En rigtig racer.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

En rigtig racer.

Indlæg af kreidler »

En rigtig racer :-)
Vedhæftede filer
.....jpg
.....jpg (84.7 KiB) Vist 7760 gange
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: En rigtig racer.

Indlæg af Oscar »

Meget sjov, meeeeen i virkeligheden er velo sku noget værre fransk skrammel så den holder ikke helt :-)
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: En rigtig racer.

Indlæg af Kai »

Skrammel ?

Sådan en bragte min moster til og fra arbejde i ~20 år uden bøwl, indtil hun skiftede den ud med en Velo 6000 (den med kardantræk). Solex'en med rulletræk er ikke god til snevejr og det var hun træt af.

Derefter stod den bare i et hjørne i garagen i nogen år, men den startede stadig "som en mis" på under 5m uanset vejret når vi unger allernådigst fik lov at tage den ud og pudse den og køre en tur på den.
Jeg havde den selv i nogen år og kørte en del km på den, og ikke en eneste gang nægtede den at starte, desværre var jeg så dum at skille mig af med den, noget jeg har fortrudt mange gange siden.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: En rigtig racer.

Indlæg af Oscar »

Den er også pisse farlig at køre på, ikke en knallert der er gennemtænkt i mine øjne!
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: En rigtig racer.

Indlæg af Oscar »

Eller knallert og knallert....
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: En rigtig racer.

Indlæg af Jensmc »

En Velo Solex ER netop en knallert.
Det er faktisk den første typegodkendte knallert i DK.
En FS1 er nærmest en mini motorcykel, som så er blevet stækket af de danske myndigheder.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: En rigtig racer.

Indlæg af strynboen »

velo er genial.blev konstrueret vistnok i 1937
.der er kun hvad der absulut er nøvendigt for at blive transpoteret fra a til b...hvis bakkerne ikke er for høje..
fortidens elcykkel..til folk som ikke ville have mere end nøvendigt...en sco 1 gear..var samme katagori..billig transport..uden dikkedare..nok ikke så sjove for teknik og fart freaks..men der var jo også noget andet for dem

puch maxi gav nok mest for pengene..dengang i 70 erne..men husk at veloen var tudse gammel konstruktion,,da maxien kom..men blev ved med at sælge ..fremstilles vist i kina i dag..

jeg har nydt mine veloer..de summer næsten magisk afsted...lidt som at sejle mde en sejl båd..man bliver båret afsted..i en fantastisk ro..og fred..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"