Mål til ekspansionsudstødning

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af 12V »

Super, mange tak!

Hvordan kørte dit Stage6 Replica i forhold til Luc udstødningen, og hvordan tror du den performer i forhold til den billige Jarmacol potte? Det er nok Jarmacol potten eller Stage6 Replica udstødningen jeg kommer til at køre med, scooter potten har jeg allerede. Udseende er ligemeget, det er en slags markræser.

Øvrig setup er 45 mm Puch Maxi Athena membran kit og 21 mm Dellorto PHBG. Det hele kommer på en 4G Monza, blokken er tilpasset for at tage den større diameter på skørterne og der er gjort plads til de store skyllekanaler. Jeg formoder at cylinder kittet er forholdsvis mild, udstødningsporten ligger ikke så højt, så vi overvejer at gøre noget ved det. Jeg opretter lige et projekt emne efter weekenden, så regner jeg med at have målt kittet op.

Jeg har 28 og 32 mm forrør liggende, hvad ville du satse på?
2015-03-15 18.50.44 (Custom).jpg
2015-03-15 18.50.44 (Custom).jpg (134.23 KiB) Vist 11129 gange
Rito krumtap med NSK lejer shimset til 0,04 :)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg er ikke så meget for den form for tuning der ! hvordan skal en yamaha nogen overhoved få en chance ? og så med super krumtap og perfekte hovedlejer - så er der jo ikke engang en chance for plejlstangen kommer ud igennem blokken... hmm

ellers meget fedt valg med den maxicylinder med membran, med de store kanaler i blokken er en ydelse på mindst 10 hk ikke urealistisk... og så har du også 4 gear - øv øv øv - jeg ender med at købe den raketmotor til yamahaèn, eller måske 2 hvis ellers der er plads til at spænde dem på bagagebæreren... he he

jeg har en 3 gears monza med 47 mm metrakit, selv om krumtapslejerne er totalt opslidte trækker den som et svin, der er bare ikke så mange omdrejninger i den, men bundtrække det kan den

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af kreidlerhansen »

12V >> Stage6-potten ville være mit valg, hvis der skal nogle omdrejninger på. Den trækker mellem 9.500-12.000rpm og derefter sker der INTET. Mellemområdet er lidt slattent, men bundtrækket var faktisk ok.
Diffusorne er ikke så ringe endda, men baffle er for kort. Jeg endte med at få flikket en ~250mm baffle på, og det gav et noget bredere trækområde uden mærkbart tab i spidsydelse.

Jamarcol er bare billig og superfed til de mindre avancerede cylinderkits, først og fremmest. Stingerens diameter er for lille til mere end 60cc, så jeg vil ikke anbefale den til dit projekt. :)

Havde du ikke en Stage6-potte på lager, havde jeg peget dig i retning af Homoet 4P SPI60. Den er faktisk ret fed ift. hvor enkelt indrettet, den er.

Du kan også prøve at søge efter Ralf Waldmann og hans udbud af udstødninger. Der er nok at vælge mellem, omend flest til Kreidler.

Det er et fedt projekt!!! :D
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af kreidlerhansen »

Claus >> Athena laver en 47,6-cylinder til BW's til 43mm slaglængde... og Parmakit står bag en med 50mm boring til 43mm slaglængde.

De er ~70,5mm mellem pakfladerne. Membran + 80-85ccm. Bare på med et afdrejet Puch-topstykke.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af claus olieklud »

nej nej nej hansen - jeg kan da ikke fræse en hellig yamahablok i smadder, desuden er det snyd med lang slaglængde, og så syntes jeg det vil se dumt ud med en scootercylinder og et hokuspokus topstykke... hmm jeg ved godt jeg er sær, men det skal alså se rigtig ud - præcis derfor kan der også kun sidde en kreidlercylinder på en kreidler

nææ du - det ender med vi må køre lovligt 30 kmt, der er heller ingen grund til at det skal gå så stærkt

misundelse er en grim ting, især når det rammer mig

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af kreidlerhansen »

Sær? Det er vi sgu da alle sammen, herinde - ergo er det helt normalt! Øh...?

Jeg pointerer blot, der er masser af muligheder. Kønne eller ej, de virker! Og scooter-cylinderen vil nok give flest smæk for skillingen med 20HK indenfor rækkevidde... hvis man ellers tør?

For mit vedkommende er jeg ved at komme lidt ned på jorden og går med nogle mere milde 50ccm idér. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af Hurtiglars »

Hey gutter. Jeg vil høre jer om hvad mulighederne er for at hook en ekspansions udstødning på en sco 3 gears motor, og om det overhovedet kan give nogen effekt. Min eneste mulighed ville være at bruge det originale forrør hvor jeg ikke lige kender målene præcist. Kører med boret cylinder ca. 15 millimeter. 39.5 diameter. 40 mm slaglængde. Hakket stempel og går 50kmt ligeud, er også gearet lidt op, trækker ok. Hvis jeg nu tog noget længde af forrøret, ville det så være muligt at ramme noget der virkede? Og helst en løsning der ikke vækkede for meget opmærksomhed rent visuelt. Noget Chrome måske uden for meget knæk. Håber i har et svar. Hej hej
Fri hash og lang gaffel
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af kreidlerhansen »

Snup en cigar-udstødning til Maxi eller noget i den dur. Der skal sikkert laves en bøsning mellem forrør/udstødning, ligesom et beslag skal fremstilles. Men en typisk 28mm udstødning skal nok hjælpe - en sådan rækker trods alt til 4-6HK på andre maskiner, hvilket rækker til 70-80km/t!

Ekspansionsudstødninger giver mere mening ifm. hårdere tuning. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af Hurtiglars »

Mange tak for svar. Det er da det jeg gør! Den er også pæn
Fri hash og lang gaffel
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mål til ekspansionsudstødning

Indlæg af kreidlerhansen »

Å' så' den BILLIG! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"