Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
TheKingOfFS1
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 30. jan 2013 20:11
Kontakt:

Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Indlæg af TheKingOfFS1 »

Hej

Er der nogle som har bud på hvad det her er for en cylinder??

http://www.hermanmeijer.nl/meijer1/_wp_ ... _01_06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hermanmeijer.nl/meijer1/_wp_ ... _01_06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha FS1 4 gear
44,5mm Moto-Line cylinder // 21mm Delle // Moto-line proma med 35mm forrør // Hpi tænding snarest // 14-43 gearing

Yamaha Jog:
47,6mm Polini EVO AC ITALKIT INNEROTOR 28mm keihin downdraft / 28mm delle og en masse andre stumper
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Indlæg af kreidlerhansen »

Derbi Variant, så vidt jeg ved.

Den er ikke helt let at få fingrene i, men et defekt eksemplar kan renoveres og udstyres med et udmærket stempel for ca. 2.000kr. Med de korrekte stumper og tolerancer vil den være god for 40.000km med max 10.000rpm, et enkelt stempelskift og i alt fire sæt ringe. Vel at mærke uden nævneværdigt tab af ydelse.
Dét er styrken ved alu-cylinder med nicasilbelægning kontra støbejern.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Indlæg af trs »

Kunne det lige den her?

Billede ca. midt i tråden.

viewtopic.php?f=15&t=12542&p=114486&hilit=cross#p114486" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er dog ikke kommet videre, har ikke fundet det rigtige stempel mm.

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Indlæg af Frandsen »

trs skrev:Kunne det lige den her?

Billede ca. midt i tråden.

viewtopic.php?f=15&t=12542&p=114486&hilit=cross#p114486" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er dog ikke kommet videre, har ikke fundet det rigtige stempel mm.

/TRS
Har du kontroleret om pinboldt afstanden passer
Mvh
Frandsen
TheKingOfFS1
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 30. jan 2013 20:11
Kontakt:

Re: Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Indlæg af TheKingOfFS1 »

kreidlerhansen skrev:Derbi Variant, så vidt jeg ved.

Den er ikke helt let at få fingrene i, men et defekt eksemplar kan renoveres og udstyres med et udmærket stempel for ca. 2.000kr. Med de korrekte stumper og tolerancer vil den være god for 40.000km med max 10.000rpm, et enkelt stempelskift og i alt fire sæt ringe. Vel at mærke uden nævneværdigt tab af ydelse.
Dét er styrken ved alu-cylinder med nicasilbelægning kontra støbejern.
Tak for svar kreidlerhansen dig kan man altid regne med :-D husker dig fra mopedgallery :P
Yamaha FS1 4 gear
44,5mm Moto-Line cylinder // 21mm Delle // Moto-line proma med 35mm forrør // Hpi tænding snarest // 14-43 gearing

Yamaha Jog:
47,6mm Polini EVO AC ITALKIT INNEROTOR 28mm keihin downdraft / 28mm delle og en masse andre stumper
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad er det for en cylinder? Nogle som har bud?

Indlæg af kreidlerhansen »

TheKingOfFS1 skrev:
kreidlerhansen skrev:Derbi Variant, så vidt jeg ved.

Den er ikke helt let at få fingrene i, men et defekt eksemplar kan renoveres og udstyres med et udmærket stempel for ca. 2.000kr. Med de korrekte stumper og tolerancer vil den være god for 40.000km med max 10.000rpm, et enkelt stempelskift og i alt fire sæt ringe. Vel at mærke uden nævneværdigt tab af ydelse.
Dét er styrken ved alu-cylinder med nicasilbelægning kontra støbejern.
Tak for svar kreidlerhansen dig kan man altid regne med :-D husker dig fra mopedgallery :P
Hehe, dit brugernavn går man nu heller ikke fejl af! ;)

Dengang var jeg sgu både dybt depressiv og meget forfalden til alt cannabisrelateret. Nu er jeg bare et plaprehoved, haha!
:thunge

Tunig af klassiske knallerter er jeg bare blevet mere bidt af med alderen... Store motorcykler er nederen... de skal være små, gamle og mærkelige - de skal matche ejeren!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"