2 takts portning
: ons 10. apr 2013 23:03
Hej knallertforum
Jeg har gået lidt med tanken om at begynde at eksperimentere lidt med 2 takts tunning, portning og sådan noget, på knallertmotorer.
Men jeg er kommet lidt i tvil over om man kan porte en cylinder for voldsom, og derved opnå tab af effekt?
Lige et eksempel (ved godt at det ikke er samme type cylinder, bare lige noget jeg hurtigt fandt på nettet):
Hvis man nu fræste skyllekanalerne op i denne her cyllinder.....: http://images.rrd-preparation.com/Image ... x_50cc.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
....så de så ud lige som på denne her cyllinder..... : http://www.twostrokerider.se/upload/ant ... 06_550.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
.....og derefter også forstørede indsugning, udstødning osv (og indstillede den selvfølgelig), kunne man så godt risikere at tabe effekt fordi at cylinderen er portet for voldsomt??
lige til sidst, er der nogle der har nogle gode råd og tips inden man går i gang med sådan et projekt??
Jeg har gået lidt med tanken om at begynde at eksperimentere lidt med 2 takts tunning, portning og sådan noget, på knallertmotorer.
Men jeg er kommet lidt i tvil over om man kan porte en cylinder for voldsom, og derved opnå tab af effekt?
Lige et eksempel (ved godt at det ikke er samme type cylinder, bare lige noget jeg hurtigt fandt på nettet):
Hvis man nu fræste skyllekanalerne op i denne her cyllinder.....: http://images.rrd-preparation.com/Image ... x_50cc.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
....så de så ud lige som på denne her cyllinder..... : http://www.twostrokerider.se/upload/ant ... 06_550.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
.....og derefter også forstørede indsugning, udstødning osv (og indstillede den selvfølgelig), kunne man så godt risikere at tabe effekt fordi at cylinderen er portet for voldsomt??
lige til sidst, er der nogle der har nogle gode råd og tips inden man går i gang med sådan et projekt??