Gode ideer.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Gode ideer.

Indlæg af kreidler »

Nogen der har nogle gode ideer til hvordan man får et stempel der har sat sig fri i cylinderen? varme-karamba? andre ideer?
Vedhæftede filer
skylon motor.png
skylon motor.png (82.24 KiB) Vist 7361 gange
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Gode ideer.

Indlæg af Michael »

Jeg har lavet et "Tændrør" med en fedtnippel i. Så presser jeg stemplet ud med min fedtsprøjte. Der er meget højt tryk på en almindelig fedtsprøjte. Hvis stemplet ikke kommer ud sprænger man toppakningen. Men PAS PÅ DET ER HØJT TRYK, men alligevel meget blid ved stemplet. HUSK altid at give rustløsner i mindst et par dage før.
Det var min metode.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Gode ideer.

Indlæg af Jensmc »

Det med fedtet er udmærket. Et stykke af vejen. Når portene åbner, er du færdig med at presse.
Varme mv, er nok heller ikke det bedste.
Hvis du kan skille motoren ad, så krumtap, stempel og cylinder hænger sammen, kan du presse stemplet ud i en værkstedspræsse.
Præs ikke på centeret af stemplet, men i perifien. Ellers går det helt galt. Brug et rør i næsten samme diameter som cylinderens boring.
Der er altid en risiko for, at stempel og cylinder tager skade.
Jeg har nye stempler liggende. Med 12mm pind.
God fornøjelse.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gode ideer.

Indlæg af strynboen »

motoren bliver jo varm ved normalt brug...så det skalder ikke ved forsiktig brug.hvis man kan holde en drift temperatur på opvarmningen.
.simmeringe smelter ikke på denne måde

.jeg plejer at spænde en aftrækker ,,med en mertal bøs mod stempel toppen..så kan jeg få et kraftigt pres..og samtidig varme...husk at det er ved selve opvarmningen at matrialet udvider sig...i forhold til det du vil løsne..dvs du varmer cylenderen op..men helst ikke stemplet..der er så nogle sekunder hvor de 2 ting har forskelige temperature..og udvidelsen er forskelig..efter få sekunder opvarmes stemplet..og udvider sig tilsvarende..og varme udvidelsen har ingen funktion længre....så afvent afkøling det og prøv igen i morgen..det er fidusen/den helt optimale ide,, ved at bruge varme

varme i lang tid er kun til at få olie eller andre vædsker til at peletere ind,,og løsne...hvis der er korosion..kan det ikke ske..da det er vædske tæt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Re: Gode ideer.

Indlæg af kreidler »

Tak for råd, jeg må prøve mig frem.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"