Karburator problem

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » lør 29. dec 2012 22:51

Min pgo hot 50. Da jeg started den så begyndte de at bare skrue fuld op på gassen at den ikke kunne få mere gas en det. Så fik jeg avide det var karburatoren så der skillede jeg den fuld stændig. Men nu kan jeg ikke huske hvordan man juster det hele og kan ikke få gang i lortede. Hjælp mig please. Vid ikke om nå den er samlet igen om den gør det samme.



Mvh christian schmock :crying

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Karburator problem

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 30. dec 2012 11:19

Hej Christian og velkommen til.

....uha uha, du er da vist på vej til at få en (velfortjent) lærestreg.... :shock: :oops:

Hvis jeg forstår dig ret, var problemet måske (kun) at gaskablet eller spjælpet havde sat sig fast, men du vælger at adskille hele karburatoren og endda skrue på alle justermuligheder. Såfremt karburatoren er samlet rigtig og hvis du kan lokalisere luftskruen, kan du skrue den FORSIGTIG i bund og så skrue den 1 1/2 omgang ud igen for at finde en "standard-indstilling" til denne.
Tomgangsskruen kan også stå meget forkert og er nok nemmest at justere, når der kommer gang i motoren. Lad os høre nærmere...

P.S. Nu er det vel ikke bare olieslangen, der ikke er kommet på igen..?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27

Re: Karburator problem

Indlægaf Lars J » søn 30. dec 2012 12:06

....og husk at smøre gaskablet nu du alligevel har taget den af :)

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » søn 30. dec 2012 20:10

hej som det nye sætter jeg en ny karburator på i morn og el start så burde virke. i wish


christian

Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54

Re: Karburator problem

Indlægaf Krelleh » søn 30. dec 2012 20:38

Det lyder lidt som den nemme udvej :oops: , men du kommer nok ikke uden om at justere din luft og blandningsskrue. Samt tomgangen også... :roll:
Mvh. Christian

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Karburator problem

Indlægaf strynboen » søn 30. dec 2012 21:08

det mest sikre er at købe en ny knallert...så køre det for dig :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » søn 30. dec 2012 21:09

Har fået delene gratis

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Karburator problem

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 1. jan 2013 13:55

...og hvordan gik det så ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » tirs 1. jan 2013 15:44

Hej den starter og køre skide godt. Jeg vil gerne ha den til at køre 42 ikke 55km/t ringen er pillet vil hje
Hjælpe mig

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Karburator problem

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 1. jan 2013 15:51

Hej igen.

Er der så ikke mod til at prøve den den adskildte karburator ? Hvis ringen er pillet - skal den så ikke bare på igen...???
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » tirs 1. jan 2013 15:52

Kan man ikke slibe lidt af ringen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Karburator problem

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 1. jan 2013 16:20

Jeg har ikke erfaring med de moderne ting, men det er der sikkert andre brugere, der har...
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54

Re: Karburator problem

Indlægaf Krelleh » tirs 1. jan 2013 17:21

Du kan uden problemer slibe noget af ringen af, men nu må stadig ikke køre mere end 30 :roll:
Mvh. Christian

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » tirs 1. jan 2013 17:22

Vil bare lidt ned i fart. Eller er der nogle andre ider jeg kan gøre

Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54

Re: Karburator problem

Indlægaf Krelleh » tirs 1. jan 2013 17:25

Det hjælper jo ikke at slibe ringen smallere, så kører den jo tværtimod hurtigere..
Mvh. Christian

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » tirs 1. jan 2013 17:28

Det er det der meningen min ring er pillet men vil ha den til at køre 42

Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54

Re: Karburator problem

Indlægaf Krelleh » tirs 1. jan 2013 17:47

Så sætter du en ring i, og prøver dig frem med at slibe den smallere så du kommer op på 42 km/t...
Mvh. Christian

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » tirs 1. jan 2013 17:56

Hvor meget skal jeg slibe

Brugeravatar
Henrik L
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 2. nov 2009 20:10

Re: Karburator problem

Indlægaf Henrik L » ons 2. jan 2013 14:36

Køb en ring til en 45 knallert så passer det sikkert


Sent from my iPhone
MVH Henrik

Yamaha FS1-K1-1977
Yamaha FS1-K1-1978
Puch Grand Prix - 1977

Battabatta3
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 29. dec 2012 21:55

Re: Karburator problem

Indlægaf Battabatta3 » ons 2. jan 2013 18:31

Hvordan virker et politi værn


Tilbage til "Knallertsnak"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster