jensmc »

Bortset fra fodgummierne, er gul farve originalt.
Jeg købte en del nye ophugningsdele i 90' erne. Her var blinklysene firekantede i sort plast.
Cyl og top var det store. 3E8.
Men mon ikke denne her er tilpasset DK? 3E8 er jo uden TUM178 og derfor ulovligt.
Hvis det er svensk indsugning, er den et par 1/10dele større end den danske.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
janL1978
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 17. sep 2009 19:04
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af janL1978 »

Hej tusind tak for jeres svar.
Det er en dansk Yamaha som "bare" har fået svensk look, dvs. et dansk stel, og der er en dansk motorblok på motoren, en 2-gears tank og sideskjolde, og så er nogle af delene fra en udenlandsk model. Dansk lovlig kørselsopsætning med 10mm karb., 6,5mm indsugningsplade,TUM-178 udstødning, 9-tands fortandhjul osv. Jep, den står skam som lovlig.(jeg tør ikke lade ham køre på en Yamaha som han kan risikere og blive konfiskeret til eftersyn, og alt det stads...
Lige meget hvad så ved de yngre politifolk, som kunne stoppe og tjekke knallerten, jo forhåbentlig ikke at den består af dele som er "udenlandske".
Faktisk er bremsecylinderen fra en lidt større Yamaha model(kan ikke huske hvilken), man kan ikke se det på billederne, men selve greb-delen af mastercylinderen er faktisk nedadvinklet lidt, set i forhold til reservoirets vandrette vinkel. Og jeg købte engang ved tilfælde et mindre originalt Yamaha bremsecylinder stempel, og det passede helt fint i denne bremsecylinder ved bemærkede jeg, dog er diameteren af stemplet lidt mindre end i de danske 5/8-modeller. Jeg kan ikke huske hvad der stod af størrelse, men én ting ved jeg, den bremse bider bare igennem!
Mvh
Jan
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af Jensmc »

Det er nok fra RS125. Her er caliper den samme. Bremsecylinder i en anden størrelse.

Det er en rigtig fin knallert.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af Kim B S »

Hej Jan.
Rigtig flot Yamaha. Jeg ville I hvert fald være blevet meget glad, hvis jeg havde fået den I fødselsdagsgave som 16 årige. :(y) :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
janL1978
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 17. sep 2009 19:04
Kontakt:

Re: Min nevøs "svenske" yamaha FS1 DX

Indlæg af janL1978 »

Tusind tak for den gode ros. Jeg er selv ret glad for at det lykkedes mig at lave den, med hjælp fra folk herinde fra forum.
Tak. Mvh Jan
Besvar

Tilbage til "Billeder af Specials"