vandkølet tun

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
mogenskrag
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 15. feb 2015 20:59

vandkølet tun

Indlægaf mogenskrag » man 11. jan 2016 20:54

hej
er igang med et projekt som omfatter en puch grand prix ,som skal indregistreres som mc
søger derfor et voldsom 75 ccm vandkølet sæt fra en scooter
slaglængde er ca 43 mm og med indsugning i cylinder
helst membran kit
nogen der ha et forslag ?
det er lidt sjov og ballade så negative kommentarer frabedes

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3622
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: vandkølet tun

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 12. jan 2016 19:20

http://www.rrd-preparation.com/en/kit-h ... t-549.html

Flyt pindboltene ud fra 45 => 47-48mm og få lavet lidt alu-svejsning samt fræsning, så passer Minarelli RV-cylindrene.
Det er en gearmaskine, som gik forud for AM6-motoren.

Der er mere økonomi i det luftkølede Gilardoni-kit med membran, idet vandkøling i sig selv ikke øger ydelsen.
En god ekspansionsudstødning og ditto forbrændingskammer hjælper gevaldigt på temperatur og driftsikkerhed ved høj literydelse.

Glem alt over 15HK til gadebrug. Den trækker sig selv i stykker, ligesom alle de andre veteraner. Dvs. alt fra kobling, over gearkasse til stellet... bremser og stel er pr. definition underdimensioneret til ret meget over 95km/t.

Det er ikke for at pille projektet ned. Du skal bare vide det. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

mogenskrag
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 15. feb 2015 20:59

Re: vandkølet tun

Indlægaf mogenskrag » ons 13. jan 2016 17:58

hej
tak for svaret

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1807
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: vandkølet tun

Indlægaf Kai » ons 13. jan 2016 18:50

Hvad med Maxi cylinderen..den der Polini tingest med membran indsugning ? Den dur temmelig godt på en maxi uden gear.

Ellers er det vel muligt endnu at finde en 6 gears motor fra Monza 6SL endnu hvis man er lidt heldig, den er bygget som en kampvogn og kan tage seriøse tæsk uden at kny.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3622
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: vandkølet tun

Indlægaf kreidlerhansen » ons 13. jan 2016 18:56

Polini-cylinderen er vel næsten, som de fleste havde ønsket, samtlige 50ccm Puch'er var udstyret fra fabrikken? :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

mogenskrag
Junior knallert
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 15. feb 2015 20:59

Re: vandkølet tun

Indlægaf mogenskrag » fre 15. jan 2016 06:55

hej
ha en 6 gears liggende men er ikke klar over om den må monteres

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3622
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: vandkølet tun

Indlægaf kreidlerhansen » fre 15. jan 2016 08:16

mogenskrag skrev:hej
ha en 6 gears liggende men er ikke klar over om den må monteres


Ved indregistrering som MC, er antallet af gear sikkert uvæsentligt. Bare husk at få anført antal gear på registreringsattesten.
Det samme burde være muligt med motorombygning, men...

Større ombygninger, som adskiller maskinen væsentligt fra sin oprindelige identitet, er en anden snak.
Den slags kan medføre afgiftsberegning som en ny maskine.

Dette inkluderer også en ombygning til vandkølet med 70-80ccm, medmindre du kan dokumentere, noget lignende (læs: identisk) fandtes "dengang".


Som udgangspunkt vil jeg altså fraråde dig at køre med andet end en original, fartvindkølet cylinder.
Reelt også EFTER den er blevet synet.

Ihukom dog, der er forskel på, at man KAN blive snuppet/straffet og så sandsynligheden for, det sker.
Det er op til ens egen samvittighed, samt syndmand og andre instanser.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster