Side 2 af 2

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: lør 19. maj 2012 14:23
af Nikolaj Y
poulmba skrev:Ved ikke med de officelle regler, men personligt er jeg ligeglad med om du så var 11 år..
Kan du bevise at du har styr på din maskine og ikke er farlig/dumdristig på banen, kan jeg ikke se nogen problemer med at du kører med..
Ja, ok.. det er jo lige det med reglerne :? Jeg vil da selv mene jeg har rimelig styr på det :D

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: lør 19. maj 2012 19:22
af Tottenham
Er du under 18 Niko ????

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: lør 19. maj 2012 19:25
af Nikolaj Y
Tottenham skrev:Er du under 18 Niko ????
Nu spolerer jeg dit forsøg med 25 indlæg.. :hihi men ja :cry: jeg er kun 17 :crying

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: lør 19. maj 2012 19:26
af Tottenham
STOOOOOOOOOP :thunge

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: lør 19. maj 2012 20:24
af kreidlerhansen
Nikolaj Y skrev:
Tottenham skrev:Er du under 18 Niko ????
Nu spolerer jeg dit forsøg med 25 indlæg.. :hihi men ja :cry: jeg er kun 17 :crying
Bare rolig... der går over med tiden! Og når du runder 25, vil du mindst ti gange dét år bruge udtrykket 'Dengang jeg var dreng...' :lol:

Og game over til Totte - prøv igen! :P

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: fre 8. jun 2012 18:25
af poulmba
Efter utallige opfordringer, går vi nationalt ..

Til dem der godt kunne tænke sig en plads i bestyrelsen, kom glad..
Nu er det nu ;)

http://www.freewebsite-service.com/klas ... m/Blog.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: fre 8. jun 2012 21:25
af strynboen
det var fedt at kombinere forårs træf med camping ved en bane..og så køre ræs..så kan man feste bagefter...hvis man overlever..jeg giver dog ikke en døjt for de løbesod vandpiber i køre med...men tvivler på at en honda kan hidses op..når der kun er 50 cc..det rækker jo ikke til 4 cylender.. :what2 der er lidt ironi i min udtalelse..bare for info

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: fre 8. jun 2012 22:05
af kreidlerhansen
strynboen skrev:det var fedt at kombinere forårs træf med camping ved en bane..og så køre ræs..så kan man feste bagefter...hvis man overlever..jeg giver dog ikke en døjt for de løbesod vandpiber i køre med...men tvivler på at en honda kan hidses op..når der kun er 50 cc..det rækker jo ikke til 4 cylender.. :what2 der er lidt ironi i min udtalelse..bare for info
Elsberg's Honda er nu ellers frisk nok:

http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=61466" onclick="window.open(this.href);return false;

Og Van Veen-replica'en lyder faktisk også ganske sund:

http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=61467" onclick="window.open(this.href);return false;

:shutup

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: lør 9. jun 2012 18:35
af strynboen
her er hondaen...det er godt gået at tune på den orginale cd 50 motor..frisket lidt op med ss 50 dele...men stadig 50 cc sejt
http://www.elsberg-tuning.dk/the%20bikes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: søn 10. jun 2012 09:44
af kreidlerhansen
strynboen skrev:her er hondaen...det er godt gået at tune på den orginale cd 50 motor..frisket lidt op med ss 50 dele...men stadig 50 cc sejt
http://www.elsberg-tuning.dk/the%20bikes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Der må efterhånden også være et helt gidt marked for den motor?

50cc racere i firtakt er fedt! Rigtig 'Rasmus-modsat', når totakteren generelt betragtes som overlegen i fingerbøl-klassen!

Hondas to-cylindrede 50cc'er med noget nær de 17HK og rpm-max på den farlige side af 20.000rpm var et mesterstykke!
Rygtet vil vide, at køreren fik besked på at blive under 18.000rpm, men han blev træt af at blive kørt agterud, så den fik progressivt mere for hver omgang, helt op til 22.000rpm.
Ingeniørerne splittede motoren ad efter løbet og fandt den intakt fra A-Z...


Ærgerligt at Suzuki ikke fik lov at deltage med deres tre-cylindrede 50cc totakter og 8-trins gearkasse, inden reglerne lød på én cylinder og seks gear!

Jeg forstår ikke idéen med den slags regler, medmindre menigmand skal have lov at deltage på lige fod med alle andre, selvfølgelig.

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: søn 10. jun 2012 19:54
af poulmba
kreidlerhansen skrev: Jeg forstår ikke idéen med den slags regler, medmindre menigmand skal have lov at deltage på lige fod med alle andre, selvfølgelig.
Lige netop hele idéen med de regler, er vel at menig mand skulle kunne deltage..?

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: søn 10. jun 2012 20:20
af kreidlerhansen
poulmba skrev:
kreidlerhansen skrev: Jeg forstår ikke idéen med den slags regler, medmindre menigmand skal have lov at deltage på lige fod med alle andre, selvfølgelig.
Lige netop hele idéen med de regler, er vel at menig mand skulle kunne deltage..?
Det er en meget sød tanke - udoræget soialisme :hihi


Men en begrænsning på antallet af cylindre og gear gør ingen forskel for menigmand kontra fabriksteams, idet menigmand ikke har en chance, alligevel.

En opdeling med en begrænset klasse og så en i retning af 'free for all' ville give mere mening; Giv opfinderne og de pengestærke lejlighed til at vise, hvad de kan! Ellers bliver grænserne aldrig flyttet!

Men det er blot min overbevisning. :)


And now for something completely different...:

Min far, min kæreste og jeg er netop vendt hjem fra hhv. Kreidlertræf (Vallø Camping v./Køge - godt gået af førstegangsarrangørerne!) i går, lørdag, og så i dag har vi været på Jyllandsringen tidsnok til at se klassen 'Classic 2' på banen; Heri deltog tre af Kreidler Registers medlemmer (Torben Skousen, Per B. Christensen og Per Søgaard) for anden dag i streg!

Nu er den klasse præget af nogle ret meget større maskiner, men på den våde bane fik Per C. lov at sætte en Manx på plads, trods ejerens fremsatte ønske om neon-veste til de 'langsomme førere af 50cc TT-maskiner'
:hihi
Disse tre gutter lukkede bagenden af feltet, og den sidste store motorcykel (Harley Davidson, totakter) kunne ikke hænge på den forreste Kreidler, ført af Torben Skousen. Ok, Harley'en havde på meget amrikansk vis en meget 'personlighedsorienteret' motorgang = gik ad H...... til, men altså! ;)

Der er taget et begrænset antal fotos, idet en telefons kamera da fungerer udmærket, blot der IKKE er bevægelse involveret! Vi har derfor holdt os til at optage enkelte klip fra div. fix-punkter og desværre med lettere begrænset udsyn. Tribunen ved langsiden var for besat, så det bliver fra den modsatte side.
De forskellige klip bliver redigeret og smeltet sammen, men tidshorisonten ift. offentliggørelse er usikker.

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: søn 10. jun 2012 22:45
af kreidlerhansen
Et par hurtige klip på youtube, jeg netop er blevet færdig med at uploade...


Den omtalte Harley...:

" onclick="window.open(this.href);return false;


Og 'opvarmningsstarten'...:

" onclick="window.open(this.href);return false;


Der foretages en test-start, inden løbet skydes i gang. Årsagen dertil kender jeg ikke, men måske det har noget at gøre med, det var vådt og glat til den ubehagelige side? Jeg kender ikke traditionerne for den slags, da jeg først nu er begyndt at få øjnene op for live motorløb... undskyld! :lol:

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: søn 10. jun 2012 23:16
af claus olieklud
hold da helt kæft der - det ser jo ud som de holder stille !!! jeg vil jo påstå at selv mariehønen evigglad kunne give dem baghjul... jeg havde forventet de kom forbi med 150 kmt...
det har sikkert været sjovt at se aligevel... hilsen olieklud

Re: Klassisk 50ccm Race forening på Sjælland.

: man 11. jun 2012 00:44
af kreidlerhansen
claus olieklud skrev:hold da helt kæft der - det ser jo ud som de holder stille !!! jeg vil jo påstå at selv mariehønen evigglad kunne give dem baghjul... jeg havde forventet de kom forbi med 150 kmt...
det har sikkert været sjovt at se aligevel... hilsen olieklud
Langsidehastighed er ikke det vigtigste - de små maskiner kører lige op med eller hurtigere end langt større maskiner pga den lavere vægt og ditto tyngdepunkt.
Klippene er skudt på den korte langside efter et blødt sving, så der er grænser for, hvad man kan forvente. I øvrigt kører de ikke decideret 'langsomt', men resten af feltet kører dog en sjat hurtigere, hehe! ;)
Afstanden snyder øjet gevaldigt, ganske som man ikke fornemmer at passagerflyet i nogle kilometers højde ligger på den hurtige side af 400km/t, når man følger striben på himlen...

Og så ér det altså kun på amatørbasis med gadestel, inkl. forgaffel og støddæmpere + Per C. ligger på den runde side af 100kg og Torben Skousen er et langt hyl ift. dværgene, der kørte race i sin tid på maskiner med en egenvægt på mindre end 50kg.
Proff'erne: 16-18HK, højst 120kg inkl. maskine
Amatørerne: 8-11HK, 140-180kg inkl. maskine

;)

Men vil man køre fra dem, har emot.nl sagerne:

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=33593" onclick="window.open(this.href);return false;

18hk med 50cc er hæderligt! Så bare kom i gang!