2 billeder af noget fra gamle dage

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 2 billeder af noget fra gamle dage

Indlæg af strynboen »

de gamle 17mm bing med brøle filter og svanehals/sving studs ...jeg kørte også med den..og en maxi cylender på min ms 50...den gav ikke rigtig noget på den blæser cylenderen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: 2 billeder af noget fra gamle dage

Indlæg af Anderz »

Ja så må man havde gang i scanner for at kunne bidrage her. Med en omkring 16 knallerter blev der ikke taget billeder af samtlige men mere dem man havde i længere perioder.

Jeg kunne ikke finde det avis udklip med min første Puch VZ50 så jeg starter med min nummer 2 knallert:

Tilbage i 1988 havde jeg fået byttet den VZ50 til en Puch Maxi P og det eneste der var sådan set at pege på var sædet var ikke for godt. Den var lovlig og kørte fint, bremser og lys iorden. Jeg måtte så køre på vej og brugte den specielt om søndagen med aviser med JP saddel tasker bag på. Aldrig mælkekase! Jeg fik dog brændt noget af de tasker på udstødningen efterhånden. På billedet er jeg på vej til den lokale købmand efter benzin.

Billede

Derefter blev jeg tilbudt en Puch Maxi K som var nyere men manglede sæde og hjul af en klasse kammarat. Så de stumper kom fra min Puch Maxi P. Året er omkring 1988/1989.

Billede

Næste billed er fra 1992. Min nye Puch Maxi K inden plastik tog over! Her er den lige blevet vasket. Inklusive speedometer, spejl og sidestøtteben. Den blev stjålet i Holstebro, fundet og malet brilliant rød af Dax Erik så stjålet igen. Historien bag hvorfor en ny var at jeg havde arbejde på en møbel fabrik og den Puch Maxi K jeg havde (en senere genganger i familien) faldt fra hinanden. Den kom så til service i Ringkøbing og jeg fik så tilbuddet om en ny hvilket jeg accepterede.

Billede

Efter en Suzuki K50 som jeg ikke har billeder af var i Ringkøbing en dag hos en anden cykel/knallert forhandler og som jeg iøvrigt solgte den Suzuki til. Jeg kiggede en dag bag værkstedet og der stod en lyserød Yamaha FS1 4 gear. Den så ikke for godt ud men jeg spurgte hvad den skulle koste og fik den bragt hjem. Den kunne ikke køre og kobling drillede så ny uoriginal snegl og en undersøgelse af kaburator som var stoppet af sukker! En rensning senere af kaburator samt benzinhane fik liv i den og efter en prøvetur blev jeg spurgt af min søster om at jeg ville bytte for en Puch Maxi K hun havde. Jeg havde noteret at den FS1 var uden plump så jo det kunne vi da godt. Her er et senere billed der dukkede op her på forummet. Den var ikke meget pænere da jeg havde den men komplet.

Billede

Den Maxi K var så den jeg havde givet i del bytte for den nye og den var blevet sat i stand igen. Da jeg købte den for 100kr. i Herning nogen år før omkring 1990 blev den hovedrenoveret da motorlejer var gået. Igen blev den mere og mere ustabil så jeg så efter noget andet. Omkring 1997 kunne man finde Puch Maxi K til omkring 1500-1700kr. men de mere stabile til 2000kr. + så jeg fandt en 1982 K model i Lemvig til 2000kr. Den beholdte sit udseende og blev ikke mere grim til jeg solgte den og var lige hvad jeg havde brug for. En stabil knallert der aldrig voldte problemer med 42 km frem og tilbage til arbejde 4-5 dage om ugen + andre småture. Den var aldrig ulovlig og havde faktisk nummermatch! Kilometer penge gik til at holde den kørende.

Billede

Billede

Men jeg ville stadig havde en Honda Dax så jeg fandt en med adskilt motor og fik den bragt hjem. Dax Erik samlede den og så blev x antal tusinde kr. brugt indtil den satte sig for anden og sidste gang hvorved den blev solgt 2-3 dage senere.

Billede

I 2001 ville jeg havde en Dax igen men denne gang en CT70 fra USA så via Ebay.com fik jeg en Honda CT70 KO bragt hjem til DK. Her er nogen billeder af ankomst i foråret 2001. Motoren var der også i en mindre pakke. Bemærk at hvad du ser her er typisk for en CT70 og 80% til 90% er stadig originalt.

Billede

Billede

Billede

Ja den kom til at køre og så justeret. På turen hjem gik den så langsomt ud. What??? Typisk har en CT70 kaburator problemer med tiden så ved at tippe den til siden kunne der løbe benzin i svømmer huset og køre videre sådan 20 km hjem. Jeg fik bestilt et renovation sæt og det hjalp. Billedet er fra 2002 og den egentlige plan var ikke at tage det men det eneste jeg har fra senere i perioden. Der var originale motorbøjler med men ikke monteret på det tidspunkt. Generalt kørte den godt og stabilt med top = 47 mph. Dog havde jeg ikke tænkt ordenligt over importen og Dansk lovgiving så hvordan med at holde "lovligt" på vejen? Fin Dax! Det er ikke en Dax! osv. Så jeg solgte den og den skulle være tilbage i USA i et noget andet udseende.

Billede

Så det er lidt af den lange historie.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: 2 billeder af noget fra gamle dage

Indlæg af Tottenham »

Super billeder :(y) :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: 2 billeder af noget fra gamle dage

Indlæg af Guess who »

Har talt med den tidligere ejer af Brejning cykler - spændende snak da han tydeligt kunne huske salget af Yamaha'erne i slut 70'erne og start 80'erne. Han sendte mig disse billeder fra forretningen

Mvh
Benny
Vedhæftede filer
Yamaha brejning [1280x768].jpg
Brugeravatar
BLinde
Junior knallert
Indlæg: 59
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 13:56
Kontakt:

Re: 2 billeder af noget fra gamle dage

Indlæg af BLinde »

Flere billeder af den slags Benny!!
stine
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 20:10
Kontakt:

Re: 2 billeder af noget fra gamle dage

Indlæg af stine »

Hej
Fandt lige et gammelt billede af min yamaha, billedet er fra 1981. :D
Vedhæftede filer
image.jpg
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"