Motorcykelknallerter med variator

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Heikichi
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: tirs 22. okt 2013 11:54
Kontakt:

Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af Heikichi »

Den erfaring, jeg har opbygget med 2-takts motorer er, at de bliver nogle hysteriske maskiner, hvis de skal have en høj ydelse, hvorfor mange gear er godt, men en variator bedre.

Det fik mig til at tænke på, om der ikke findes motorcykel knallerter med variator. Det virker som den smarteste konstruktion på rigtig mange måder!

Så jeg spørger vel om nogen derude, som kender til en model, der er på den måde :)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af Knud »

Prøv at tjekke maxi-scootere, som jo er en MC (i min optik en "underlig fisk")
:mrgreen:
Heikichi
Junior knallert
Indlæg: 17
Tilmeldt: tirs 22. okt 2013 11:54
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af Heikichi »

Jeg tænkte mere på en 50 cc totakter bygget op som en FS1 eller en Kreidler florett, altså som en motorcykel og så bare med variator.

http://www.dba.dk/aprilia-aprillia-rs-5 ... 004110334/" onclick="window.open(this.href);return false;

sådan noget der
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af 12V »

Jeg kender ikke en model der ligner en drenge knallert, med variator.

Af "gamle" knallerter findes der bla. Honda Camino, Vespa Ciao/Bravo/Si (findes i alm. og vario udgave), diverse Mobylette og Peugeot modeller. Og sikkert flere.

Her er en gut der har bygget en Peugeot 103 om til en ræser, så den ligner en MC knallert, men det er jo custom:
http://tomahawktuning.wordpress.com/201 ... -vs-moped/" onclick="window.open(this.href);return false;
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af Knud »

Heikichi skrev:Jeg tænkte mere på en 50 cc totakter bygget op som en FS1 eller en Kreidler florett, altså som en motorcykel og så bare med variator.

http://www.dba.dk/aprilia-aprillia-rs-5 ... 004110334/" onclick="window.open(this.href);return false;

sådan noget der
En Aprilla er med 6 manuelle gear iflg.:
http://www.fys.ku.dk/~andersx/Workshop% ... 20RS50.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af kreidlerhansen »

Gilera DNA:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gilera_DNA" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af juhl-drengen »

Dna's 50cc version findes så vidt jeg ved kun som 45, men de findes som 125 og 180 cc motorcykler :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:Dna's 50cc version findes så vidt jeg ved kun som 45, men de findes som 125 og 180 cc motorcykler :D
Det er da rigtigt! :oops: Hmmm... fin vinter-MC, omend jeg er mere fristet til at finde en Gilera Runner med 180cc motor. 4T-modellen på 200/220cc er dybt uinteressant! Sløv og tung!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af Twinsport »

Hej

Jeg tror at grunden til, at vi ikke ser motorcykler med variator (og i mine øjne, som motorcyklist, er en maxiscooter IKKE en motorcykel), at den typiske motorcyklist oftest er sportsligt orienteret, og derfor ikke fristes af et køretøj med variator. De vil have gear.
Derfor er der også typisk en gruppering blandt motorcyklister, sådan at de der kører scooter (maxi eller ej), normalt ikke kører "rigtig" mc, og omvendt. Det er simpelthen forskellige målgrupper. De der kører scooter vil have noget som er praktisk, mens de der kører mc, vil have noget som er (mere eller mindre) sportsligt. Derfor giver det ikke meget mening at sammenblande de to verdener. Der vil, formentlig, ikke være nogen målgruppe.

Der er ingen tvivl om at en variator er god til en motor med snævert trækområde, men der er også et massivt effekttab i den form for transmission. min helt personlige holdning er, at milliongear er lidt fesent at køre med. Lidt som at køre en Audi med Multitronic. Som en af mine kolleger, der kører Multitronic siger: "Jeg har en bil med Puch Maxi gear" :D

/Steen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af strynboen »

nu du siger puch maxi gear..hvordan kan det være så trinløst..og fungere så godt..det er bare en slyngkobling i oliebad :offtopic ...ved det godt..variator er noget andet end slyngkobling..det kan ikke sammenlignes mekanisk..men kombineres ,,,men puch"en klare sig så godt bare med slyng koblingen..selv ved tunede typer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af Twinsport »

Jeg ved det.. Han har ikke forstand på knallerter, og kender ikke til forskellen - jeg kan bare godt lide, at han sammenligner sin Audi med en Puch Maxi :rocks

/Steen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af strynboen »

det er jo god nazi teknik..undskyld...det må man ikke sige..men de kan bare bygge de ting..så det køre perfekt..om det er østrig eller tyskland..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af juhl-drengen »

Kreidlerhanse: jeg hælder nu mest til 180 DNA end 180 RUNNER det er samme motor er bare mere overbevist om dna'en ligger mere fornuftigt på vejen :wink:


Meeen gear er nu sjovest! skulle jeg ud og have mc ville en ktm duke 125 ikke være dårlig i min verden :lol:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af kreidlerhansen »

Runnerens kørestilling er mange gange bedre end DNA'ens... scooter/variomatic er for mig kun et komfortorienteret køretøj.
Ræs bliver det aldrig, uanset hvor forbandet stærkt skidtet kan rende, og hvor hidsigt sådan en kan accelerere; Og accelerere, dét kan de, når ellers alt går op i en højere enhed.

Men... ud over DNA'en, kan jeg ikke lige mindes andre variomatic-befængte, MC-lignende køretøjer. Peugeot 103, MBK og Vespa Ciao/Bravo/whatever er så i Puch Nazi-klassen (støtter lige Lars, her) og kan alle udstyres med variomatic. Det er desværre kun sjovt for en stund, og ikke på en lovlig knallert!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Motorcykelknallerter med variator

Indlæg af juhl-drengen »

Altså baotian har vist lavet en 50cc mc/knallert med variator mener den hedder street figther
du skal bare til nabolandende for at få en de fås ikke herhjemme..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"