Forskellen på Reverve og Normal

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28

Forskellen på Reverve og Normal

Indlægaf apandersphilip » tirs 25. sep 2012 21:22

Hej hvad er forskellen på om tankhanen står på reserve eller på den anden (ikke lukket)?


Anders
Senest rettet af apandersphilip tirs 25. sep 2012 23:54, rettet i alt 1 gang.
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Forskellen på Reverve og Normel

Indlægaf juhl-drengen » tirs 25. sep 2012 22:22

Hey de fleste tanke har sådan at du kun kan tage benzin indtil et vis stykke på normel(normal)

Så når du kører tør har den stadig noget benzin i tanken.

Således at man slår den på reserve for at du kan køre et sted hen at tanke så du ikke strander ude i ingenting :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: Forskellen på Reverve og Normel

Indlægaf malte39 » tirs 25. sep 2012 22:22

reserve er jo reservetanken.. mens den anden der er åben bare er tanken.. benzin hanen kan suge benzin i 2 forskellige højder i tanken, så den højeste er normal, og når den ikke kan " nå " benzinen mere så kan man slå over på reserve som er det lavere rør i tanken, hvor der stadig er benzin :D

ret smart, så ved du altid hvornår du skal til at tanke medmindre du ville have en god cykeltur :hihi
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: Forskellen på Reverve og Normel

Indlægaf malte39 » tirs 25. sep 2012 22:23

nå.. juhl drengen var lige nogle sekunder hurtigere :oops:
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Forskellen på Reverve og Normel

Indlægaf juhl-drengen » tirs 25. sep 2012 22:25

Tilgengæld var din forklaring bedre malte :bravo
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28

Re: Forskellen på Reverve og Normel

Indlægaf apandersphilip » tirs 25. sep 2012 23:54

Mange tak, super gode svar!:-)

Skal lige høre om en anden ting:

Min dejlige Puch Maxi P, har det med ikke at give fuld gas, men hvis jeg laver den klassiske "wrøn wrøn" med gas håndtaget så tager den ligesom fat efter et par gange..

Jeg tænker at det kan have noget med et kabel der ikke hiver ordenligt(eller noget), den studs som sidder på kaburatoren(tror jeg det er) hvor gas kablet går ned i sidder løst, skal den spændes?


Anders :tuba
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: Forskellen på Reverve og Normal

Indlægaf malte39 » ons 26. sep 2012 14:39

hehe, tak juhl :D

og ang. det med maxi har du så std. filter på med begrænsning i ? og kan du evt. tjekke om gasspjældet går helt op ? tag evt. filtret af og tjek :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: Forskellen på Reverve og Normal

Indlægaf malte39 » ons 26. sep 2012 14:40

og har du ellers pillet ved noget ? tuning eller så noget ?
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28

Re: Forskellen på Reverve og Normal

Indlægaf apandersphilip » ons 26. sep 2012 15:10

Der er intet tun på den, den lugter i hvertfald ikke af fisk;-)

Mht. det med filteret med begrænsning, er det så luftfilteret i snakker om?


Hvordan fjerner jeg den begrænsning har nogle evt. en guide?

Hvordan tjekker jeg om gasspjællet er fuldt åbent?


Anders :(y)
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Forskellen på Reverve og Normal

Indlægaf strynboen » ons 26. sep 2012 15:57

hej det er lidt modsat..den begrænsning stopper luften lidt..som at give choker..så hvis den er pillet ud..og dysen er indstillet korreekt..vil den ikke tage gassen..det er særligt med den firkantede bing kaburator, at puch generalt ikke går godt uden de drossel propper i indsugenings røret...de gamle runde bing..som sad på de tidelige pedal maxier er mere u følsom..og fungere fint uden....
så har du en med rund bing..er din dyse stoppet

jeg har lige solgt min monza...og den har normalt 2 begrænsere..men ulovligt køre den uden...jeg fik så jysteret den ind med en ,,,så den 4 takter let indtil den blev varm..og derefter kun 4 takter ned af bakke..og går rent ad lige vej...det er den korrekte justering...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen


Tilbage til "Knallertsnak"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster