Veteran Knallert

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Caspergh
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 27. maj 2016 21:18
Kontakt:

Veteran Knallert

Indlæg af Caspergh »

Hej igen, har lavet et opslag for et par dage siden med nogen spørgsmål omkring nogen enkle knallerter. Disse knallerter var en "Honda Dax" "Puch Monza" og en "Puch Maxi"

Nu vil jeg gerne spørge jer om, om i kan anbefale en knallert som jeg søger?;)

• Det skal helst være en veteran knallert

• Jeg vil gerne have en blanding af en veteran knallert/motorcykel (her tænker jeg på lyden ved en motorcykel, blandet med den der gammel veteran lyd)

• Budget: 5-10.000kr

• skal være lovlig for 16årig

• skal ikke være pillet ved
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Veteran Knallert

Indlæg af claus olieklud »

hej du... når du siger " lyder som en motorcykel ", ja så er jeg lidt i tvivl hvad du mener ? hvis du tænker på lyden af og skifte gear så kan enhver gearknallert lyde sådan ( fedest med mindst 3 gear eller mere ), men hvis du tænker på den egenlige mc lyd, ja så er det kun 4 taktere der kan lyde sådan i lovlig stand... hvis det er en 2 takter skal den tunes til en "skriger" for det minder lidt om en motorcykel.

hvis jeg var dig ville jeg kikke efter en 3 gears puch, enten en Monza eller måske en vz - 5000 kr er for lidt for sådan en, men til 10000 kr burde du kunne finde en i rimelig god stand.

glem alt om en Honda, de er meget dyre - måske kunne en Yamaha 4 gears være spændende for dig, men 10000 kr er lige i underkanten for en god en - dog er det nemt at finde uoriginale stumper til sådan en.

jeg kan godt forstå du kikker efter en gammel knallert - de nye lorte scootere er noget opreklameret skrammel.

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Veteran Knallert

Indlæg af juhl-drengen »

Ellers hvis det ikke SKAL være noget gammelt så kan de fremtidige klassikere Suzuki smx, derbi senda, gilera smt, osv alle motard knallerter der på et tidpunkt vil opnå en høj status, det er desuden maskiner med meget solide motorer, der kan tunes ekstremt meget (de har desuden alle 6 gear udover de tidlige gilera/derbi motorer)

De har selvfølgelig en anden charme end de gamle knallerter men i fornuftig stand er de billigere og man får mere for pengene :-)

Så bare en ide! :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Caspergh
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 27. maj 2016 21:18
Kontakt:

Re: Veteran Knallert

Indlæg af Caspergh »

Tak for svarene, ligenu vil mit mål være en puch eller yamaha, men hvad synes i om en Kreidler? synes den har lidt den samme charme;)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Veteran Knallert

Indlæg af Kim B S »

Hej Caspergh.
Kreidler er en rigtig fed og god knallert, men desværre også i den dyre ende når man skal have reservedele. Jeg ville helt sikkert vælge en Yamaha FS1 4 gear, da den er nemmest at få dele til, og hvis du vælger en med trumlebremse er bremsedelene noget billigere end skrivebresedelene :wink: Den billigste model er en 77er eller 78, 79er FS1 K1 4 gear. Og jo mere original de bliver, jo dyrere bliver de. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Veteran Knallert

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg ville, hvis det var mig, fortrinsvis gå efter en knallert som ikke er for ødelagt af de tidligere ejere. Forstået på den måde, at jeg ikke ville gå efter en bestemt model, men snarere gå efter et godt, uspoleret eksemplar.

Alle modeller har deres styrker og svagheder. Den største svaghed er nok de tidligere ejere, som i mange tilfælde har ødelagt knallerterne med stor iver, manglende viden, samt for tungt værktøj. Det er det samme for alle modeller.

Det vil givetvis være billigere i længden at give lidt mere i starten, da det vil give færrest ærgrelser i længden, samt færrest udgifter. Så er det for såvidt ligegyldigt om der står Puch, Yamaha eller Kreidler på tanken.

/Steen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"