Side 2 af 2

Re: Hvilken cylinder...?

: man 25. feb 2013 15:37
af SigSauer
kreidlerhansen skrev:Vil det sige, vi snart får en Hercules at se på forummet? Modellerne fra slut '70 synes jeg er gevaldigt kønne... og en Sachs-motor er angiveligt rar at køre med.
Tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter - mangler alt andet end cylinder, stempel og topstykke :hihi
Men du skal da være velkommen til at give et bud, hvis du er interesseret :thunge

/Claus

Re: Hvilken cylinder...?

: man 25. feb 2013 16:24
af kreidlerhansen
Jeg har hverken plads eller økonomisk råderum til flere knallerter og motorcykler...

..og det er lidt træls, når der findes så mange fede maskiner med hver deres charme!!!

:teeth2

Re: Hvilken cylinder...?

: man 25. feb 2013 16:44
af SigSauer
Har du nogen idé om hvad jeg kan få for den?

Re: Hvilken cylinder...?

: man 25. feb 2013 16:50
af kreidlerhansen
Nej, ikke rigtigt... en ny replica ligger i omegnen af 1.100-1.500kr inkl. stempel. Brugte topstykker 200-500kr, afhængigt af stand selvfølgelig.

En 40-cylinder er omtrent værdiløs herhjemme, da de nærmere render 50km/t, samt den er til en maskine, som vist aldrig kom hertil. Dvs. den er ulovlig og for sløj til at være spændende.

Et tamt gæt fra min side vil være 3-800kr, hvis belægningen er 100% i orden. Personligt vil holder jeg mig fra cylindre med hårdforchromet belægning.

Måske den kan tilpasses Yamaha med 42mm slaglængde? Så kan man måske blive fri for alt det brok over, at cylinderen render varm!
:hihi

Re: Hvilken cylinder...?

: tirs 26. feb 2013 12:56
af juhl-drengen
Kunne være jeg skulle dreje den ud og presse en scootercylinder i :what2

Re: Hvilken cylinder...?

: tirs 26. feb 2013 19:10
af kreidlerhansen
juhl-drengen skrev:Kunne være jeg skulle dreje den ud og presse en scootercylinder i :what2
Ellet bruge den som den er... Den kører mig bekendt med endnu længere slaglængde end Yamaha BW's, så den vil være endnu vildere portet end din nuværende scootercylinder ift slaglængden på Suzukien.