Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Nu har jeg efterhånden prøvet en del tændingspistoler på knallerter og ingen af dem har været særlig stabile og fælles for dem alle er at de helt stopper når man gasser lidt op. Møg irriterende når man nu roder med tændingskurver og gerne vil kontrollere at de passer i virkeligheden.

Har nogen af jer erfaring med pistoler der virker bedre på knallerter ?

Jeg har tænkt på om man selv kunne bygge en med batteri og højeffektive LED ?

Spolen til projektet kan man købe som reservedel i biltema.


Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af 12V »

Hvad bruger du som strømforsyning? Jeg brugte før et scooter batteri, og oplevede det du beskriver. Nu har jeg et bil batteri stående jeg lader en gang i mellem, så fungerer det bare uden udfald.
Min pistol er en billig en fra engelske Gunson.
http://www.gunsontools.co.uk/items/larg ... KAGING.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af Knud »

Havde du prøvet den fra biltema jeg har sådan en den kan jeg tage med til på fredag
:mrgreen:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har en 20-30 år gammel bosch. Jeg bruger et scooter batteri ja. Måske jeg skal prøve med strøm fra en startet corolla til pistolen. Knud, lad os da prøve. Min er også med.


Morten - Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er denne her jeg har

http://apps.bosch.com.au/TestingEquipme ... etz003.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Min fra biltema gør så underligt, når den runder 9.000rpm: Snurrer og lyser pludselig en del mere op, så der er vist grænser for dens formåen! Den cutter ved 11.000rpm, hvilket er træls, når man nu gerne vil måle op til 13.000rpm!

Jeg købte en Equus til min far for år tilbage - den er totalt ligeglad med omdrejningstal osv. Den virker bare. Men den var så ikke ligefrem gratis (499kr, dengang)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kan du linke til modellen Jesper ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Stabil tændingspistol til knallerter - har du det ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Biltemas er ifølge hjemmesiden ikke beregnet til mere end 8.000rpm, hvilket nok forklarer min oplevelse!
:hihi

Det er vist 6-8 år siden, og noget tyder på, det er en nu udgået model, jeg købte i sin tid. Umiddelbart kan jeg ikke lige finde en på nettet, andet end den er brugt = udløbne ebay-auktioner o.lign. :(
Modellen hedder vist nok '3120', er med sort plastichus og grønne stafferinger.
Kvaliteten af hus, ledninger osv. er lige så uimponerende som biltemas model. Elektronikken kan blot kapere højere omdrejningstal.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"