må slettes

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

må slettes

Indlæg af fdc »

Sønnens yamaha pw 80 spiser igen olie efter at være skilt ad og samlet med nye originale olieringe og frisk flydende pakning.
Det startede med en karburator hvor svømmeren ikke lukkede ordentligt og der løb benzin ind i krumtaphuset som så åd den flydende pakning.
motoren blev skilt ad og samlet med nye ting over det hele og så flydende pakning fra plastic padding,den røde.
Kan det være den der er problemet så der igen bliver suget gear olie ind den vej.
Vi kører uden auto lube så det er ikke olie derfra.
karburator problemet er også løst.
Den starter i første hug og går jævnt men sprøjter stadig meget olie ud af udstødningen.
Håber på svar da jeg lige nu har en søn og hans fætter der venter på den.
Flemming.
Ps.Olebole svejsede et hul på motoren og det holder fint,kan anbefale ham herfra.
Senest rettet af fdc lør 18. jun 2011 15:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Pw 80 spiser olie igen igen

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg kender ikke de motore men et bud kunne være,,,


at du er kommet til at rive den semmiring som sidder på krumtappen i til koblingen :?: :?: :?: da du samlede den,,, jeg ved at det kan være et problem på FS1,,, for vis pakfladerne er plane og rene i midtersamlingen og det her fået flydende pakning i tilpas mængde og er spændt korrekt ,,, så skal der altså meget til for at de bliver utætte der,,, og den røde plastik padding bruger jeg selv uden problemer,,,, hvad siger åndehullet indtil motorens gearkasse er det stoppet så kan den lave overtryk,,,når den bliver varm,,, fordi den ikke kan komme af med luften,,, den vej,,, det kan presse semmiringen op,,, fordi du samtidigt laver vakum på den modsatte side i krumtaphuset og i værstefald skubbe den flydende pakning ud,,, :?: ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: Pw 80 spiser olie igen igen

Indlæg af fdc »

jeg tror ikke det er simmerringen,jeg gjorde mig meget umage med den og monterede bøsset i det inden det blev monteret i krumtaphuset.
åndehullet er ikke blokeret, men jeg har fået et bud på at det kan være det gamle olie i udstødningen der ikke er brændt af endnu så nu får den lov at køre i lang tid så vender jeg tilbage
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Pw 80 spiser olie igen igen

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

fdc skrev:jeg tror ikke det er simmerringen,jeg gjorde mig meget umage med den og monterede bøsset i det inden det blev monteret i krumtaphuset.
åndehullet er ikke blokeret, men jeg har fået et bud på at det kan være det gamle olie i udstødningen der ikke er brændt af endnu så nu får den lov at køre i lang tid så vender jeg tilbage

hvis du trækker oliepinden må du jo kunne se om det forsvinder i gearkassen,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: Pw 80 spiser olie igen igen

Indlæg af fdc »

det er svært at sige men den har lige kørt en halv time og smider stadig dråber ud af udstødningen og tændrøret er sodet til så der er nok en læk igen om det så er ved krumtaphus eller simmerring tjah
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"