I de høje omdrejninger.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
kimmogensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. dec 2013 13:59
Kontakt:

I de høje omdrejninger.

Indlæg af kimmogensen »

Hej herinde. I er altid til så god hjælp, så her endnu et spørgsmål:
Jeg har en lovlig suzuki dm50. Den 4takter lidt/noget ved topfart ca 35km/t. Samt 4 taktningen gør topfart svinger fra 32 ti 38km/t. Der er efter min mening for meget til at leve med det.
Ville prøve at justere lidt. Startede med at rense luftfilter, og så det sad ligesom dobbelt. Det var tydeligvis med vilje. Renste det efter manualen med olie osv, og satte det rigtig i. Nu er der ingen gang i knallerten ved fuld gas. Slægger man gassen, kommer den ligesom. Den får tydeligvis en forkert blanding. Så igen i manuelen. Der stod at man skulle stille på spjeldskruen, og derefter rette til på luftskrugen, så den går rigtig. Den køre super i tomgang, og der kan ændres på luftskrugen. Men der sker intet når der drejes på spjeldskruen?? Har tjeket benzin filter i hanen, og der kommer rigeligt benzin ud af slangen ved karboretoren, når jeg tager slangen af. Der er umidelbart ikke nogen utætheder ved luftfilter samt ved indsunings studs..
Nogen ideer hvad der er galt?
vh Kim
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: I de høje omdrejninger.

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg ville som det første checke at det hele er lovligt.
Udstødning plumb cylinder OSV. Og dyse/ nål / i karburator.
er det det ville jeg rense karburator og udstødning og se om det ikke hjælper.

Ellers er tyder det på at den får for lidt benzin ved fuld gas.
det kan være hovde dysen der er delvist stoppet.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmogensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. dec 2013 13:59
Kontakt:

Re: I de høje omdrejninger.

Indlæg af kimmogensen »

vil jeg prøve, og så vende tilbage. tak.
kimmogensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. dec 2013 13:59
Kontakt:

Re: I de høje omdrejninger.

Indlæg af kimmogensen »

Hej igen. Har renst karboretoren. Blæst dyser igennem med trykluft. Der var ikke skidt i. Når jeg drejer på spjeldskruen kan jeg ikke se at der er noget der rykker sig indeni. Men ved om man kan se det. Det kan selvfølgelig være at der er noget ulovlig på den. Kan dog ikke se på dysen hvilken størrese det er.. Har prøvet at ligge luftfilteret dobbelt igen, nu fugtet i olie. Den køre nu som før, dog tror jeg ikke den 4takter, pga den øget modstand nu der er olie på. Det ser ud til forør på udstødning er lovlig.har ikke tjekket cylender og plumpen.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: I de høje omdrejninger.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... normalt hæmmer olie på luftfilteret luftgennemtrængningen hvilket gør blandingen bliver lidt " tyk " hvilket fremmer firetaktning ved fuldgas... egenligt firetakter de fleste knallerter lidt på toppen for at begrænse sig selv og også for at give lang levetid, det lyder nærmest som om din samurai er normal... hvis du aligevel syntes det er lidt for meget så må du ændre hoveddysens størrelse, den skal selvfølgelig være en anelse mindre, det vil nok være passende at gå 2/100 mm ned i størelse... at stille på luftskruen gavner faktisk intet ved fuldgas, da den der nærmest er ude af drift, nålens højde har mest betydning i mellemgasområdet så det gavner heller ikke at stille på den

det kan meget vel tænkes at udstødningskanalen i cylinderen er formindsket pga aflejringer af koks, defor vil det være klogt at kontrollere dette før du ændre ved kaburatoren - selve udstødningen kan også være delvis stoppet, forrøret er faktisk ret tyndt indvendigt idet der er 2 rør uden på hindanden, derfor skal der ikke meget koks det forkerte sted for at knallerten bliver hæmmet med 4 taktning til følge

du kan evt. bruge en rundfil til udstødningskanalen i cylinderen - forrøret renses evt. med en flosst ståvire, evt monteret på en boremaskine - selve fløjten er til at afmontere for rensning

god fornøjelse - hilsen olieklud
kimmogensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. dec 2013 13:59
Kontakt:

Re: I de høje omdrejninger.

Indlæg af kimmogensen »

Viil jeg prøve. Tak. Vh Kim
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"