Jeg har svært ved at nå koblingspunktet på min Virago, da den kobler ud når grebs klingen er helt ude ved hvilestilling, så mit spørgsmål går på om man kan rette/bukke en alu grebsklinge (lidt) uden at den bliver svag eller knækker

Brugte han varme eller bare koldbukket?Dewil skrev:Henrik har lige rettet en original DX bremseklinge der der havde lidt deformiteter. Han brugte en almindelig rørbukker og det gik til held..
Det lyder som en god metode, som jeg vil afprøve i morgenKai skrev:Det kan man i mange tilfælde godt.
Jeg fulgte engang en serie på Discovery..jeg kan ikke huske hans navn..men han er Englænder.. vistnok dyrlæge og byggede både en helikopter og en AC Cobra kitcar..og en voldsom landrover.
Hans trick til at bøje greb og andre aluminium ting var at pensle sæbe på emnet og varme det op til sæben blev mørkebrunt (næsten sort) og
så lade det ligge og køle af. Så bliver det blødt og kan bøjes uden det brækker. Bagefter samme tur men så direkte i en spand koldt vand så er det "hærdet" igen.
Jeg har rettet greb til min gamle Suzuki 250 crosser på den måde når den har været en tur i jorden når det gik lidt for vildt til.
Det var gammelt og blev koldbukken, naturligvis med følelse..... men den med varmen lyder meget rigtig...Nabo Jan skrev:Brugte han varme eller bare koldbukket?Dewil skrev:Henrik har lige rettet en original DX bremseklinge der der havde lidt deformiteter. Han brugte en almindelig rørbukker og det gik til held..
Denne her er også original men ikke ny, har hørt at aluminium bliver skørt med alderen!