Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tectyl

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tectyl

Indlæg af kreidler »

Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tectyl eller?
Vedhæftede filer
tecty.jpg
tecty.jpg (13.75 KiB) Vist 5725 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tecty

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg tror bestemt ikke du skal smøre den ind i det du viser, det er nemlig alt for tykt og sikkert beregnet som slidlag til undervognen på en bil... jeg syntes alene du skal tænke på den indvendige side af tanken, her er det rigeligt at du skyller den i olie - udvendigt er tanken jo sikkert lakeret og det er rigeligt beskyttelse i sig selv, men du kan da vælge at vokse tanken med hård voks hvis du ligesom vil gøre lidt extra...

olie er olie og hvilken som helst olie vil yde beskyttelse imod rust på det rene jern indvendigt i tanken, dog tænker jeg at en tyk olie bedre vil hænge ved, måske noget sae 80-90 gearolie eller kædesavsolie... 100 ml er rigeligt, hvis du så en gang om året lige drejer tanken rundt er det helt i top

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tecty

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg tror faktisk ikke at rustbeskyttelse er en dårlig ting!
Hvis man vælger hulrumsbeskyttelse, så bliver det hængende på fladerne, så man ikke behøver at vende tanken med jævne mellemrum. Jeg tror så bare at man skal vælge en oliebaseret rustbeskyttelse, for at være sikker på at det kan skylles ud med benzin, inden at tanken skal tages i brug igen.

/Steen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tecty

Indlæg af Jensmc »

De fleste rustbeskyttende midler er nok for tykke til at komme rundt i hele tanken.
Hvis man nu tog det transparente til hulrum, som er ret tyndt og blandede lidt benzin i. Så var det lettere at få rundt. Benzinen ville så fordampe og efterlade rustbeskyttelsen.
Bare et forslag. :wink:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tecty

Indlæg af juhl-drengen »

Gammel motor olie/spild olie har jeg kun gode erfaringer med, også hvis man har et stump uden maling eller anden rust beskyttelse på hvor der går tid før man kan få det ordnet :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Opbevaring af knallert tank til lager, hvad gør i? tecty

Indlæg af strynboen »

jeg plejer at proppe hane hullet..og så skylle den i en lille sjat diesel..og lade det stå i bunden...så er der dampe i hele tanken...det vil også opløse evt skidt.det fordamper ikke når der er låg på..

.problemet med tykke olier/tectyl..er at fjerne det efter et års tid..så er det måske størknet.

.har du prøvet at skrabe af i bunden af en bil ..når der skal svejses....der skal skrabes og børstes og vaskes med bensin til sidst..for at få en ren overflade...det kan ikke gøres indvendig i en tank,,,slet ikke oppe i toppen..hvor intet værktøj kan komme ind/op ..selv en tynd tectyl sidder godt fast..og kan måske ikke lige opløses af rensevædske...så er du på #####..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"