Side 3 af 3

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 17:36
af Knud
Du skal ændre koblingen radikalt og regn ikke med at gear kassen kan holde til ret meget

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 18:12
af juhl-drengen
En bekendt fra Agerbæk lavede en med en athena LC cylinder mener den var fr lang Minarelli :-)
125 blev der sagt den kunne køre

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 18:18
af kim96v4
ved i hvilke andre scootere der passer i pindboltene? det gør det jo unægteligt meget nemmere

kim

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 18:31
af Knud
I mit Purple Rain projekt er der en plan for mine specielle tunings projekter
der har jeg en LC cylinder med en pæn stor prop og masser af skylle kanaler
jeg har fået fremstillet en speciel kobling og der skal en leo vince skralde-bang potte på den og en voldsom karburator
jeg regner med omkring 12-15 hk ikke mere det kan hverken kobling eller gearkasse klare

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 18:33
af kreidlerhansen
Yamaha BW's (lodret Minarelli) passer med forholdsvis beskedne ændringer.

Hvis du vil have de 20HK, så knald en komplet Derbi-motor i stellet, i stedet. Som udgangspunkt er FS1-motoren et rigtig dårligt valg til så meget moment, som 80cc med 20HK leverer.

11-12HK vil jeg påstå er den absolut øvre grænse for, hvad motor, stel, forgaffel, bagsvinger og bremser kan kapere. Det gælder for FS1, Kreidler, Puch osv.
Ingen af '70er-knallerterne er designet med henblik på at køre vanvittigt meget stærkere end 100km/t.

Udfordringen ligger i at ramme et kompromis mellem "kræfter nok" og "anvendelighed". Selv 80ccm med 20HK vil være en belastning at køre rundt med, fordi karakteristikken pr. definition bliver snothysterisk.

Ved et tilfælde er der vist opstået fælles konsensus omkring, at 90-95km/t under normale omstændigheder er tilpas, og så kan vi stadig ligge og snuse til de 100-105km/t på de rigtig gode dage.
Til gengæld eksploderer motoren ikke hver 500km, og det er stadig sjovt at køre!

I særdeleshed FS1-koblingen bliver hurtigt træt af mere end bare 9-10HK, så rent mekanisk er det fjollet at presse motoren mere ift. at skamtune Derbi-motoren... som for øvrigt heller ikke holder evigt.

Re: FS1 Cross - Special

: man 6. okt 2014 18:40
af Knud
Regn med 3hk per plade-par i koblingen husk bremserne skal følge med i dine overvejelser jeg har en RD125 forgaffel med 18" forhjul og skive fra en RD125 og nogle bedre bagfjedre på min Purple Rain