top styk råd

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

top styk råd

Indlæg af tøffe »

hejsa hvordan gør man et org topstyk pæn igen er hel men meget grim overflade maler i det eller poler i de og hvordan søger råd til hvordan mvh tøffe
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: top styk råd

Indlæg af Dewil »

Glasblæser
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: top styk råd

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har luret lidt på, om man mon ikke kan komme langt med en affedtning efterfulgt af et bad i citronsyre og derpå en grundig børstevask med alm. vaskepulver.

Hvad med varmt vand og en tablet til opvaskemaskinen? Det burde også klare lidt af hvert.

Jeg er bare aldrig kommet i gang, men det er p.t. ikke noget nyt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: top styk råd

Indlæg af juhl-drengen »

Mine erfaringer med kemisk affedtning i industrielle "opvaskemaskiner" og glas/fin sandblæsning er faktisk ret god

Så ville ikke sige kreidlerhansen's ide er helt skidt!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: top styk råd

Indlæg af strynboen »

glasblæsning er total i orden-----...det er sådan de er behandlet fra støberiet...før beabejdning...men det suger skidt..da overfladen er ru...og wd 40 brænder væk ,ret hurtigt...men aligevel...sådan er det bare...intet er som nyt...for evigt..

opvaskemaskine giver nogle gange nogle irrede/anløbne overflader..og sure koner..aner ikke hvorfor...måske noget kemi...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"