Indregistrering af ny scooter

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
mikkelooo
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 20:05
Kontakt:

Indregistrering af ny scooter

Indlæg af mikkelooo »

Hej alle knallertnørder
Jeg har en ven, der har en ven der er mekaniker.
Han kan finde/samle/hvad han nu gør en scooter til mig for 2000 kroner. Brugt vel og mærke. Min ven forsikre mig om at den ikke er stjålet eller noget! Og jeg stoler på ham. Han siger også at jeg ikke kan få nogen papirer på den. Sikkert på grund af at mekanikeren selv samler den, eller laver den fra lort.
Men her kommer mit spørgsmål: Når jeg nu køber scooteren hvad gør jeg så? Jeg har naturligvis kørekort til den. (det er en 30 scooter, jeg er 16) skal den til syn og få papirer og plader? Eller hvor gør jeg det? Og hvad med forsikring? skal jeg bare ringe til det selskab mine forældre her? Og ved i hvad prisen cirka er på det? De har alm. brand forresten. Hvis der er noget jeg mangler at oplyse eller hvis i har spørgsmål, så skriv endelig! :D
Hilsner fra drengen med 10. kilometer til jobbet der er træt af at cykle :P
mikkelooo
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 20:05
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af mikkelooo »

Forresten så er afstemningen ikke det vigtigste jeg vil have svar på! Det er bare lidt for at høre hvad i tror! Det jeg helst vil have hjælp til er det andet... Men stem endelig :) - tak for hjælpen folkens :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af juhl-drengen »

det jeg ville gøre i dit sted var at skaffe stelnummeret fra det stel de vil bruge og tjekke det ved politiet før jeg sagde ja til det. men jeg ville også finde ud af om stellet er fra før 1. juni/juli 2006 for hvis den er fra før det er plade og syn ikke nødvendigt, så fremt stellet er dansk.

det er sagtens til at få en scooter til 2000 kr kommer bare an på alder stand og meget mere :)

mht til forsikring varierer det kun med et par enkelte kr fra de enkelte forsikrings selskaber så længe det kun er ansvars. men personligt har jeg alm. brand da de var en smule billigere :) det var noget med at if jeg også kiggede på blev 100 kr dyre for 2. år men generelt lægger prisen på ca. 900 kr :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
mikkelooo
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 20:05
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af mikkelooo »

Tak for svaret :)
Er ret sikker på at han sagde at den ikke ville være fra før 2006 :)
Og at jeg ikke ville få den med plader på eller papirer. Men at den ville være lovlig
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af juhl-drengen »

hmm nå da... der ville jeg mene du skal tjekke på skats hjemmeside.. eller endnu bedre ring til a plus og spørg dem nærmere :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af kreidlerhansen »

Ingen papirer = hold dig væk.

Længere er den ikke.

Prisen kan sikkert godt gå an, men han tager da r*ven på sig selv, da det alt andet lige bliver en vanvittigt lav timeløn. Ikke at der er alverden i at ordne en scooter, men det tager trods alt noget tid.

Læg dertil, at resten af stumperne kan være stjålet, uanset om stellet er lovligt eller ej.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af Thorsen »

Du skal have lavet papirer på dit stel så du kan få den omregistrereret, altså hvor der står tidligere ejers navn, adresse, stelnummer registreringsnummer osv. Udover det skal du have et forsikringsbevis fra det forsikringsbevis du ønsker at forsikre knallerten i. Der skriver du model og stelnummer på. Udfylder en tilmeldingsblanket på skats hjemmeside, tager forsikringsbevis, blanket og registreringsattest med på det lokale motorkontor. Så får du en nummerplade (mener den koster 200 kr) som du monterer. Men UDEN registreringsattesten kommer du ikke langt oppe hos skattefar, sorry to say :whew
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af juhl-drengen »

selskabelige tjenester kunne det godt være.. men hansen har egentlig ret ingen papirer og chancen for at den er stjålen lyder ret lummer.. og du kan normalt godt købe en nogenlunde scooter til 3000 på dba :) mens at bøden for en stjålet scooter er noget værre :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af Kim B S »

Hej mikkelooo.
Man får som regel hvad man betaler for. :lol: Og det er et meget lavt prisniveau for scootere, hvor det meste ren ud sagt, er noget frygteligt skrammel. :roll: Eksempel vis kan du sikkert få en Giantco, tidligere solgt ved T Hansen. Eller en af dem de solgte ved Jem & fix. Men hold dig langt fra dem, jeg kender et par stykker som fortrød de havde købt dem, det blev nemlig et meget dyrt bekendskab. Det er nemlig kun købsprisen som er billig. :roll:
Man kan måske være heldig at finde en god PGO, men det er altså ret sjælden til kun 2000 kr. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
mikkelooo
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 20:05
Kontakt:

Re: Indregistrering af ny scooter

Indlæg af mikkelooo »

Jeg har bestemt mig for at sige ja til tilbudet. - ind til videre. Jeg vil snakke med ham mekanikeren og få alt det papirer han har på den, hvis han altså har noget. På min ven lød det lidt som om det ikke var første gang ham mekanikeren sælger knallerter på den her måde, så jeg kan lige høre ham ad hvordan med registrering, plader, forsikring osv. Men det bliver vist i starten af næste uge han har den klar til mig.
Jeg får sikkert flere problemer omkring den, så i skal nok høre fra mig. Om ikke andet så for at få at vide hvordan sagen ender :)
Tak for svarene ind til videre :)
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"