tyveri forsikring af knallert

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: tyveri forsikring af knallert

Indlæg af Allan M »

Under alle omstændigheder så vil det for mange af jer være en særlig forsikring, som I bør tale særskilt med selskaberne om. Det skyldes, at mange af jer har restaureret op til u-erstattelige niveauer, og det vil slet ikke kunne rummes i en traditionel forsikring med en fast årlig afskrivning af en nyværdi på ca 3000,- for maaange år siden.

I den forstand skal knallerterne nok mere betragtes som "antikviteter" som ming-vaser eller malerier ;o)

Forsikringsselskaber er ofte nemmest at handle med i "hele pakker" som omfatter alle familiens forsikringer. Ikke altid, men oftest.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: tyveri forsikring af knallert

Indlæg af Knud »

Yes, så fik jeg talt med Ole Højgaard ved at ringe til Veteranforsikring Danmark på telefon 7591 2192.
Og det var så glædeligt at erfare, at der her kunne tegnes en police, ansvar + kasko, der dækker for tyveri , skader ved tyveriforsøg og selvforskyldte skader, når knallerten står i aflåst rum eller i sig selv er låst, Præmien er for en knallert med en anslået værdi under 25.000kr: 650 og over 25.000kr : 786kr
Knallerten må kun bruges til lejlighedsvis kørsel og kun i perioden 15. marts-15.nov dvs. ikke i dagligt brug:
Indtegningsregler for veteranknallerter

Krav om medlemskab af en veteranknallertklub. dette kunne for mig være: Sjællands Veteranknallert Klub
http://www.s-v-k1984.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veteranknallerter til og med årgang 1985.
Forsikringstageren og den faste bruger er fyldt 25 år.
Køretøjet skal være historisk korrekt og i original stand. <- det kan så blive et problem med Iwy Mike
Køretøjet må kun benyttes som hobbykøretøj og ikke som dagligt brugskøretøj.
Veterankøretøjet skal tilstræbes opbevaret i lukket og aflåst garage.
Forsikringssummen fastsættes efter veterankøretøjets dagsværdi.
Forsikringen kan tegnes som en ansvarsforsikring eller ansvar + kaskoforsikring.
Ansvarsforsikringen dækker i kørselsperioden 15. marts til den 15. november.
Kaskoforsikringen dækker hele året, dog ikke kørselsskader i perioden 16. november til den 14. marts.
Der er ingen selvrisiko
Forsikringspræmier for veteran knallert, 1/1 årlig præmie
Dagsværdi Ansvar+kasko Ansvar alene
0 - 25.000 650 441
25.001 - 50.000 786 441
50.001 - 75.000 922 441

:bravo og selvfølgelig også på Sjælland ! :(y)
Så blev den ged barberet og jeg blev mere rolig 8)
:mrgreen:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tyveri forsikring af knallert

Indlæg af Dewil »

Og en FS1 kan maksimalt forsikres til en værdi af kr. 50.000,00 bare lige så det også er på plads... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tyveri forsikring af knallert

Indlæg af strynboen »

at være i knallert forum..er nok..jeg har forsikret på den baggrund..de er nok ligeglade..bare vi betaler
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: tyveri forsikring af knallert

Indlæg af SigSauer »

strynboen skrev:at være i knallert forum..er nok..jeg har forsikret på den baggrund..de er nok ligeglade..bare vi betaler
Ikke ifølge Ole Højgaard fra Veteranforsikring Danmark. Jeg tale med ham tidligere på ugen...
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"