Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af juhl-drengen »

Ja stod egentlig og var på vej til at skulle på arbejde og havde da også kørt den første kilometer, da der kom en PLOOOMP lyd og fik skudt et varmt tændrør/hætte ud på benet..

Det var på Apolloen (den lovlige 45km/t 4 takter)
I fredags skruede jeg tændrøret i men det kan ikke have været knokkel spændt da jeg havde brugt en almindelig top + papegøje tang i mangel af bedre, og der ikke var specielt meget spændekraft i..

Forhandleren får den kastet i nakken, men er mere nysgerrig er der andre der har oplevet det på maskiner der ikke var vold tunede eller ødelagt af de første 10 16 årige ? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... nææ den slags sker ikke bare sådan, desuden skal et tændrør ikke være specialt hårdt spændt til... nu bruger du udtrykket "knokkelspændt" - jeg forstår godt det bare er et udtryk for at du ikke havde mulighed for at spænde det ret godt til, men knokkelspændt skal et tændrør aldrig være... er det tændrør med særligt tyndt gevind så skal man faktisk passe på at selve tændrørets gevind ikke knækker af resten af tændrøret, så har man nemlig nemlig en gevindstump siddende tilbage i topstykket - det er ikke noget der er sket for mig, men jeg har set det været sket på kineser ting fx atv & mini crosser...

hvis et tændrør derimod sidder løst kan topstykkets gevind også blive slidt op idet tændrøret hele tiden bevæger sig i gevindet - jeg syntes dælme det er hurtigt der er opstået problemer med din nye maskine ? jeg håber for dig at det bare skyldes tændrøret ikke har været spændt korrekt til fra start, og at gevindet ikke allerede er smadret !

jeg er enig med dig i at du bør kontakte forhandleren - begynder du selv at pille ved det vil han nok sige garantien ikke dækker

det var aldrig sket hvis du havde købt en YAMAHA... he he he

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af juhl-drengen »

Det var aldrig sket med en SUZUKI :hihi

Spøg til side... jeg har kontaktet forhandleren og han har indviljet i at lave det men har bare det problem jeg skal have fragtet den fra aalborg til lendum på en eller anden måde og kender desværre ingen i nordjylland med kassebil :oops:

Tændrøret har over en mindre periode "puffet" og der har været lettere start vanskligheder og det har som sagt siddet løst fandt jeg ud af, kunne næsten ikke få greb så det er ikke spændt synderligt meget mere end at det lige akkurat ikke sat løst :) så måske det har ødelagt gevindet (træls er det ihvertilfald)

Det jeg er mest træt af er netop det er en 4 takter.. overfor en 2 takter havde jeg kunne bede forhandleren sende et nyt topstykke og evt. køler væske hvis den havde været vandkølet.. Så snart vi snakker ventiler, knast osv så er jeg på bar bund :(
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af strynboen »

skru det topstykke af..og lad knast kæden blive på det øverste tandhjul...stik en strips ind gennem kæden..så er den fixeret..men det er alså nemt at takte en 1 cyll...lige så nemt som en 6 cyll...når man ved hvilken cyll som skal toppe..på det rigtige tidspunkt

kan forhandleren ikke sende et reserve topstykke+ pakningssæt.. så kan den laves på 1,5 time max..et topstykke koster ham max 300 kr
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af strynboen »

entelig skal du..selv kontrolere for løse skruer og bolte.....og tændrør...i tilkørings perioden
...at køre med et løst tændrør...er faktisk lidt din egen fejl
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af juhl-drengen »

Da jeg opdagede det var løst spændte jeg det også til igen..
Desuden har jeg aldrig oplevet et tændrør rystede sig løst medmindre det ikke var spændt til.

Udover det har jeg skam kontrolleret for løse bolte osv, smurt kæde, renset/rengjort, skiftet olie mm.

Men har aftalt med forhandleren han får den fredag og jeg får den tilbage mandag/tirsdag :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af Twinsport »

Hej

Uanset hvad man mener om Juhl's kinøjser-maskine, så kan det da aldrig være hans egen fejl at der opstår et problem.

Jeg går ud fra at maskinen er solgt på almindelige vilkår med garanti, serviceforpligtelse osv., så i virkeligheden skal Juhl bare sørge for almindelig vedligeholdelse, præcis som han har skrevet.

Forhandleren lever tilsyneladende også op til sin forpligtelse i forbindelse med garantien og får det fikset uden beregning. Det er vel blot tændrørsgevindet som fra starten har været i uorden. Der opstår jo fejl på mange nye motorer i forbindelse med de første driftstimer. Måske nok flere på de kinesiske, men jeg vil da mene at det her er et hændeligt uheld. Selvfølgelig er de møgirriterende, men det kan aldrig være Juhl's fejl.

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Noget der har prøvet det (tændrør SKUDT ud af topstykke)

Indlæg af juhl-drengen »

Mange tak for lidt medhold steen.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"