Side 1 af 1

vandkølet tun

: man 11. jan 2016 20:54
af mogenskrag
hej
er igang med et projekt som omfatter en puch grand prix ,som skal indregistreres som mc
søger derfor et voldsom 75 ccm vandkølet sæt fra en scooter
slaglængde er ca 43 mm og med indsugning i cylinder
helst membran kit
nogen der ha et forslag ?
det er lidt sjov og ballade så negative kommentarer frabedes

Re: vandkølet tun

: tirs 12. jan 2016 19:20
af kreidlerhansen
http://www.rrd-preparation.com/en/kit-h ... t-549.html

Flyt pindboltene ud fra 45 => 47-48mm og få lavet lidt alu-svejsning samt fræsning, så passer Minarelli RV-cylindrene.
Det er en gearmaskine, som gik forud for AM6-motoren.

Der er mere økonomi i det luftkølede Gilardoni-kit med membran, idet vandkøling i sig selv ikke øger ydelsen.
En god ekspansionsudstødning og ditto forbrændingskammer hjælper gevaldigt på temperatur og driftsikkerhed ved høj literydelse.

Glem alt over 15HK til gadebrug. Den trækker sig selv i stykker, ligesom alle de andre veteraner. Dvs. alt fra kobling, over gearkasse til stellet... bremser og stel er pr. definition underdimensioneret til ret meget over 95km/t.

Det er ikke for at pille projektet ned. Du skal bare vide det. :)

Re: vandkølet tun

: ons 13. jan 2016 17:58
af mogenskrag
hej
tak for svaret

Re: vandkølet tun

: ons 13. jan 2016 18:50
af Kai
Hvad med Maxi cylinderen..den der Polini tingest med membran indsugning ? Den dur temmelig godt på en maxi uden gear.

Ellers er det vel muligt endnu at finde en 6 gears motor fra Monza 6SL endnu hvis man er lidt heldig, den er bygget som en kampvogn og kan tage seriøse tæsk uden at kny.

Re: vandkølet tun

: ons 13. jan 2016 18:56
af kreidlerhansen
Polini-cylinderen er vel næsten, som de fleste havde ønsket, samtlige 50ccm Puch'er var udstyret fra fabrikken? :P

Re: vandkølet tun

: fre 15. jan 2016 06:55
af mogenskrag
hej
ha en 6 gears liggende men er ikke klar over om den må monteres

Re: vandkølet tun

: fre 15. jan 2016 08:16
af kreidlerhansen
mogenskrag skrev:hej
ha en 6 gears liggende men er ikke klar over om den må monteres
Ved indregistrering som MC, er antallet af gear sikkert uvæsentligt. Bare husk at få anført antal gear på registreringsattesten.
Det samme burde være muligt med motorombygning, men...

Større ombygninger, som adskiller maskinen væsentligt fra sin oprindelige identitet, er en anden snak.
Den slags kan medføre afgiftsberegning som en ny maskine.

Dette inkluderer også en ombygning til vandkølet med 70-80ccm, medmindre du kan dokumentere, noget lignende (læs: identisk) fandtes "dengang".


Som udgangspunkt vil jeg altså fraråde dig at køre med andet end en original, fartvindkølet cylinder.
Reelt også EFTER den er blevet synet.

Ihukom dog, der er forskel på, at man KAN blive snuppet/straffet og så sandsynligheden for, det sker.
Det er op til ens egen samvittighed, samt syndmand og andre instanser.