Speedometer på Maxi?

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Mastermaxi
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 29. aug 2016 15:39
Kontakt:

Speedometer på Maxi?

Indlæg af Mastermaxi »

Skal der være speedometer på en maxi?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Speedometer på Maxi?

Indlæg af 12V »

Nej det behøves der ikke, men det er din opgave at holde farten under 30 km/t når du er ude i trafikken. Så det kan være en hjælp, hvis du vil følge loven 100%.

Jeg har ikke en speedometer på min Maxi.

PS: Har rettet din overskrift, et spørgsmålstegn alene siger ikke meget :)
Mastermaxi
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 29. aug 2016 15:39
Kontakt:

Re: Speedometer på Maxi?

Indlæg af Mastermaxi »

ok.

Har sådan en lignende http://bike-netshoppen.dk/product/pw-cr ... eret-7682/ men der er der ikke plads til speedometer, hvor skal jeg så sætte den?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Speedometer på Maxi?

Indlæg af knallert »

man kan montere det på styret med en for for spændebånd.som cykel spedoer.(.som vi brugte i 1970 erne)mekanisk drevne spedoer..lang tid før cykkel comp..blev opfundet
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Speedometer på Maxi?

Indlæg af 12V »

6,5" lygte er også pænt stor til en Maxi. Du finder heller ingen H4 pære i 6V og 15W :-)
De udenlandske maxier med rund lygte, har et beslag på top pladen til et fritstående speedometer. Altså et med eget hus.
Den danske har normalt et firkantet lygte hus, dette har plads til et speedometer.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Speedometer på Maxi?

Indlæg af juhl-drengen »

12V: h4 pærer kan findes i 6v, dog er jeg i tvivl om så lave watt (ellers findes der ba20d adapterer)

I mit tilfælde ved min Foxi som har samme forlygte som en maxi med speedometer originalt, så har jeg da jeg skiftede til rundt lygte skaffet et speedometer med cockpit fra en sm25, altså noget lidt i still med et monza cockpit, det er den fede måde, men den nemme er nok bare en hjemmelavet speedometer plade som hæftes fast ved de bolte der holder styret :)

Men Endnu Endnu nemmere, er simpelthen, bare noget så simpelt som en billig cykel computer med ledning! :) loven dikterer ikke hvilken fartvise enhed det skal være kun at det skal være en fart vise enhed :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Mastermaxi
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 29. aug 2016 15:39
Kontakt:

Re: Speedometer på Maxi?

Indlæg af Mastermaxi »

Ok tak for hjælpen.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"