"underlig" opførsel pga. benzin

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

"underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af juhl-drengen »

Ja skulle lige have tanket 4 takteren inden morgen dagen..

Besluttede mig så for at tage på statoil (det skal siges det er første gang jeg har tanket en scooter der)

Knallerten startede uden problemer, men samme kedelige bundtræk som sædvanlig..
Kommer derhen og tanker, starter kværnen, og lader den stå i tomgang et par minutter, sætter mig så op for at køre men bundtrækket er nærmest blevet bedre, og knallerten kørte som aldrig før!

Gad vide hvad de propper i benzinen ved statoil!(dog stod der Miles på selve standeren) :shock:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: "underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... glem det - det er noget du forstiller dig !

alt det pis med 2,7 % længere på literen ? det er rent øregas, jeg tror min hiace kører 1,3 % kortere på deres miles diesel

nææ du - prøv at hælde noget nitromethanol i tanken, så er det muligt du vil fornemme en lille forskel... jeg har selv leget med den slags på gamle 2 takt motorer bare sådan for sjov, men de " knalder " noget i cylinderen når de er varme og især hvis de kører lidt " tyndt ", omvendt kan man godt fornemme en effektforøgelse

hilsen olieklud
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: "underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af Knud »

Arrrh Claus, jeg husker fra min tidligste pubertet slogan´et: Put en Ti´er i Tanken...nicht war?::
" onclick="window.open(this.href);return false;
og ikke at forglemme:

" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: "underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af 12V »

Den er måske bare ved at blive kørt til?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: "underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af strynboen »

thek hellere lige oliestanden i motoren...de plejer at køre bedre lige inden de mangler olie...pga mindre modstand i den tyndpiskede olie...dine stempel ringe er nok monteret på hoved..så de skraber opad...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: "underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af Kai »

Jeg kender ikke Statoils "Miles", men forskel på benzin..det er der.

Om det kan mærkes på en knallert..det skal være usagt.

Min gode ven TRS sagde engang.. hvorfor kører Briggs&stratton på plæneklipperen altid af helvede til ? Små udsættere og den går ujævnt.

Jeg ved det ikke, men den samme motor der går underligt på alm 92'er blyfri, kører helt jævnt hvis den får en tankfuld V-Power fra Shell, eller Aspen alkylatbenzin. Det er ikke kun hans plæneklipper der er kulret, jeg har selv oplevet samme fænomen på utallige andre plæneklippere og små-motorer i den tid jeg har skruet i dem som mekaniker hos skov&have. Efter tankrens eller skift af membraner i karburator fik de altid en skvis af Aspen dunken.

Min egen FS1 har kørt et par tankfulde Aspen, og jo den går bare bedre end på 92 oktan.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: "underlig" opførsel pga. benzin

Indlæg af juhl-drengen »

Det var ikke så meget det med længere på literen det kan rage mig, det er en 4 takter med gear, jeg græder sgu ikke når jeg tanker :hihi


den har kørt sine første 500 km, det var mere at jeg har tanket alt muligt stads i den tid jeg har haft scootere, og eneste jeg kunne mærke en forskel ved var "nitro 3000" som de solgte ved uno x på et tidspunkt, men det der statoil benzin kørte bare noget anderledes..

Men jo det muligt det noget jeg forestiller mig, og har skam tjekket olien mm. det gør jeg hver weekend :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"