Jeg er sprit ny her på siden, og har lige et spørgsmål eller 2.
Jeg har købt et 45mm nc cylinderkit med top stykke fra mopedspeed.dk til min FS1 DX.
Jeg køre med 16 mm karburator og 16mm insugningsplade, og en 5,3hk udstødning med 32mm forrør.
Jeg synes ikke jeg kan få det til sådan rigtigt at svede... der er massere af bundtræk, men den er sløv i høje omdrejninger og er i det hele taget ikke specielt omdrejnings-villig, hvilket den var med de forrige cylindere(40mm med ekstra skyller og 43mm 5,3 hk). Synes også at kittet bliver meget varmt i forhold til andre kits

Jeg har prøvet dyse indstilling med 2 op af gangen til den 4-takter, og det den køre bedst med er dyse 160* (thansen/protuna nr.) og efterfølgene nåle instillet osv, og tændrøret (B9) er nødebrunt.
Er det simpelthen kittet der er for billigt og for skramlet og bare ikke kan yde mere end det, det koster trods alt ikke mange basse-ører? Er det karburatoren der er for lille til det store kit? Kan membranen drille? Kan udstødningen være for lille? Kan 18mm indsugningsplade gøre nogen mærkbar forskel? Kan et high-speed stempel med en stempelring give nogen mærkbar effekt?
Den køre 70 med 14-43 gearing og før havde jeg 43mm fra protuna og kørte den 90 med samme gearing og et godt optræk.
Synes snart jeg har prøvet alt, håber der er en venlig sjæl der har erfaring med dette kit