Knallert dør efter ca 1 min.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
firedogy
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 5. maj 2015 14:52
Kontakt:

Knallert dør efter ca 1 min.

Indlæg af firedogy »

Goddag til folket :D
Jeg har en snart fire år gammel VGA Digita som har opført sig meget underligt her det sidste halve år. Til at starte med skete der problemer med udstødningen så fik den skiftet, noget tid senere begyndte knallerten kun at kunne holde sig i live i omkring et minut eller indtil jeg drejede om et hjørne. Så snart knallerten døde blev jeg nød til at vente ca 5-10 min indtil den kunne køre igen. I de 5-10 min prøvede jeg begge startere men til ingen nytte. På linket her: kan i høre hvordan det lyder når knallerten dør og jeg prøver at starte den. En af mine venner siger at det lyder som om den 'drukner' men vi har efterhånden skiftet alle delene på den så er løbet død på muligheder.
På forhånd tak :)

/Mikkel
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Knallert dør efter ca 1 min.

Indlæg af Kai »

Lyder som om den render tør for benzin, prøv at tage tankdækslet af og se om den så kan holde sig i live
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Knallert dør efter ca 1 min.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... ja og så er der jo også lige den automatiske benzinhane, de holder sjældent ret længe på en kineser !

kender en der købte sådan en fra helt ny, den kørte fint de første måneder ( ca 1500 km ), men så kom problemerne ellers på stribe... jeg var den eneste han kendte der kunne hjælpe ham hvergang der var noget galt - tilsidst efter et år og under 5000 km sagde jeg det var noget håbløst skrammel og istedet skaffede jeg ham en næsten helt ny pgo der kun havde gået nogle få hundrede km... han sagde jeg måtte få hans gamle vga som lignede en helt ny, men jeg ville absolut ikke eje sådan en, ikke engang selv om jeg fik 1000 kr for at tage imod den !

ikke for at spille smart eller gøre dig ked af det, men det er en forfærdelig skammel scooter sådan en vga - thansen siger dog at det er danmarks mest solgte scooter 2 år itræk, men af det kan jeg kun udlede at der er mange der er blevet skuffede over deres køb...

rent faktisk er det fantastisk imponerende hvis din er blevet 4 år gammel og ikke skrottet endnu

det burde være forbudt at sælge sådan en elendig kvalitet scooter - den koster 5000 kr fra ny, men er ikke 500 kr værd

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Knallert dør efter ca 1 min.

Indlæg af kreidlerhansen »

Selv kineserne kan lave noget rigtigt engangi mellem? ;)

Benzinhanen er da til at teste:

Slangerne pilles af karburatoren og der suges i vacuumslangen - kommer der benzin ud, er det næppe hanen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Midgaardsorm
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: man 10. mar 2014 11:05
Kontakt:

Re: Knallert dør efter ca 1 min.

Indlæg af Midgaardsorm »

Gætter også på benzinhanen........eller måske svømmeren?
Kører på : Tomos Flexer A35 fra 2001.
Knægten kører på : Tomos Quadro A35 fra 1996.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"