Scooter hjælp..

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Ja nu er det gal med en af mine scootere :roll:

Problemet lægger i den ikke kan starte, benzin får den og der er skam kompression
Men gnist er der ikke! hverken på tændrøret eller tændhætten..

Men men men

den lyser heller ikke ved lygten eller speedometret når jeg træder på kickstarterarmen/el start kontakten
Det gjorde den dog for 10 dage siden der kom også gnist men den havde en del start problemer.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af Krelleh »

Har du prøvet at kigge på den?

Du skal starte med at kontrollere stelforbindelse fra tændingen.
Mvh. Christian
langebufas
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: man 7. nov 2011 02:03
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af langebufas »

Det kunne også være cdi enheden der er stået af
Er 42 år..... forskellen på en mand og en dreng er prisen på hans legetøj
langebufas
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: man 7. nov 2011 02:03
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af langebufas »

hvad er det for en scooter ????
Er 42 år..... forskellen på en mand og en dreng er prisen på hans legetøj
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Det er en keeway matrix som i bund og grund er nøgagtig det samme som en CPI oliver bare andre skjolde
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af kreidlerhansen »

[Spam og off-topic...]

Smid den ud og køb en scooter, der duer...

Hvad den mangler i nypris sætter man til, når den begynder at falde fra hinanden.

[/spam og off-topic]
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Jep mine samuraier har altid kunnet starte på første eller andet hug dengang de kunne køre men ja den scooter har der altid været problemer med, købte den for 2500 og har nok brugt 1500 i reservedele på den så magter ærlig talt ikke betale en rød øre mere på lortet..
tror det hedder en "ny" gammel knallert når finanserne står til det
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af Krelleh »

kreidlerhansen skrev:[Spam og off-topic...]

Smid den ud og køb en scooter, der duer...

Hvad den mangler i nypris sætter man til, når den begynder at falde fra hinanden.

[/spam og off-topic]
Synes godt om! :hihi
Mvh. Christian
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af Jensmc »

Er dette emne ikke mere til SG?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Jo det er det egentlig men der er flere der har skrevet lignende emner herinde.

derudover skal man ikke forvente svar på scootergalleri og hvis man endelig får er det hån eller useriøse svar
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:Jo det er det egentlig men der er flere der har skrevet lignende emner herinde.

derudover skal man ikke forvente svar på scootergalleri og hvis man endelig får er det hån eller useriøse svar
Ulempen ved kina-maskiner i skrammel-klassen er, at de netop tiltrækker useriøse købere, som ser stort på vedligeholdelse i kraft af, de er så skide billige.
De kræver netop mere omhyggelig vedligeholdelse, fordi de er så billige i indkøb!

Og SG er ikke stedet... mig bekendt er billig-scooter.dk et langt bedre bud.


Min tidligere kommentar er IKKE ment som hån. Det er slet og ret sandheden! Køber man en af disse maskiner, skal den være under 2.500km, og det først man kaster sig over, er et gennemgående service. SÅ er de såmænd stabile nok.
Det hedder sig, at de reelle service-intervaller er 2.500km med gennemgang af stort set hele maskinen. Selv fra ny bør man gøre sig den tjeneste, at skille alle stik ad og give dem en gang kontaktrens + silicone på samtlige ledninger, således de afviser vand i stedet for at samle på det og derpå mørner op.
Alt 'udvendigt mekanisk' skal skilles ad, renses og smøres korrekt, inden alt spændes med momentnøgle.
Bremsevæsken skal skiftes, kaliber smøres osv. osv. osv.

Man betaler altså omtrent halv pris for en komplet maskine, fordi kun det halve arbejde er udført. Og fordi kun det halve arbejde er udført, holder de generelt ikke ret længe. Slet ikke uden service. Der findes selvfølgelig 'stædige' eksemplarer, men nu er vi ude i en generel udredning af dette kina-skrammel.

Køber man en brugt, som ikke er korrekt serviceret, brænder man nallerne, hvis man ikke lige har forståelse for, hvad man køber. Det svarer til at købe en 40 år gammel nyrenoveret bil og forvente, den kører 30.000km uden problemer i al slags vejr... eller at man køber en Toyota Aygo og regner med, den eksisterer 30 år uden supplerende rustbeskyttelse.

Personligt havde jeg købe en Piaggio/Gilera eller hvad som helst med en reel Minarelli-motor. Gerne med døde skjolde, og så havde den ellers fået hele turen. Det render let op i noget, der minder om nyprisen, før den står 100% funktionel OG er pæn at se på... men den holder dælme også godt!


Vedr. din scooter... prøv at pille ALLE stik fra tændingen og tjek gnisten. Hvis den har AC-CDI, skal den nok komme med en gnist, og i så fald er der overgang i din tændingslås eller ledningerne mellem motoren og tændingslås.
Har den DC-CDI, kan du prøve at lade batteriet op og lade alle ledninger sidde. Hvis den stadig ikke gnister, skal du pille alle stik fra og rense som angivet tidligere. Hjælper dét heller ikke, er din CDI død, og din scooter er reduceret yderligere til affald.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg er skam helt og holdent klar over kina generelt er i ekstremt dårlig kvalitet, jeg gav den også service og skiftede mange slidte dele kort efter jeg købte den, dog kiggede jeg ikke på stikkene..
Det var ifølge ejeren også hans veninde der havde kørt rundt på den de sidste to år og ejeren selv lignede ikke ligefrem en der forstod sig på mekanik..

Maskinerne med minarelli motor er skam en rigtig fin ide og mekanisk set meget pålidelige ift. resten af scooter markedet idag
Men da jeg skulle bruge en ny hverdags maskine var min kontrakt på arbejdet lige udløbet så havde ikke råd til de større og bedre maskiner økonomisk, derudover prøvede jeg 20 forskellige scootere hvor jeg ikke kunne sidde på nogen af dem grundet min højde

ved ikke om jeg overhovedet gider gennemkigge den i hovede og røv.. har lige fået nyt arbejde så måske burde jeg spendere pengene på f.eks smt/rcr
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af Poul-Erik A. »

juhl-drengen skrev:Det er en keeway matrix som i bund og grund er nøgagtig det samme som en CPI oliver bare andre skjolde
Nu kan jeg også være med, for den yngste af knægtene her har haft en CPI Oliver City og den var der mange sjove oplevelser med, bl.a. gik tanklåsen i stykker og der troede jeg, at via stelnr. var det mulig at bestille en ny lås til samme nøgle - men NEJ, der skulle endnu en nøgle til bundtet af nøgler. Så var der benzinslanger(ne) der på skift var utætte, men ellers kørte den rimelig stabil.
Men det foresurgte problem har jeg ikke noget bud på, desværre...

P.S. Ved du hvem importøren sansynligvis er ? Jeg bemærkede adressen Stensgårdvej i Middelfart... :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af kreidlerhansen »

Selv de større 'mærke-maskiner' kan findes til småpenge. Søger man specifikt maskiner, hvor lys og bremser fungerer, men hvor plasticen er revnet, får man generelt meget for pengene. Gaffa og popnitter kan afhjælpe det værste, indtil man finder et sæt skjolde.

Når jeg påpeger, at alt skal gås efter, mener jeg A-L-T! Eller FÅR man hovedpine på et tidspunkt. Motorerne i sig selv er ikke så ringe, men de skal efterses og alle bolte smøres + spændes efter.

Kom i gang - springer du på en maskine mere, bruger du bare endnu flere penge! Den skal jo også serviceres. Så heller spytte timerne og måske et par tusinde mere i den nuværende, fremfor at smide 5-15.000kr efter endnu en maskine, som kan være lige så bøvlet.

Der findes INGEN gratis køretøjer. At bringe et nedslidt eksemplar i orden eller købe en ny kommer ud på ét. Den eneste forskel er sådan set afdragsordningen.

Og hvis du er træt af driftsøkonomien på halvgamle knallerter/scootere, så bare vent til du ejer en 10 år gammel bil...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg har absolut ingen ide hvem importøren er :whew

har også erfaret tanklåsen gik i udu KONSTANT så til tider tog en tankning 30 min ekstra fordi nøglen ikke kunne komme helt ned i (og ja nøglen passede)
Skjoldende er ikke mange potter pis værd for det knækker nemmere end vådt pap

Vil nu mene jeg hellere vil bruge pengene på en større maskine med ja f.eks kvæstede skjolde
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Stensgårdvej Middelfart : Thansen gruppen ...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Når du mente ved CPI'en troede du mente ved keewayen
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af Poul-Erik A. »

juhl-drengen skrev:Når du mente ved CPI'en troede du mente ved keewayen
Ja, for hvis det er samme importør og derfor skrev jeg "sansynligvis" :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af juhl-drengen »

Ved ikke mht til importør.. Men ved de er lavet på samme fabrik og højst sandsynligt også samme transportbånd
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Scooter hjælp..

Indlæg af claus olieklud »

hej... har du tjecket støttebenskontakten ? alså sidestøttebenet fordi de går altid i stykker og så er der ingen gnist i tændrøret !

alle thansen scootere er værdiløse og fyldt med problemer & ærgelser... ang. service af scooter hos thansen er også fulstændig værdiløst fordi de laver ikke en skid ved dem = penge ud af vinduet

en jeg kender købte for 1/2 år siden en vga digita til 6000 kr. historien er allerede lang først støttebenskontakten, så røg luften ud af hjulene, så knak gaskablet, og nu vælter benzinen ud af den - det er endeløst - skrot lortet

en anden jeg kender har en suzuki katana velsagtens 15 år gammel, den kører altid uden problemer... den er også værd at skrue på... måske har den igennem tiden fået en ny udstødning, et par batterier og lidt dæk & bremseklodser...

jeg syntes ikke juhldrengen skal bruge en eneste krone på sådan en skrammel scooter, men prøv at afbryde kontakten ved sidestøttebenet...

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"