Min nyeste knallert.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Min nyeste knallert.

Indlæg af Per »

Mojn alle.

Med risiko for at blive mobbet trekantet ud af Forum, så er jeg nødt til at gå til bekendelse.
Jeg har købt en Thansen-ting :shutup
Ikke kun en Thansen-ting, men en Thansen-ting til at køre på.
Jeg ved det godt.... men jeg kunne ikke la´ vær´ :roll:
Den er fra 2012 og er allerede udgået fra varesortimentet.
Til gengæld er den hysterisk velholdt og har kun gået lige godt og vel 1300 km.
Det er en knallert 45 - også kaldet scooter (undskyld, Dewil)
Jeg vil dog lige påpege, at det ikke er en PGO.

Nu kommer den egentlige grund til mit køb...
Det er en el-scooter. Prisen var rigtig, maskinen er helt som ny, og der er kun solgt ca. 100 stk i Danmark, så mon ikke den bliver sjælden en dag?
Den skal stå i samlingen som en diamentral modsætning til alle mine benzindrevne køretøjer.

Se lige billederne, og så må der mobbes :teeth2
Vedhæftede filer
DSC_0660_1024x683.JPG
DSC_0660_1024x683.JPG (105.38 KiB) Vist 16271 gange
DSC_0661_1024x683.JPG
DSC_0662_1024x683.JPG
DSC_0662_1024x683.JPG (87.75 KiB) Vist 16271 gange
DSC_0663_1024x683.JPG
DSC_0663_1024x683.JPG (120.17 KiB) Vist 16271 gange
DSC_0664_1024x683.JPG
DSC_0664_1024x683.JPG (94.06 KiB) Vist 16271 gange
Mvh Per.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Knud »

ja......det er en el-scooter, en T-Hassahn. :teeth2

En modsætning: ja-vist. :what2

Hvorlangt kan den køre på en opladning?

Den er meget tavs... monter en mekanisk elektrisk ring-klokke... så du ikke bliver kørt ned eller kommer til at køre gamle&døve Fru Olsen ned... er den fører-hund sikker?
:mrgreen:
:mrgreen:
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Jensmc »

Du skal lave en "Knallert" af mælkekarton, der larmer, når hjulet roterer.
Ligesom da du var lille dreng.
Så kan andre høre dig.

Rigtig fin knallert. Og så har den en fordel fremfor motorknallerter: DEN SÆTTER SIG IKKE. :(y)
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Per »

:lol: :lol: Tak for kommentarerne. De er jo sande som deer skrevet :hihi
Mvh Per.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Dewil »

Jamen Per, jeg rystet.... :lol:

Men hvorfor ikke lave en FS1-EL ?

Og blot til info, så findes der knallerter, scooter 30 og scooter 45.... en scooter kan aldrig blive til en knallert.. :hihi
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Per »

Dewil skrev:Jamen Per, jeg rystet.... :lol:

Men hvorfor ikke lave en FS1-EL ?

Og blot til info, så findes der knallerter, scooter 30 og scooter 45.... en scooter kan aldrig blive til en knallert.. :hihi
Dewil skrev:Jamen Per, jeg rystet.... :lol:

Men hvorfor ikke lave en FS1-EL ?

Og blot til info, så findes der knallerter, scooter 30 og scooter 45.... en scooter kan aldrig blive til en knallert.. :hihi
Ok, Johannes :oops: Jeg skal fremover lægge mig i selen for at bruge de rette termer....
Mvh Per.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Dewil »

Ha ha....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Per »

Til Knud:
Den kan køre mellem 35 og 40 km på en opladning med en fuldfed dansker på.
I manualen står der op til 70 km, meeen, det må være med en lille splejs af en udsultet italiener på, og uden lyset tændt :mrgreen:
Mvh Per.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Per »

sidste nyt!
Jeg har opgraderet min el-scooter ved at købe ekstraudstyr.
Jeg fandt en original taske til opladeren til sølle 49 kr - på tilbud.
Da jeg alligevel var i gang med at købe stort ind, fandt jeg også et originalt værktøjssæt til 59 kr.
Læg venligst mærke til den fine tændrørsnøgle :lol: :lol: :lol:
Vedhæftede filer
20140820_171201.jpg
20140820_171201.jpg (18.49 KiB) Vist 16094 gange
Mvh Per.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Jps »

Køber først en "ellert" når rækkevidden er 500 km. Men det sker jo så nok aldrig :)
Jeg prøvede den model Harald Nyborg solgte for nogle år siden. Den kørte faktisk fint og man sad godt på den. Beklageligvis så var rækkevidden kun omkring de 40-50 km. Så købte den ikke. Batteriet kostede så også lige 4500 kr, når det var tid til et skift. Knallerten kostede 9.000 kr.

Og Per: Hvad er der galt med en Pgo (som Thansen jo ikke sælger ;) ).
Vedhæftede filer
Buzzetto elscooter.
Buzzetto elscooter.
Buzzetto elscooter.jpg (153.72 KiB) Vist 16059 gange
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Kim B S »

Jps skrev:Køber først en "ellert" når rækkevidden er 500 km. Men det sker jo så nok aldrig :)
Jeg prøvede den model Harald Nyborg solgte for nogle år siden. Den kørte faktisk fint og man sad godt på den. Beklageligvis så var rækkevidden kun omkring de 40-50 km. Så købte den ikke. Batteriet kostede så også lige 4500 kr, når det var tid til et skift. Knallerten kostede 9.000 kr.

Og Per: Hvad er der galt med en Pgo (som Thansen jo ikke sælger ;) ).
Hej Jps.
Jeg tror at der hentydes til denne tråd. :wink:

viewtopic.php?f=5&t=17121" onclick="window.open(this.href);return false;

Og der er ikke nødvendigvis noget galt med PGO, som jo nårmalt er en god driftsikker maskine, som du også har erfarret. :wink:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Jps »

Kim B S skrev:
Jps skrev:Køber først en "ellert" når rækkevidden er 500 km. Men det sker jo så nok aldrig :)
Jeg prøvede den model Harald Nyborg solgte for nogle år siden. Den kørte faktisk fint og man sad godt på den. Beklageligvis så var rækkevidden kun omkring de 40-50 km. Så købte den ikke. Batteriet kostede så også lige 4500 kr, når det var tid til et skift. Knallerten kostede 9.000 kr.

Og Per: Hvad er der galt med en Pgo (som Thansen jo ikke sælger ;) ).
Hej Jps.
Jeg tror at der hentydes til denne tråd. :wink:

viewtopic.php?f=5&t=17121" onclick="window.open(this.href);return false;

Og der er ikke nødvendigvis noget galt med PGO, som jo nårmalt er en god driftsikker maskine, som du også har erfarret. :wink:

Hilsen Kim.

Nårh den platte video :). Ja jeg kører jo på 14 år, på en Dr. Big, så ved da det er en god knallert/scooter :D Har jo 3 stående, og de 2 har været til salg, men ingen respons på dem :(.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Twinsport »

Jps skrev:... Køber først en "ellert" når rækkevidden er 500 km. Men det sker jo så nok aldrig :)...
Hvis vi taler om biler, så er jeg helt på din side. Man skal ganske enkelt kunne køre en hél dag inden el-biler er sådan rigtigt praktisk anvendelige. Og så er der lige det der med tidsforbruget når man skal lade op. Jeg kan tanke op på 10 minutter, men hvis vi skal vænne os til at vente en time på at lade op, så bliver det noget af en udfordring..

/Steen
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Jps »

Twinsport skrev:
Jps skrev:... Køber først en "ellert" når rækkevidden er 500 km. Men det sker jo så nok aldrig :)...
Hvis vi taler om biler, så er jeg helt på din side. Man skal ganske enkelt kunne køre en hél dag inden el-biler er sådan rigtigt praktisk anvendelige. Og så er der lige det der med tidsforbruget når man skal lade op. Jeg kan tanke op på 10 minutter, men hvis vi skal vænne os til at vente en time på at lade op, så bliver det noget af en udfordring..

/Steen
Det er en knallert, jeg skriver om ;)
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Twinsport »

Jps skrev:[...Det er en knallert, jeg skriver om ;)...
Æh - kører du 500 kilometer i løbet af en dag på knallert? :shock:

Normalt lader man vel op om natten, så et reelt behov for at kunne køre 500 kilometer pr. opladning er nok lidt højt sat. Kan du køre 500 kilometer på en tankfuld på din knallert i dag?

/Steen
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Per »

Ja, vi mangler lige en, der kan opfinde et lille smart letvægtsbatteri på et par hundrede amperetimer, så begynder el-køretøjerne at blive interessante 8)
Mvh Per.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Min nyeste knallert.

Indlæg af Jps »

Twinsport skrev:
Jps skrev:[...Det er en knallert, jeg skriver om ;)...
Æh - kører du 500 kilometer i løbet af en dag på knallert? :shock:

Normalt lader man vel op om natten, så et reelt behov for at kunne køre 500 kilometer pr. opladning er nok lidt højt sat. Kan du køre 500 kilometer på en tankfuld på din knallert i dag?

/Steen
Nej dog ikke. Højst 100-200 km på en dag :). Men der skal jo være lidt overskud, så batteriet ikke skal oplades så ofte ;) Og nej, til 500 km på en tankfuld benzin (6,7 L), det bliver max 227,8 km (34 km/l). Jeg har da kørt lange ture bl.a til Fyn/Jylland et par gange eller 3 :). Sidste tur til Jylland var til Rudbøl, plus en afstikker til Harrislee (Tyskland) og så Rømø og retur til Lolland.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"