FS1 Cross - Special

Her kan du poste billeder af specielle FS1'ere,
Hvis du har fået billederne af en anden kendt ejer, så skriv lige en notits om hvem der evt. ejer billedet/maskinen.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: FS1 Cross - Special

Indlægaf Knud » man 6. okt 2014 17:36

Du skal ændre koblingen radikalt og regn ikke med at gear kassen kan holde til ret meget
:mrgreen:

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: FS1 Cross - Special

Indlægaf juhl-drengen » man 6. okt 2014 18:12

En bekendt fra Agerbæk lavede en med en athena LC cylinder mener den var fr lang Minarelli :-)
125 blev der sagt den kunne køre
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

kim96v4
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: man 31. mar 2014 21:02

Re: FS1 Cross - Special

Indlægaf kim96v4 » man 6. okt 2014 18:18

ved i hvilke andre scootere der passer i pindboltene? det gør det jo unægteligt meget nemmere

kim

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: FS1 Cross - Special

Indlægaf Knud » man 6. okt 2014 18:31

I mit Purple Rain projekt er der en plan for mine specielle tunings projekter
der har jeg en LC cylinder med en pæn stor prop og masser af skylle kanaler
jeg har fået fremstillet en speciel kobling og der skal en leo vince skralde-bang potte på den og en voldsom karburator
jeg regner med omkring 12-15 hk ikke mere det kan hverken kobling eller gearkasse klare
:mrgreen:

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3622
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: FS1 Cross - Special

Indlægaf kreidlerhansen » man 6. okt 2014 18:33

Yamaha BW's (lodret Minarelli) passer med forholdsvis beskedne ændringer.

Hvis du vil have de 20HK, så knald en komplet Derbi-motor i stellet, i stedet. Som udgangspunkt er FS1-motoren et rigtig dårligt valg til så meget moment, som 80cc med 20HK leverer.

11-12HK vil jeg påstå er den absolut øvre grænse for, hvad motor, stel, forgaffel, bagsvinger og bremser kan kapere. Det gælder for FS1, Kreidler, Puch osv.
Ingen af '70er-knallerterne er designet med henblik på at køre vanvittigt meget stærkere end 100km/t.

Udfordringen ligger i at ramme et kompromis mellem "kræfter nok" og "anvendelighed". Selv 80ccm med 20HK vil være en belastning at køre rundt med, fordi karakteristikken pr. definition bliver snothysterisk.

Ved et tilfælde er der vist opstået fælles konsensus omkring, at 90-95km/t under normale omstændigheder er tilpas, og så kan vi stadig ligge og snuse til de 100-105km/t på de rigtig gode dage.
Til gengæld eksploderer motoren ikke hver 500km, og det er stadig sjovt at køre!

I særdeleshed FS1-koblingen bliver hurtigt træt af mere end bare 9-10HK, så rent mekanisk er det fjollet at presse motoren mere ift. at skamtune Derbi-motoren... som for øvrigt heller ikke holder evigt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: FS1 Cross - Special

Indlægaf Knud » man 6. okt 2014 18:40

Regn med 3hk per plade-par i koblingen husk bremserne skal følge med i dine overvejelser jeg har en RD125 forgaffel med 18" forhjul og skive fra en RD125 og nogle bedre bagfjedre på min Purple Rain
:mrgreen:


Tilbage til "Billeder af Specials"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst