Kvalitets 6V pærer

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Kvalitets 6V pærer

Indlæg af 12V »

I kender det sikkert, de billige no-name pærer man kan købe holder utrolig dårlig. Især hvis knallerten er udroslet.

For nogle uger siden smeltede jeg et sæt helt nye pærer på min Bravo, på det tidspunkt var motoren stadig lovlig og jeg havde kun kørt 5 km.

Gik så på jagt efter kvalitets 6V pærer, men dem findes der ikke mange af mere. Fik høstet lidt Osram fra gammelt lager, men langt fra til alle de pære typer jeg bruger. Men så fandt jeg et tysk firma der stadig producerer 6V pærer - Spahn - http://www.spahn.de/

En forhandler der fører disse pærer er OTS i tyskland - http://www.oldtimerbedarf.de/6Volt-Lampen
Han har også andre mærker, f.eks. Lucas fra UK.

Jeg har nu testkørt flere af disse pærer og det tyder rigtig godt indtil videre, ingen smeltede glødetråde endnu, og meget mere lys end noname pærer. Prisen er slet ikke slem, ofte samme pris som en noname. Tjek OTS siden for de typer i bruger :)
Vedhæftede filer
6V-pærer.jpg
6V-pærer.jpg (140.99 KiB) Vist 8638 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af kreidlerhansen »

We need a "like" button, haha!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af 12V »

Du må nøjes med én af disse ;)

:bravo

:(y)

:dust

:rocks
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af knallert »

det er jo et problem,,også med 12 volt pære..at de er elendige...glas delen går løs af fatningen...glødetråden sidder helt fokert for focus i parabolen....jeg går også kun efter pakke løsninger med 10-20 pære i en kasse..og til en højere pris..for ikke at få disse skod pære..som alle kina dele forhandlere slæger..det er alle steder..så vil ikke hænge nogen ud...kun sige ..man får hvad man betaler for...så betal lidt mere..og få nogle nos pære..eller euro fremstillet...de duer...alternativ er at købe 2 stk pakninger i annerkendte fabrikater..men så betaler man 3 dobbelt pris..mest for den lille indpakning

men tak for dit søge arbejde...jeg vil også bruge dem næste gang...
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af juhl-drengen »

knallert skrev:det er jo et problem,,også med 12 volt pære..at de er elendige...glas delen går løs af fatningen...glødetråden sidder helt fokert for focus i parabolen....jeg går også kun efter pakke løsninger med 10-20 pære i en kasse..og til en højere pris..for ikke at få disse skod pære..som alle kina dele forhandlere slæger..det er alle steder..så vil ikke hænge nogen ud...kun sige ..man får hvad man betaler for...så betal lidt mere..og få nogle nos pære..eller euro fremstillet...de duer...alternativ er at købe 2 stk pakninger i annerkendte fabrikater..men så betaler man 3 dobbelt pris..mest for den lille indpakning

men tak for dit søge arbejde...jeg vil også bruge dem næste gang...
Tell me about it... jeg har allerede skiftet pære på RD'en 3 gange i den tid jeg har haft den (og hvor lidt er det nu liiiige den har kørt....) de to af gangene pga. glasset gik løst af fatningen, og en af gangene pga. en halogen pærer som var defekt fra start af...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af Twinsport »

Des ældre køretøjerne bliver, jo vanskeligere bliver det at finde lamper til dem.

Prøv lige at se her:

http://www.lampengrossier.nl/en_GB

De har sat'me et ordentligt udvalg!

/Steen
GaSelle
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: man 25. jun 2018 11:04
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af GaSelle »

Hvilke typer sidder der på en FS1? (Forlygte, baglygte/bremselys, blinklys?) Tænker på, hvad fatningen hedder, og hvor mange watt forlygten er på originalt (til en lovlig maskine)

Baglygte/bremselys: BA15D 21/5w
Instrument/neutral: BA9S 3W
Blinklys?
Forlygte? (skulle være BA15D 15W, men synes ikke dem fra hjemmesiden har den "krave", som fx Tante Hansens pærer har?)
´83 Puch Maxi Plus "K" - blå
´83 Puch Maxi K - grøn
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Kvalitets 6V pærer

Indlæg af Lehmann »

For pæren hedder PX15D
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"