Side 1 af 1

elektronisk tændning

: man 6. jan 2014 14:04
af goldfisk
hej alle

jeg er ny her her så mit første spørgsmål er kender i noget til det og er det noget der virker
http://www.mopedspeed.dk/produkter/el-d ... spn5bRf-sc" onclick="window.open(this.href);return false;

mvh mads

Re: elektronisk tændning

: tirs 7. jan 2014 19:08
af johnny d jensen
hej jeg har prøvet den til min monark og den virker fin husk det skal være en bosch tænding

Re: elektronisk tændning

: tirs 7. jan 2014 19:32
af kreidlerhansen
Jeg har også hørt flere, positive udsagn - umiddelbart ingen negative.

Kombineret med en 12V SEAL-lysspole og en spændingsbegrænser, opgraderer man relativt billigt til 12V med ca. 45W til rådighed.
6V fejler egentlig ikke noget, MEN det er langt nemmere at finde gode pærer til 12V.

Blot et tip. :)

Re: elektronisk tændning

: tirs 7. jan 2014 19:52
af Knud
jeg har den betænkelighed ved at spolen og hele den elektroniske del sidder ikke-kølet og er en lukket enhed uden justerings mulighed eller også er jeg bare "a fucking old ignorant fart" :what2
undskyld mit "franske"

Re: elektronisk tændning

: tirs 7. jan 2014 21:01
af strynboen
du justere på bosch systemet ved at dreje ankerpladen..noget japanerne aldrig fandt ud af

Re: elektronisk tændning

: tirs 7. jan 2014 21:09
af Knud
Ja det er jo ligesom på Kreidleren blot er der en vis unøjagtighed på tændings tidspunktet da dette er bestemt af magnetisering i spolens jernkerne men sikkert OK til alm brug hvordan med tændings avancering det er vel i bedste fald som ved MHKZ elektronik tændingen på Kreidleren dog er der så stadig det med kølingen da den sidder varmt. Alt i alt : måske godt nok til alm brug og bedre end noget med platiner og andre trælse ting som fex kondensatoren!
passer polstykkerne til Yamaha svinghjulet?

Re: elektronisk tændning

: ons 8. jan 2014 07:24
af Morten - Webmaster
Flyttet.

Re: elektronisk tændning

: ons 8. jan 2014 08:59
af Michael
Her i Lemmingklanen har vi kørt med den på både tunet Kreidler og SCO 3-gear. Den fungerer fint. Man skal bare være sikker på at man kører med det rigtige svinghjul. På Bosch anlæg kan man med platinner godt montere køre med flere forskellige svinghjul(Det fungerer om ikke optimalt). DVS det kan godt fungere selv om afrivningen ikke er helt ens. (Afrivningen er et udtryk for magneternes plasering i forhold til spolen ved tænding). Det er magneternes plasering der styrer den elektroniske tænding. Vær opmærksom på at det ikke lige starter i første hug når den lige er monteret. Men den kommer hurtigt. Når den først har været startet er der ikke siden problemer. Ved ikke lige hvad der sker. Det er som om der lige er en elektrolyt der lige skal lades lidt????.

Re: elektronisk tændning

: ons 8. jan 2014 15:43
af strynboen
hvis den fungere på sco 3 gear..kan den klare alt...de bliver meget varme i blokken. (små køleribber)..når de er tunet lidt...det var en kendt problemstilling..lige som koblings problemerne.... ..en kort kølepause engang i mellem klarede problemet..men at male cylenderen gik ikke,,, så blev kølingen lige det mindre..og tændingen satte ud jævnligt

dette vil sco fanatikkerne selfølig benægte...helt fint med mig :hihi ..
helt :offtopic