poulmba skrev:kreidlerhansen skrev:
Jeg forstår ikke idéen med den slags regler, medmindre menigmand skal have lov at deltage på lige fod med alle andre, selvfølgelig.
Lige netop hele idéen med de regler, er vel at menig mand skulle kunne deltage..?
Det er en meget sød tanke - udoræget soialisme
Men en begrænsning på antallet af cylindre og gear gør ingen forskel for menigmand kontra fabriksteams, idet menigmand ikke har en chance, alligevel.
En opdeling med en begrænset klasse og så en i retning af 'free for all' ville give mere mening; Giv opfinderne og de pengestærke lejlighed til at vise, hvad de kan! Ellers bliver grænserne aldrig flyttet!
Men det er blot min overbevisning.
And now for something completely different...:
Min far, min kæreste og jeg er netop vendt hjem fra hhv. Kreidlertræf (Vallø Camping v./Køge - godt gået af førstegangsarrangørerne!) i går, lørdag, og så i dag har vi været på Jyllandsringen tidsnok til at se klassen 'Classic 2' på banen; Heri deltog tre af Kreidler Registers medlemmer (Torben Skousen, Per B. Christensen og Per Søgaard) for anden dag i streg!
Nu er den klasse præget af nogle ret meget større maskiner, men på den våde bane fik Per C. lov at sætte en Manx på plads, trods ejerens fremsatte ønske om neon-veste til de 'langsomme førere af 50cc TT-maskiner'
Disse tre gutter lukkede bagenden af feltet, og den sidste store motorcykel (Harley Davidson, totakter) kunne ikke hænge på den forreste Kreidler, ført af Torben Skousen. Ok, Harley'en havde på meget amrikansk vis en meget 'personlighedsorienteret' motorgang = gik ad H...... til, men altså!
Der er taget et begrænset antal fotos, idet en telefons kamera da fungerer udmærket, blot der IKKE er bevægelse involveret! Vi har derfor holdt os til at optage enkelte klip fra div. fix-punkter og desværre med lettere begrænset udsyn. Tribunen ved langsiden var for besat, så det bliver fra den modsatte side.
De forskellige klip bliver redigeret og smeltet sammen, men tidshorisonten ift. offentliggørelse er usikker.