Side 1 af 1

Forskellen på Reverve og Normal

: tirs 25. sep 2012 21:22
af apandersphilip
Hej hvad er forskellen på om tankhanen står på reserve eller på den anden (ikke lukket)?


Anders

Re: Forskellen på Reverve og Normel

: tirs 25. sep 2012 22:22
af juhl-drengen
Hey de fleste tanke har sådan at du kun kan tage benzin indtil et vis stykke på normel(normal)

Så når du kører tør har den stadig noget benzin i tanken.

Således at man slår den på reserve for at du kan køre et sted hen at tanke så du ikke strander ude i ingenting :)

Re: Forskellen på Reverve og Normel

: tirs 25. sep 2012 22:22
af malte39
reserve er jo reservetanken.. mens den anden der er åben bare er tanken.. benzin hanen kan suge benzin i 2 forskellige højder i tanken, så den højeste er normal, og når den ikke kan " nå " benzinen mere så kan man slå over på reserve som er det lavere rør i tanken, hvor der stadig er benzin :D

ret smart, så ved du altid hvornår du skal til at tanke medmindre du ville have en god cykeltur :hihi

Re: Forskellen på Reverve og Normel

: tirs 25. sep 2012 22:23
af malte39
nå.. juhl drengen var lige nogle sekunder hurtigere :oops:

Re: Forskellen på Reverve og Normel

: tirs 25. sep 2012 22:25
af juhl-drengen
Tilgengæld var din forklaring bedre malte :bravo

Re: Forskellen på Reverve og Normel

: tirs 25. sep 2012 23:54
af apandersphilip
Mange tak, super gode svar!:-)

Skal lige høre om en anden ting:

Min dejlige Puch Maxi P, har det med ikke at give fuld gas, men hvis jeg laver den klassiske "wrøn wrøn" med gas håndtaget så tager den ligesom fat efter et par gange..

Jeg tænker at det kan have noget med et kabel der ikke hiver ordenligt(eller noget), den studs som sidder på kaburatoren(tror jeg det er) hvor gas kablet går ned i sidder løst, skal den spændes?


Anders :tuba

Re: Forskellen på Reverve og Normal

: ons 26. sep 2012 14:39
af malte39
hehe, tak juhl :D

og ang. det med maxi har du så std. filter på med begrænsning i ? og kan du evt. tjekke om gasspjældet går helt op ? tag evt. filtret af og tjek :D

Re: Forskellen på Reverve og Normal

: ons 26. sep 2012 14:40
af malte39
og har du ellers pillet ved noget ? tuning eller så noget ?

Re: Forskellen på Reverve og Normal

: ons 26. sep 2012 15:10
af apandersphilip
Der er intet tun på den, den lugter i hvertfald ikke af fisk;-)

Mht. det med filteret med begrænsning, er det så luftfilteret i snakker om?


Hvordan fjerner jeg den begrænsning har nogle evt. en guide?

Hvordan tjekker jeg om gasspjællet er fuldt åbent?


Anders :(y)

Re: Forskellen på Reverve og Normal

: ons 26. sep 2012 15:57
af strynboen
hej det er lidt modsat..den begrænsning stopper luften lidt..som at give choker..så hvis den er pillet ud..og dysen er indstillet korreekt..vil den ikke tage gassen..det er særligt med den firkantede bing kaburator, at puch generalt ikke går godt uden de drossel propper i indsugenings røret...de gamle runde bing..som sad på de tidelige pedal maxier er mere u følsom..og fungere fint uden....
så har du en med rund bing..er din dyse stoppet

jeg har lige solgt min monza...og den har normalt 2 begrænsere..men ulovligt køre den uden...jeg fik så jysteret den ind med en ,,,så den 4 takter let indtil den blev varm..og derefter kun 4 takter ned af bakke..og går rent ad lige vej...det er den korrekte justering...