Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf Elsberg » man 11. mar 2013 22:45

I 2008 mistede hollænderne rekorden for hurtigste 50cc´er - nu vil de erobre den tilbage vha. en små 30hk Kreidler motor:
http://www.groene-tulp.nl/cms/ - :bravo


Elsberg
Billede

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 12. mar 2013 11:40

Jeg følger sagen spændt, sjovt nok! :thunge

Især er jeg nysgerrig efter, om Toersen vil satse på tvangsfodring/trykladning efter samme devise som amerikanerne, eller om det 'kun' bliver en heftig drejeventilsmotor.

Så vidt jeg har forstået er op til 30HK teoretisk muligt for en totakter... men teori og praksis har det med at være modsat af hinanden, når man for alvor er grænsesøgende!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1807
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf Kai » tirs 12. mar 2013 11:58

Så Luc Foekema havde et nyt billede på facebook forleden dag med teksten:

March 6, 2013
This result of 23.7pk at 16,000 rpm with a 50cc Kreidler has been achieved yesterday.
Tuning by Aalt Toersen using Ftt UltraSap ignition, Ftt exhaust calculation and reading all information written by Jan Thiel.
No supercharger, no special fuels. Just Aspen petrol racing 102 and 1 in 35 with Motul 800 factori.
I see it as a first step in the right direction, towards the 27.3 hp according to the graph

Billede

Imponerende med kun 50cc :(y)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 12. mar 2013 12:03

WOW! :what2

Og 10HK som laveste ydelse over 5.500rpm + det løse!

Jeg lover hermed aldrig igen at påstå, en drejeventilsmotor kvitterer med et snævert 'ballade-område'!

Er du råddenskab, en kurve!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf trs » tirs 12. mar 2013 12:53

Ja det er ikke bare en max piv der ikke kan bruges til noget. Men kurven slutter brat lige der hvor det går aller bedst. Glemmer han at holde den starm?
Der er fint mange M3 under kurven.

Har i prøvet at regne en liter effekt ud? :shock: Det er vildt! Jeg kan næsten ikke fatte det, eller også regner jeg fejl.
Senest rettet af trs tirs 12. mar 2013 13:01, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1807
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf Kai » tirs 12. mar 2013 12:57

474hk pr liter ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf Tottenham » tirs 12. mar 2013 13:23

trs skrev:Ja det er ikke bare en max piv der ikke kan bruges til noget. Men kurven slutter brat lige der hvor det går aller bedst. Glemmer han at holde den starm?
Der er fint mange M3 under kurven.

Har i prøvet at regne en liter effekt ud? :shock: Det er vildt! Jeg kan næsten ikke fatte det, eller også regner jeg fejl.

Er der en " OVERSÆT TIL DANSK " knap, da jeg er faldet af , allerede ved andet indkæg :thunge
I taler i KODER :hihi
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 12. mar 2013 14:11

23,7HK pr 50cc

eller 474HK pr. 1.000cc...!

Det er alligevel en sjat uden mekanisk trykladning!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf juhl-drengen » tirs 12. mar 2013 15:54

Det er væsentligt mere end f.eks en ferrari der yder 700 Hk pr 4.000 cc :what2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf trs » tirs 12. mar 2013 22:38

Der skal en særdeles god turbomotor til for at opnå det samme med 4T
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf juhl-drengen » tirs 12. mar 2013 22:48

Per 1.000 cc er en af de bedste sammenligninger så ikke næsten bugatti ? :o
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf trs » tirs 12. mar 2013 22:56

Er det denne indkøbsvogn du tænker på..: http://da.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron = 125 HK/L MED turbo hehe :crying


For 10 år siden VW Golf 1 1,8L 16V Turbo 556HK 580NM =311 HK/L nåja koblingen gled og vi kom ikke længere, men det er stadig langt fra.
Men effekt kurven var jo ikke faldende inden koblingen gled, så hvem ved :what2


:offtopic :offtopic :offtopic
Vedhæftede filer
Blå-18bar.jpg
Senest rettet af trs tirs 12. mar 2013 23:12, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf juhl-drengen » tirs 12. mar 2013 22:57

Tænkte hvis ikke lige på hvor mange liter den var på :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 12. mar 2013 23:07

Den sidste generation af F1-racere med turbo var på 1,5L og lå vist mellem 1.000-1.500HK = 667-1.000HK/L... En seriøs dragster med 8,2L V8 er set med 5-6.000HK = 600-730HK/L... Nyere 3L F1-motorer også henad 1.000HK (uden turbo) og dermed 333HK/L...

Ret meget :offtopic
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf trs » tirs 12. mar 2013 23:34

Det var en 84 aflagt F1 Turbo Vi arvede af diverse omveje.

Google evt. Garrett T72 Bigschaft

Den kunne tændes med det mindste udstødningshus, men lavede ikke over 1bar før 5500 og 2bar ved 6500 hvis man nu kunne have kørt de sidste 4 -5000 rpm og ramt mellem 2,6 - 3.0 bar ladetryk..

Det er brugt 98 oktan fra Metax i Aars til testen.

Det er det mest spændende jeg har været med til at lave, vi blev bare voksne (og bange) så vi stoppede..


:offtopic :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1807
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf Kai » ons 13. mar 2013 00:07

Topfuel dragstere er lidt et spøjst fænomen..
Kigger man lidt på Tony Schumachers 1/4mile rekord og prikker tallene ind i fx desktop dyno, så skal der ~8700hk til at flytte xxxx kg dragster i dét tempo + kompressoren sluger i nærheden af 1000hk

:offtopic
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Re: Nu kan hollænderne ikke klare det mere....

Indlægaf Elsberg » ons 13. mar 2013 07:18

Kai skrev:Topfuel dragstere er lidt et spøjst fænomen..
Kigger man lidt på Tony Schumachers 1/4mile rekord og prikker tallene ind i fx desktop dyno, så skal der ~8700hk til at flytte xxxx kg dragster i dét tempo + kompressoren sluger i nærheden af 1000hk

:offtopic


Jeg er nu ikke sikker på at vi er så meget off- topic :D Jo mindre motor, jo mindre forekomster af harmonier, svingninger og masse der skal accellereres op, så sammenligningen med større motorers liter- effekter, er spændende.
Det jeg finder mest interessant ved Topfuel dragsternes kørsler er det faktum at krumtappen roterer mindre end 900 omdrejninger - fra startstreg til mållinje....... og derefter udskiftes hovedparten af de roterende dele!

Ang. Toersen og tulipanen: lige nu går debatten på hvor rekorden skal gennemføres - hvis den skal "løftes op" på Bonnevile eller El Mirage, ved vi med sikkerhed at motorens effekt falder til 20hk ? hvorimod luftmodstands koefficienten er ulig højere på en motorvejs strækning i Holland.


Elsberg
Billede


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron