"Koder" til BASTA lås

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Clearice
Junior knallert
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 20. maj 2016 11:34
Kontakt:

"Koder" til BASTA lås

Indlæg af Clearice »

Hej derude! Jeg har endelig skaffet mig en gammel original Basta lås, men ham jeg købte den af kendte ikke kombinationen. Han fortæller mig at cykelhandlere i gamle dage havde nogle lister hvor kombinationer til de forskellige numre var. Er der en der kan bekræfte det eller måske kender et sted jeg kan henvende mig. Nummeret på låsen er 479430.

På forhånd tak!
Vedhæftede filer
20161227_190815[1].jpg
20161227_190815[1].jpg (297.29 KiB) Vist 8320 gange
Yamaha1977
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 16:59
Kontakt:

Re: "Koder" til BASTA lås

Indlæg af Yamaha1977 »

Hej
Jeg kan bekræfte det med at der fandtes lister over koderne til alle Basta låse både den med stifter som du har på foto, og den med hovedet man kørte til siderne. Da jeg gik i skole havde de på skolen de her lister på og kunne man ikke huske sin kode gik man til rektor og han fulgte med i cykel-kælderen med sin mappe under armen og 2 min. efter var cyklen låst op, så den er god nok med de lister, jeg tror faktisk alle skoler måske lå med de kode- lister siden min skole nu havde dem, så prøv forhøre dig om nogen skoler måske stadig ligger med dem , det var et forsøg værd ;-)
Clearice
Junior knallert
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 20. maj 2016 11:34
Kontakt:

Re: "Koder" til BASTA lås

Indlæg af Clearice »

Okay, det havde jeg sgu ikke troet, men det kan da være jeg skal forbi min gamle skole så:) kan du huske om der er 2 eller 3 positioner på de stifter? Når jeg kigger på nettet ligner det at der er ude, halvt inde og helt inde. Men synes ikke min har noget punkt midt på - i hvert fald ikke sådan man kan mærke den falder i hak.
Yamaha1977
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: fre 25. sep 2015 16:59
Kontakt:

Re: "Koder" til BASTA lås

Indlæg af Yamaha1977 »

Hej
Det er 3 positioner, inde, ude og i midten som er neutral efter du har trykket på udløser knappen, midterstillingen kan du ikke mærke som et hak det er et glidende punkt, og var koden forkert var den klar til og forsøge igen da alle efter reset efterfølgende stod i midterstilling igen. Ja en gammel skole eller en cykelhandler af ældre dato er mit bedste bud for få enten koden at vide ud fra nummeret på siden af låsen eller måske få en kopi af hele værket, der er jo ikke mange af den slags låse tilbage, så det er nok ikke så hemmeligt mere.
Brugeravatar
mads1987
Stor knallert
Indlæg: 158
Tilmeldt: man 8. feb 2010 12:09
Kontakt:

Re: "Koder" til BASTA lås

Indlæg af mads1987 »

Hvis det ikke lykkes at finde koden, mener jeg at jeg har en lås liggende, med kode på lige til at bruge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning

Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690

Yamaha Passola solgt
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: "Koder" til BASTA lås

Indlæg af knallert »

ellers kan man rette ud/ vippe låse blikkene..lukke låse huset op..lure koden ...glasblsde alle dele male og samle..smøre..så er den som ny
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"