Plastik reparation, mange små revner

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Plastik reparation, mange små revner

Indlæg af juhl-drengen »

Tjo altsååå
Nu har jeg lidt det problem at Sædehækken på RD 125'en mildest talt ikke er særlig køn, i den ene side er der en stor revne og et stort stykke er flækket af og et andet stort stykke mangler helt, MEN det ved jeg hvordan jeg skal lave!...
Dog er jeg lidt i tvivl omkring de her små revner!...
20160315_161729.jpg
20160315_161729.jpg (417.73 KiB) Vist 5347 gange
De sidder nærmest i "spænd" og trykker man modsat af den spænde vej kan det godt rette sig ud men går tilbage til at være som før når man fjerner trykket... de er helt klart kommet fordi folk har spændt det for hårdt sammen og der ikke har været noget skiveværk eller lign bagved! :oops:

Så hvordan hulen laver jeg det dog? det venter bare på at sprænge hele stykket i små stykker!, og ja en ny sædehæk ville nok være nemmere men kan ikke finde dem noget steder.. (hvis nogen har en fra RD50/nyere udenlandsk fs1 så er jeg interesseret i at høre/købe, de ligner meget men er lidt usikker på om de er ens så at krydstjekke målene ville være meget interessant)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Clearice
Junior knallert
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 20. maj 2016 11:34
Kontakt:

Re: Plastik reparation, mange små revner

Indlæg af Clearice »

Du kan tage en skarp hobby kniv og skære en lille V gennem alle revnerne så der bliver lidt større flade for limen at binde op. Rens det helt af og giv det plastik lim. Giv det rigeligt så kan du bruge limen til "spartel" bagefter så du kan få det slebet helt plan. Og så er det bare at slibe det med fin sandpapir og male det. Ellers kan du forstærke det ved at smelte Hot Stamps ind i bagsiden for sat gøre det mere stiv.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Plastik reparation, mange små revner

Indlæg af knallert »

evt prøv at smelte lidt lego med acetone. og forsøge at lime med det.(..fint at skære lidt ud for at give luft og fjerne spændinger fra udvidelser)...min dt 125 kunne jeg ikke smelte lime( opløst lego klodser)i acetone..men på min Honda virkede det fint..forsøg med en lille prøvelimning et sted på bagsiden...kan det pilles af efter et døgn..duer lego lim ikke...så er tagrende lim måske bedre.
.husk at slibe lidt med sandpapir inden du testlimer
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Plastik reparation, mange små revner

Indlæg af Twinsport »

Juhl, for helvede!

Købte du ikke Plastex sidste gang vi talte om det?:

viewtopic.php?f=5&t=16577&p=147009&hili ... ex#p147009

Skidtet fungerer, så køb nu bare et sæt, ikke?

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Plastik reparation, mange små revner

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg har fået løst problemet siden sidst! ;)

Men får mig købt noget plastex til en anden god gang! :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"