Billigste forsikring?

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Billigste forsikring?

Indlæg af Kvizzle »

Hej derude. :D

Da jeg snart har fødselsdag og bliver 16 her den 5. juni, skal min Passola selvfølgelig forsikres, før jeg skal ud og køre. :)

Jeg har snakket med Alm. Brand og de ville have 980 cirka, hvilket jeg umiddelbart lød dyrt, i mine ører.

Jeg har ikke forhørt mig hos andre selvskaber, men jeg ved det kan gøres billigere. Hvad giver i og i hvilket selvskab?

Jeg har også hørt nogen snakke om veteran forsikring, men har ikke umiddelbart fundet nogen selvskaber der tilbydder dette. Kender i til et selvskab hvor den evt. kan veteranforsikres, og hvor gammel knallerten skal være før den kan kaldes en veteran?

På forhånd tak. :wink:

-Simon
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Toke »

http://www.vkka.dk/index.php?option=com ... &Itemid=77

Læs det i det orange felt. Bemærk at du skal være medlem af en veteranknallertklub, fx Aktiv, Mvvk eller lign.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej simon. veteranforsikring kan ikke bruges på en hverdagsknallert til en 16 årig.

Jeg syntes også 980 er i overkanten, du burde kunne komme ned på ca 700-800.-
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Toke »

Morten - Webmaster skrev:Hej simon. veteranforsikring kan ikke bruges på en hverdagsknallert til en 16 årig.

Jeg syntes også 980 er i overkanten, du burde kunne komme ned på ca 700-800.-
Hvorfor kan den ikke det?? Hvis knallerten er over 25 år, så dækkerden året rundt, ihvertfald den jeg har linket til..
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Toke skrev:
Morten - Webmaster skrev:Hej simon. veteranforsikring kan ikke bruges på en hverdagsknallert til en 16 årig.

Jeg syntes også 980 er i overkanten, du burde kunne komme ned på ca 700-800.-
Hvorfor kan den ikke det?? Hvis knallerten er over 25 år, så dækkerden året rundt, ihvertfald den jeg har linket til..
Det er sgu også rigtigt ! :oops: Jeg syntes dog det er noget tosseri det med at det kun er forsikringstageren der må køre på knallerten !

Så er det nok bare mine med kasko hos thisted veteranforsikring som ikke må benyttes som dagligt transportmiddel.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Toke »

Morten - Webmaster skrev:
Toke skrev:
Morten - Webmaster skrev:Hej simon. veteranforsikring kan ikke bruges på en hverdagsknallert til en 16 årig.

Jeg syntes også 980 er i overkanten, du burde kunne komme ned på ca 700-800.-
Hvorfor kan den ikke det?? Hvis knallerten er over 25 år, så dækkerden året rundt, ihvertfald den jeg har linket til..
Det er sgu også rigtigt ! :oops: Jeg syntes dog det er noget tosseri det med at det kun er forsikringstageren der må køre på knallerten !
Ja det kan der være noget om. Meeen mon politiet tjekker om den dækker andre end ejeren, når man bliver stoppet. Jeg tvivler... :wink:
Så er det jo bare om man "tør" låne knallerten til andre med den forsikring..
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har ikke selv forsikringer hos "Gartnernes" og kender derfor kun betingelserne ud fra deres annonce. Her står der ganske rigtigt ikke noget om "ingen daglig brug og kun sommerkørsel" så måske kan det lade sig gøre :!:

MEN, jeg vil lige benytte lejligheden til et lille hjertesuk da foreløbig 1 selskab (Aros) har droppet at tegne billige veteranforsikringer pga. misbrug :!: Vi skyder os selv i foden ved at "udnytte" aftalerne til det yderste, og anbefale andre også at gøre det... Lad os bruge de gode aftaler til det de er tiltænkt - nemlig lejlighedsvis veterankørsel, og så tegne en almindelig knallertforsikring på vores daglige brugskøretøjer :!: Feks. Thisted forsikring kan forsikre for 750 kr. Det vil jeg hellere give for 1 knallert end jeg vil risikere at flere selskaber opgiver veteranforsikringer og at jeg så skal til at betale "fuld pris" for alle mine veteranknallerter :oops: :oops: :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af JacobMC »

FS1originalen skrev:Jeg har ikke selv forsikringer hos "Gartnernes" og kender derfor kun betingelserne ud fra deres annonce. Her står der ganske rigtigt ikke noget om "ingen daglig brug og kun sommerkørsel" så måske kan det lade sig gøre :!:

MEN, jeg vil lige benytte lejligheden til et lille hjertesuk da foreløbig 1 selskab (Aros) har droppet at tegne billige veteranforsikringer pga. misbrug :!: Vi skyder os selv i foden ved at "udnytte" aftalerne til det yderste, og anbefale andre også at gøre det... Lad os bruge de gode aftaler til det de er tiltænkt - nemlig lejlighedsvis veterankørsel, og så tegne en almindelig knallertforsikring på vores daglige brugskøretøjer :!: Feks. Thisted forsikring kan forsikre for 750 kr. Det vil jeg hellere give for 1 knallert end jeg vil risikere at flere selskaber opgiver veteranforsikringer og at jeg så skal til at betale "fuld pris" for alle mine veteranknallerter :oops: :oops: :oops:

Erik
Jeg har hos Gartnernes, og jeg klager ikke. Jeg har forsikret min Derbi Senda for 650 Kr. Den dækker året rundt + Der er gratis "Carglas" oven i :lol:
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Morten - Webmaster »

FS1originalen skrev:Jeg vil lige benytte lejligheden til et lille hjertesuk da foreløbig 1 selskab (Aros) har droppet at tegne billige veteranforsikringer pga. misbrug :!: Vi skyder os selv i foden ved at "udnytte" aftalerne til det yderste, og anbefale andre også at gøre det... Lad os bruge de gode aftaler til det de er tiltænkt - nemlig lejlighedsvis veterankørsel, og så tegne en almindelig knallertforsikring på vores daglige brugskøretøjer :!: Feks. Thisted forsikring kan forsikre for 750 kr. Det vil jeg hellere give for 1 knallert end jeg vil risikere at flere selskaber opgiver veteranforsikringer og at jeg så skal til at betale "fuld pris" for alle mine veteranknallerter :oops: :oops: :oops:

Erik
Jeg kan kun støtte fuldt op om Erik's holdning til emnet !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Toke »

Morten - Webmaster skrev:
FS1originalen skrev:Jeg vil lige benytte lejligheden til et lille hjertesuk da foreløbig 1 selskab (Aros) har droppet at tegne billige veteranforsikringer pga. misbrug :!: Vi skyder os selv i foden ved at "udnytte" aftalerne til det yderste, og anbefale andre også at gøre det... Lad os bruge de gode aftaler til det de er tiltænkt - nemlig lejlighedsvis veterankørsel, og så tegne en almindelig knallertforsikring på vores daglige brugskøretøjer :!: Feks. Thisted forsikring kan forsikre for 750 kr. Det vil jeg hellere give for 1 knallert end jeg vil risikere at flere selskaber opgiver veteranforsikringer og at jeg så skal til at betale "fuld pris" for alle mine veteranknallerter :oops: :oops: :oops:

Erik
Jeg kan kun støtte fuldt op om Erik's holdning til emnet !
Det er jeg også meget enig i. De gode aftaler skulle jo nødig blive ødelagt.. :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af tøffe »

prøv aros forsirking der er min søn til en pris på ca 380
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af FS1originalen »

tøffe skrev:prøv aros forsirking der er min søn til en pris på ca 380
Som nævnt tidligere i tråden, så kan det ikke betale sig at prøve. Aros nytegner kun billig veteranforsikring hvis du også har dine øvrige forsikringer hos dem :!: :!: :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af subwoof »

lige et indspark, jeg er ved trekroner, og gir 800kr og året.

i vinters kørte jeg ind i en bil, bagskærmen var død det kostede godt 22000.. så er man lykkelig for at man har betalt de 800 kr!
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Kvizzle »

Som jeg kan se på det hele, ender det med en "almindelig" knallert forsikring og ingen veteran.
Jeg var ikke klar over at selvskaber, stoppede med veteranforsikringen, pga. der var for mange der brugte det til hverdag (hvilket jeg også troede det var tiltænkt :roll: ).

Og da jeg ikke ønsker at ødelægge noget for nogen, bliver det en almindelig knallert forsikring.

Så er det bare lige at finde det billigste. :D

-Simon
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af subwoof »

om du betaler 700 eller 900 omåret er det ik næsten ligmeget?ellers prøv trekroner
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Billigste forsikring?

Indlæg af Kvizzle »

subwoof skrev:om du betaler 700 eller 900 omåret er det ik næsten ligmeget?ellers prøv trekroner
Nja, når man har 2 knallerter der skal forsikres, så er 400 kroner om året da en del penge.

Men jeg kunne se der var en længere oppe der havde forsikret sin Derbi Senda for 650, så jeg vil lige forhøre mig ved det selvskab.
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"