Vespa bravo ciao trækker ikke hjælp

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Vespa bravo ciao trækker ikke hjælp

Indlæg af Lehmann »

Det må det være. :-)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vespa bravo ciao trækker ikke hjælp

Indlæg af kreidlerhansen »

Med Durafix og en gang omhyggeligt slibearbejde kan man tilpasse indsugningen, så den slutter rigtigt til.

Det er kreativt, men absolut holdbart "fusk", som jeg har reddet en elendigt boret blok med.

Krumtappen var næsten ude at røre, så jeg klattede en (ok, nogle stykker) stump 0,2mm tykt sandpapir på krumtapvangen og blev ved med at dreje den rundt, til der var fri passage.

Og ja, det tog en evighed. Nej, det er ikke decideret let at få Durafix til at binde rigtigt i præcis denne sammenhæng... men det lod sig gøre!


Den letteste vej er nok at bruge kemisk metal. Det skal nok blive siddende, hvis man bruger noget, som er godt (eks. Loctite) og man laver en tilpas ru overflade, det kan binde på.


Det er en Ciao... kemisk metal og gaffa erobligatoriske elementer! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Vespa bravo ciao trækker ikke hjælp

Indlæg af juhl-drengen »

kreidlerhansen skrev:Med Durafix og en gang omhyggeligt slibearbejde kan man tilpasse indsugningen, så den slutter rigtigt til.

Det er kreativt, men absolut holdbart "fusk", som jeg har reddet en elendigt boret blok med.

Krumtappen var næsten ude at røre, så jeg klattede en (ok, nogle stykker) stump 0,2mm tykt sandpapir på krumtapvangen og blev ved med at dreje den rundt, til der var fri passage.

Og ja, det tog en evighed. Nej, det er ikke decideret let at få Durafix til at binde rigtigt i præcis denne sammenhæng... men det lod sig gøre!


Den letteste vej er nok at bruge kemisk metal. Det skal nok blive siddende, hvis man bruger noget, som er godt (eks. Loctite) og man laver en tilpas ru overflade, det kan binde på.


Det er en Ciao... kemisk metal og gaffa erobligatoriske elementer! ;)

Du glemte nogle MEGET vigtige ting til sådan en slags maskine:

ståltråd, håb og drømme til at holde den sammen! :mrgreen:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Tuning"