Justering af puch maxi

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
kris106rallye
Helt ny i flokken

Justering af puch maxi

Indlægaf kris106rallye » søn 24. apr 2016 14:22

Hej Alle

Jeg har fundet den gamle puch maxi k frem. Den har ikke kørt i mange år da den bare har stået i sommerhuset. Efter lidt justering har jeg fået den i gang og den kører udmærket når den er kommet op i fart. Når jeg holder stille og skal i gang skal den lige have choker for at komme i gang også selv om den er kørt varm. Er der nogen der ved hvad der kan være galt.

PÅ forhånd tak.

Vh Kristian

Brugeravatar
12V
Moderator
Kontakt:

Re: Justering af puch maxi

Indlægaf 12V » søn 24. apr 2016 22:27

Hej Kristian

Det lyder til at den går for magert, så hjælper et pift choker på optrækket.

Er den helt standard/original? Firkantet eller rund Bing karburator? Årgang? Propper og slanger i luftfilteret?
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

kris106rallye
Helt ny i flokken

Indlægaf kris106rallye » man 25. apr 2016 21:16

Hej Carsten
Den er helt standard med firkantet karburator. Den er fra 1986. Er ikke helt med på hva propper og slanger i luftfilteret er. hvis det er den slange der går ind i stellet så er den der.
Tror du har ret i den går for magert. jeg rykkede nålen, i karburatoren, et hak op i går det hjalp en del. tror jeg vil prøve et hak mere når jeg får tid.
Vh. Kristian

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester

Indlægaf FS1originalen » man 25. apr 2016 22:27

Hvis den har stået i mange år som du skriver så tror jeg at der måske er kommet en smule ir i dysen så hullet er blevet en anelse for lille.
Prøv at rense dysen mekanisk med et stykke ståltråd (evt fra en stålbørste) så "hullet bliver skrabt rent" eller alternativt sæt en ny dyse med samme nummer i.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
12V
Moderator
Kontakt:

Indlægaf 12V » tirs 26. apr 2016 14:54

Jeps, det er slangen der går ind i stellet. Den gamle model med rund karburator har en prop i hver ende af slangen. Jeg er lidt i tvivl om den nye også har to, eller kun én. På reservedels tegningerne viser de to propper, men kun et stk. i varenummer listen. Nr. 2 på tegningen.

ScreenShot010.png
ScreenShot010.png (74.07 KiB) Vist 1055 gange

Karburatoren er dyset ind til disse propper, mangler de får den alt for meget luft med std. 44-46 dysen. Start med at gøre den ren som Erik skriver og tjek om du har "luftdyserne" monteret.

Giv besked hvis den stadig gør det bagefter, så er vi måske ude i en større skade ;)

PS: Nålen har ikke så meget indflydelse på bundgas kørsel, det burde den i hvert fald ikke. Der skal den køre på hoveddysen, nålen er til området fra 1/4 til 3/4 gas, sådan ca.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Tilbage til "Knallertsnak"