Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Lars J » ons 28. maj 2014 19:25

Fedt at se de store mænd med et cykelhjul imellem ballerne :D Og fantastisk kørt af Elsberg efter at han startede som sidste mand og indhentede stort set samtlige kørerer efter at have fået blæst regnen af tændrørshætten ? Den kreidler motor lyder bare fantastisk :(y)


Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3698
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af kreidlerhansen » fre 6. jun 2014 16:24

Uuuuuh, det er lige så det kilder i pengepungen! :teeth2
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen"

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Elsberg » man 25. aug 2014 09:54

Hi alle

Syntes lige jeg ville henlede opmærksomheden på det nært forestående ClassicTT som igen i år afholdes på Jyllandsringen:
http://www.classic-tt.dk/

Forventer at følgende stiller op:
Anton på Cup-Kreidler
Peter på ZM Kreidler
Per på VanVeen Kreidler
Bjarne på Emot-Minarelli
Jon på Emot-Minarelli
Jonas på Emot-Simson
JensJørn på Pasotti-Minarelli
Lars på Cup-Kreidler
Flemming på Puch Cobra
Per på Dejager-Kreidler
Thomas på Yamaha FS1
Peter på Cup-Kreidler
Per på Cup-Kreidler
Dan på Puch
Jan på Cup-Kreidler
Knud på Puch Cobra
Torben på Cup-Kreidler
Ego på DeJager-Kreidler
Søren på Pasotti-Minarelli?
Michael på Cup-Kreidler?
Og en håndfuld udlændinge?

Ihvertfald største danske startfelt i 50cc klassen nogensinde :BALLOONS

Og så lige et spørgsmål til den kyndige ekspertise der forefindes her på foraet: Er der nogen der kender historiken omkring Cross/ Speedway produktionen fra Larsen&Heimann?
Er der nogen der har info på Sachs, Kreidler og ? crosserne derfra?
Anders
Billede

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af 12V » man 25. aug 2014 10:18

Ville SÅ gerne have været med til Jyllandsringen. Vores klub "Small Pistons" er på sponsorlisten for Teufelskerle ræseren (Jonas på Simson).

Desværre falder det lige sammen med året største byfest hvor jeg kommer fra, har huset fuld af gæster hele weekenden.

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3698
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af kreidlerhansen » man 25. aug 2014 10:36

12V skrev:Ville SÅ gerne have været med til Jyllandsringen. Vores klub "Small Pistons" er på sponsorlisten for Teufelskerle ræseren (Jonas på Simson).

Desværre falder det lige sammen med året største byfest hvor jeg kommer fra, har huset fuld af gæster hele weekenden.
Træls du skal plages af sådan en flok uselvstændige individer! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen"

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af 12V » man 25. aug 2014 16:29

Indrømmet, jeg glæder mig da også til årets fest i min hjemby, men hvorfor skal det lige ramme sammen med knallertræs :cry:

Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Elsberg » man 2. mar 2015 19:30

Hi folkens

Nu er der på dagen kun 2 måneder til en ny rekord- sæson i dansk 50cc race historie, og vil gerne i den anledning videregive den seneste information derom.
Reglementet:
Er nu et fælles- nordisk tiltag, (som oven i købet lægger sig tæt op af 50cc EuroCup ditto) og kan findes også for første gang, på DMU´s hjemmeside:
http://dmusport.dk/fileadmin/1._Sport/R ... R_2015.pdf - side 60- 62 er relevant information.

Den anden og største nyhed er oprettelsen af en cup- klasse - dvs. et race i racet hvor både de tre hurtigste vandkølede og tre hurtigste luftkølede, bliver præmieret! Så klasse2B får dobbelt så mange vindere i år - de vandkølede der som regel ligger lidt ude foran og MopedSpeed cup´en (opkaldt efter sponsoren) for alle luftkølede.


Dét fulde reglement for klasse2B:
Nordisk 50cc klasse 2B classic reglement

50cc raceren der stiller til start i denne klasse skal afspejle maskinerne der blev anvendt i VM GP løbene eller nationale løb i perioden 1962- 83.
Der er tre kategorier at bedømme raceren efter:
Kategori 1: Ægte racer med dokumentation
Kategori2: Replika af dokumenteret ægte racer
Kategori3: Selv- bygget racer som overholder maskinernes tidstypiske udseende og er samlet af godkendte materialer, dele og kvalitet. Obs! Vend dine planer med teknisk komité inden du går i gang!

1,0 Kategori 1 Racer:
Generelt gælder det at en racer er godkendt, hvis den i 50cc epoken har deltaget i nationale eller internationale løb, dog med den forudsætning at den stadig er i samme udførelse.

1,1 Kategori 2 Racer:
Replika af ovenstående er også godkendt, hvis at væsentlig dele som stel, motor, forgaffel, hjul ,bremser, tank, sæde og kåbe ikke adskiller sig fra originalen.

2,0 Kategori 3 Racer:
Hvis raceren ikke passer ind i ovenstående kategorier og er bygget uden forbillede gælder følgende:
Tag kontakt med maskinkomitéen eller klasserepræsentanten inden du begynder opbygningen af raceren. Det er byggerens ansvar at komponenter og detaljer opfylder reglementet i tvivls tilfælde.
Raceren skal årgangsmæssigt stemme overens med en epoke inden for perioden, således at en 60´er racer ikke er udstyret med motor eller kåbe fra 80´erne.

2,1 Stel:
Traditionelle runde rør, centralrør eller monocoque i enten stål, aluminium eller glasfiber.
2,2 Hjul:
18 eller (19" tilladt på 62- 69 racere) trådhjul med stål eller aluminiumsfælg. Hvis aluminiumsfælg skal denne have høj kant.
Støbte 18" aluminium eller magnesium fælge med tidssvarende udseende. Typisk er 1.2" for og 1,4" bag. Max tilladt fælgbredde er 1,4" for og 1,6" bag.
2,3 Dæk:
Racingdæk med classic mønster i dimension 2,0" for og 2,25" bag hvilket også er maksimum tilladte.
Ikke tilladt er slicks, regndæk eller slicks med skåret mønster.
2,4 Forgaffel:
Teleskop forgaffel med max 30 mm gaffelben.
Ikke tilladt er hydraulisk antidive og upside down gafler.
2,5 Svinggaffel:
Fremstillet af runde eller firkant - rør, affjedret med 2 støddæmpere eller enkelt centralt placeret dæmper.
Ikke tilladt er multilink affjedring
2,6,1 Motor:
Godkendt er 50cc motorer der har været anvendt i nationale eller internationale roadracing løb til og med sæsonen 1983. Motorens hovedkomponenter såsom blok, cylinder og topstykke skal være i overensstemmelse med det som blev anvendt t.o.m. 1983.
2,6,2 Motorens sidedæksler:
Må modificeres eller fjernes, ombygning til drejeventil indsugning og tørkobling er tilladt.
2,6,3 Indvendig tuning samt blanding af fabrikater er tilladt
Transmission må have højst 6 gear, undtaget er replikaer af ægte racer. Eksternt manuelt overgear er tilladt.
Moderne cylinder kit skal skjules vha. "dummie" med klassisk udseende.
Hjemmebygget motor fremstillet i fræst aluminium skal være i replika udførelse.
2.7 Karburator:
Alle rundspjælds- karburatorer er godkendte f.eks. Mikuni type VM, Bing, Dellorto og Keihin.
Tidlige fladspjælds karburatorer såsom Gardner, Lectron, Posa-fuel og Pekar/Lenkar er også godkendte.
Karburatorens størrelse er valgfri
Ikke tilladt er elektrisk Power-jet
Ikke tilladt er D-spjælds karburatorer f.eks. Keihin PWK og lign.
Ikke tilladt er membran (Reed- ventil) i indsugningen.
2.8 Kåbe, sadel, tank, pedaler og clip-ons:
Skal være som anvendt i perioden 1962- 83
Lakering og transfers skal have et tidstypisk udseende. Sponsor- logos er her undtaget. Anvendes kulfiber dele skal disse være overlakerede.
Fodhvilere, styr og greb- ender skal være afrundede - minimum radius Ø10mm
2.9 Tændings anlæg:
Frit, men moderne digitale tændings- bokse og spoler camoufleres som tidlige modeller eller gemmes væk, således at maskinen opnår et tidstypisk udseende.
Ikke tilladt er data- logning og Lambda sensorer.
2.10 Instrumentering:
Frit, men kun analoge instrumenter - ikke digitale.
2.11 Bremser:
Tromlebremser med klassisk udseende.
Skivebremser også med klassisk udseende.
Calibre, mekaniske (Campagnolo) eller hydrauliske af trekant- typen (Grimeca, Brembo og Scarab) eller kopier deraf med maksimum 2 stempler.
Ikke tilladt er laser- skårne skiver "wave- skiver".
2.12 Lyddæmper:
Valgfri, men skal overholde banernes støjgrænse.
2.13 Udstødning:
Valgfri
2.14 Brændstof:
Benzin handlet på tank- stationer.
2.15 Generelt:
Raceren skal udføres i en høj teknisk standard.
Hvad ikke er nævnt hér er ikke tilladt
Generelt classic maskin- reglement findes under DMUSPORT.DK
Obs! Nummer- skiltene i klasse 2B er hvid baggrund med sorte tal!

Tak for nu
Anders
Billede

Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Lars J » man 2. mar 2015 19:54

Hej Anders.
Det er rigtig godt med et mere bredt reglement. Godt arbejde :(y)
Nu er det muligt at deltage med forskellige set ups og også at kunne gøre sig gældende i løbene rent stel og motor mæssig.
Det eneste jeg lige skal have fastlagt i ovenstående er såmænd dette: Fodhvilere, styr og greb- ender skal være afrundede - minimum radius Ø10mm.
Går ud fra at der menes radius 5mm ?
Måske det også var en ide at slå det nye reglement op inde på Klassisk 50cc Race Danmark hvor vi er en del der nørder rundt :D
Jeg er igang med min racer.
Mvh, Lars
Senest rettet af Lars J man 2. mar 2015 20:35, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Elsberg » man 2. mar 2015 20:20

Super Lars!

Da de fleste anvender Ø20 stålrør til stel og styret er 22 giver det god mening med en radius 10 prop.

Lars - jeg kan ikke finde tiden til Facebook og har valgt det fra = (bygger racere i stedet) :thunge
Men hvis du eller andre har mulighed for guide eventuelle byggere/ interesserede er du mere end velkommen til at copy/ paste al info.

Lad vide om der er noget jeg kan hjælpe med!



Annonce:

Har du en hurtig Kreidler motor tilovers?
Dansk bygget Kreidler race- chassis til salg:
dobbelt rørstel, alutank, højkantede 18" fælge med Bridgestone 2 og 2,25" racing dæk, Italiensk forgaffel, 180mm dobbelt- virkende tromle for, Koni støddæmpere bag, fuld kåbe - et ind- justeret og særdeles velkørende chassis.

Kan ikke lige få mit imageshack til at du - billeder kommer snarest!

Mvh
Anders
Billede

Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Elsberg » man 2. mar 2015 20:30

Og Lars
Vi har et såkaldt 50cc racing mail loop hvor alle interesserede modtager de seneste for os relevante nyheder, indbyrdes køb/ salg og almen info.
Hvis du, hvad jeg absolut syntes, og andre ligesindede ønsker at være med i dette, send da gerne din/ jeres @ til undertegnede!

Anders
Billede

Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Lars J » man 2. mar 2015 20:34

Det gør jeg gerne Anders, ville blot ikke tage æren for det.
Men jeg gør opmærksom på at det er skrevet af dig og copy paster det du har skrevet her :-D
p.s. hvem i kommiteen kan man spørge om råd angående opbygning ? Er det ok at kontakte dig eller er der andre der også kan aflaste dig :-)
Har sendt p.b.
Mvh, Lars

Brugeravatar
Elsberg
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 21:40
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af Elsberg » tirs 12. mar 2019 10:26

Hi alle

Næsten nyhed i dansk 50cc classic racing: Mopedspeed Cup 2019 (Har tidligere været slået op i en lukket Facebook gruppe)

Det drejer det sig om at få de fantastiske cup- maskiner på banen igen - navnet opstod oprindeligt fra den tyske Kreidler Cup serie - men denne gang, vil alle standard- stel racere, være sig FS1 Yamaha, Puch Monza, Everton, Zündapp, Gilera, Fantic, Garelli, Simson, Tomos m.fl. være mulige at deltage med. Altså såkaldte gear- knallerter - jo flere gear jo bedre!

Som i 2015, hvor klasse 2B 50cc blev delt i luftkølet/ vandkølet, er den venlige mand bag Mopedspeed.dk, Michael Grønborg igen frisk på at hjælpe dette nye mesterskab på vej.

Tanken er at vi regulerer og håndterer Mopedspeed Cuppen 2019 internt - ingen grund til at forstyrre de hårdt belastede AMK/DMU med dette tiltag.

Der vil være podie og præmiering efter hvert af de danske løb:

4-5 Maj Jyllandsringen

15 Juni Breum - 1 dags gadeløb!

31-1 September Ring Djursland


Kravet for at kunne deltage i Mopedspeed Cup 2019 er at raceren har:

Originalt stel.

Stempelstyret indsugning. Ingen membran! Originale drejeventilsmotorer (Suzuki/Yamaha/?) er godkendt hvis drejeventil er af original størrelse.

Luftkølet.

Ingen kåbe - men forskærm!

18" højkantede alufælge m. klassiske racingdæk.

Minimums vægt er også hér 55kg - så strip ikke raceren for meget!

Ang. motor:

Det er muligt at opgradere motoren f.eks. fra 4gears til 6gears version forudsat at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt udført.

Altså at udskifte Minarelli P4 med P6, Monza 4gear med Monza/Cobra 6gear osv.

Årstal reglementet gælder også hér - ingen motorer efter 1983.

Det er tilladt at opgradere affjedrings komponenter (og i nogle tilfælde endda tilrådeligt!).

Kræver DMU Classic licens og maskine godkendt efter gældende reglement.

Anders
Billede

Brugeravatar
mriisj
Stor knallert
Indlæg: 230
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af mriisj » tors 21. mar 2019 18:47

Super godt tiltag :)
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968
Knallert: Puch VZ50 Flagskib
Projekter: Kreidler RS Elektronik 1979, Kreidler RS Elektronik 1975, Puch MS50 1976

Brugeravatar
mriisj
Stor knallert
Indlæg: 230
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af mriisj » tors 21. mar 2019 18:51

Anders var det ikke en ide at få det ind i kalenderen her på siden under aktiviteter ??
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968
Knallert: Puch VZ50 Flagskib
Projekter: Kreidler RS Elektronik 1979, Kreidler RS Elektronik 1975, Puch MS50 1976

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3989
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af FS1originalen » fre 22. mar 2019 22:39

Sorry, men jeg var nok den sidste der havde log in til kalenderen, og det har ikke virket siden hackerangrebet.
Så kalenderen forbliver tom -desværre...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Projekt: racer "knallerter" under opbygning.

Indlæg af 12V » lør 23. mar 2019 07:48

Jeg har fjernet linket til kalenderen, når nu den alligevel ikke virker. Jeg vil foreslå at oprette et indlæg her:

http://knallertforum.dk/forum/viewforum.php?f=3

Besvar

Tilbage til "Tuning"