elektronisk tændning

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
goldfisk
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 19:01
Kontakt:

elektronisk tændning

Indlæg af goldfisk »

hej alle

jeg er ny her her så mit første spørgsmål er kender i noget til det og er det noget der virker
http://www.mopedspeed.dk/produkter/el-d ... spn5bRf-sc" onclick="window.open(this.href);return false;

mvh mads
johnny d jensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 27. jan 2013 08:51
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af johnny d jensen »

hej jeg har prøvet den til min monark og den virker fin husk det skal være en bosch tænding
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har også hørt flere, positive udsagn - umiddelbart ingen negative.

Kombineret med en 12V SEAL-lysspole og en spændingsbegrænser, opgraderer man relativt billigt til 12V med ca. 45W til rådighed.
6V fejler egentlig ikke noget, MEN det er langt nemmere at finde gode pærer til 12V.

Blot et tip. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af Knud »

jeg har den betænkelighed ved at spolen og hele den elektroniske del sidder ikke-kølet og er en lukket enhed uden justerings mulighed eller også er jeg bare "a fucking old ignorant fart" :what2
undskyld mit "franske"
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af strynboen »

du justere på bosch systemet ved at dreje ankerpladen..noget japanerne aldrig fandt ud af
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af Knud »

Ja det er jo ligesom på Kreidleren blot er der en vis unøjagtighed på tændings tidspunktet da dette er bestemt af magnetisering i spolens jernkerne men sikkert OK til alm brug hvordan med tændings avancering det er vel i bedste fald som ved MHKZ elektronik tændingen på Kreidleren dog er der så stadig det med kølingen da den sidder varmt. Alt i alt : måske godt nok til alm brug og bedre end noget med platiner og andre trælse ting som fex kondensatoren!
passer polstykkerne til Yamaha svinghjulet?
:mrgreen:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af Morten - Webmaster »

Flyttet.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af Michael »

Her i Lemmingklanen har vi kørt med den på både tunet Kreidler og SCO 3-gear. Den fungerer fint. Man skal bare være sikker på at man kører med det rigtige svinghjul. På Bosch anlæg kan man med platinner godt montere køre med flere forskellige svinghjul(Det fungerer om ikke optimalt). DVS det kan godt fungere selv om afrivningen ikke er helt ens. (Afrivningen er et udtryk for magneternes plasering i forhold til spolen ved tænding). Det er magneternes plasering der styrer den elektroniske tænding. Vær opmærksom på at det ikke lige starter i første hug når den lige er monteret. Men den kommer hurtigt. Når den først har været startet er der ikke siden problemer. Ved ikke lige hvad der sker. Det er som om der lige er en elektrolyt der lige skal lades lidt????.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: elektronisk tændning

Indlæg af strynboen »

hvis den fungere på sco 3 gear..kan den klare alt...de bliver meget varme i blokken. (små køleribber)..når de er tunet lidt...det var en kendt problemstilling..lige som koblings problemerne.... ..en kort kølepause engang i mellem klarede problemet..men at male cylenderen gik ikke,,, så blev kølingen lige det mindre..og tændingen satte ud jævnligt

dette vil sco fanatikkerne selfølig benægte...helt fint med mig :hihi ..
helt :offtopic
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"