Hak ved høje omdr.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Hak ved høje omdr.

Indlæg af Friskefisk »

Min knallert (suzuki rmx 50) er for nyligt begyndt at hakke når den kommer i høje omdrejninger.
Den kører fint hvis man bare lader være med at "tæske" den for meget.
Måske har nogle af jer et forslag til hvad man kunne gøre :)
Jeg har filmet mig selv når den står i tomgang: " onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af Tottenham »

Tænding ?? :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af juhl-drengen »

måske en tand fra et af gearene i gearkassen der har slået sig af :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af OleVN »

Det lyder som om tændrøret kunne trænge til at blive skiftet.
Eller så kan det være at den ikke får nok benzin nu hvor det er koldt..
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Helt klart tændingsproblemer (evt. NGK tændrør) efter at ha' hørt lyden på den fine optagelse...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af Friskefisk »

mange tak for alle svarende! jeg fik skiftet mit tændrør i morges og nu kører den perfekt igen!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Friskefisk skrev:mange tak for alle svarende! jeg fik skiftet mit tændrør i morges og nu kører den perfekt igen!
VAR det så NGK, for de er næsten blevet et emne for sig og endnu mere forvirende er det, at mange forum-bruger har dårlige erfaringer mens andre har aldrig haft problemer med NGK.... :? Jeg har et (næsten)nyt fra Thansen til at ligge, der i renset tilstand kan køre få hundrede meter, hvorefter det lyder som på din optagelse... :lol:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Re: Hak ved høje omdr.

Indlæg af Friskefisk »

yep det var et NGK b8es tror jeg det hed, havde nogle af de samme liggende så jeg skiftede ud med et nyt NGK, nu må vi se hvor langt jeg kan køre! men mange tak for hjælpen, var bange for det var noget i cylinderen, hvilket ville være et helvede at skifte i det her kolde vejr
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"