Rensning af cylinder og topstykke

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Rensning af cylinder og topstykke

Indlæg af apandersphilip »

Heeeeeey

Hvad er den bedste måde at rense et originalt cylinder og topstykke så det står som nyt?

Har hørt at nogle har fået dem glasblæst, men ødelægger det ikke pakningsfladerne og det indvendige af cylinderen?


Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Rensning af cylinder og topstykke

Indlæg af 12V »

Jeg plejer at vaske delene grundigt i petroleum/lampeolie/tændvæske.

Så propper jeg alle huller til med stofrester, taper derefter alle pakflader og huller til med et par lag gaffetape. Så kan man roligt glas/sandblæse køleribberne uden at beskadige noget.

Til sidst plansliber jeg på en glasplade med noget finkornet sandpapir, hvis det er nødvendigt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rensning af cylinder og topstykke

Indlæg af strynboen »

topstykket tåler fint glas blæsning...cylenderen skal kun have det udvendig...som der siges ..afdækningen skal være 110%..pakflæderne tager ikke skade..ved moderat blæsning....en gang glasplade slibning er super godt...man skal dog bruge ventil slibe pasta..blandet op med lidt olie..så bliver det mere lige..men tager 100 år..det er virkelig en langsom metode...sandpapiret er kun til at fjerne store knaster ..finslibningen er pasta og tolmodighed
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"