Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af wolfe »

Ved bare synsmanden gik op i type nummer og stelnummer :) han prøvede dog ikke knallerten, den har nemlig 5 gear motor på :roll:

den dokument du skal bruge har jeg til og ligge :(y)
Senest rettet af wolfe man 13. aug 2018 19:54, rettet i alt 1 gang.
Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af wolfe »

Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af wolfe »

hvis du mangler tekniske data har jeg også en del liggende :)
Tim C
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af mriisj »

Hej Tim

Tak for info, jeg har selv en del tekniske data liggende og mener at den fremgangsmåde der er beskrevet i hæftet Alt om Kreidler er helt outdated i dag.
Man skal ansøge Motorstyrelsen, om tilladelse til syn og registrering, her får man så den nødvendige tilladelse som skal medbringes til syn sammen med dataerklæring (Typegodkendelsen), det er så synstedets opgave at syne samt vurdere køretøjet, herefter værdiansætter Skat om der er en afgift at betale.

Når dette er overstået er det så bare at hente nummerpladerne.

I typeattesten for K54/5 (S-1071) står der intet om hvad stelnummeret skal være eller starte med herfor kan man registrere et 3 gears / 4 gears / 5gears model som en K54/5xx.

Jeg har ikke så meget erfaring med dette, har kun 2 Kreidlere med tilladelser indhentet fra Motorstyrelsen, den ene er nu med nummerplade.

I øvrigt er den nyeste gældende bekendtgørelse BEK nr. 818 af 20 Juni 2018, §§ 55
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af wolfe »

har lige været turen igennem februar i år, så fortæller dig kun hvad jeg måtte skaffe og gøre for og få den synet. og alt om kreidler side 42 som fortæller man kan lave knallert og til mc, var nødvendigt. tekniske data har jeg andetsteds fra.
Tim C
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af Jensmc »

Det er tilsyneladende forskelligt fra synsmand til synsmand.
Vi i Odense får synet ved en bestemt synshal, og selv blandt medarbejderne her er der forskel. Ejeren af synshallen er den mest medgørlige, og han ved, hvad han har med at gøre, ser det ud til. Da jeg fik synet min Dream 50, vidste han alt på forhånd. Den er så ny, at den skulle have dataerklæring mv.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af wolfe »

Jensmc skrev:Det er tilsyneladende forskelligt fra synsmand til synsmand.
Vi i Odense får synet ved en bestemt synshal, og selv blandt medarbejderne her er der forskel. Ejeren af synshallen er den mest medgørlige, og han ved, hvad han har med at gøre, ser det ud til. Da jeg fik synet min Dream 50, vidste han alt på forhånd. Den er så ny, at den skulle have dataerklæring mv.
Det er der problemet ligger de steder jeg var, at de ikke har forstand på det. Og derfor ikke vil røre ved det overhovedet! derfor må man køre efter det. kunne være fedt med en liste over de steder man har erfaring med synsmænd der ved hvad de laver, og får godkendt ens knallert til mc.
Tim C
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af mriisj »

Jeg syntes det er rigtig godt at vi får vendt indregistrering og syn her på forummet, der er jo mange som har en del viden da de har indregistreret en del maskiner. så måske var det en ide at lave et hæfte med "How to Do" for de forskellige modeller og foretrukne synssteder.

Hvis der er interesse for dette vil jeg gerne stille mig til rådighed og samle data fra alle, vejledningen skal så være elektronisk med opdateringer da der jo komme nye lovgivning af og til samt nye synssteder.

Jeg fik min Kreidler 1968 synet i Rønnede på Sjælland uden problemer.

Tim jeg kunne godt tænke mig at bytte data med dig omkring Kreidler og andre knallerter, jeg har noget dropbox hvor vi kan oploade og hente fra, det kan også gavne andre
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Charlie
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 14. aug 2022 12:35
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af Charlie »

Hej, jeg kigger lige nu på en skyteam classic 50 fra Sverige, og er ikke helt sikker på reglerne. Det er en 45 knallert, men jeg “forstår” på hvad jeg har læst, at man måske godt kan konstruktivt begrænse den til at køre 30, og dermed få en indregistreret som lille knallert her i Danmark. Men er selvfølgeligt ikke sikker, hvilket er hvorfor jeg spørg.

Ps. Den er fra 2016.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Indregistrering og afgitft på Knallerter.

Indlæg af Kim B S »

Hej Charlie.
Velkommen på forum.
Jeg tror desværre ikke det er en mulighed. Jeg ved med sikkerhed at man ikke må ændre den, når det er en dansk 45er knallert, derfor kan jeg ikke forestille mig at det kan lade sig gøre bare fordi den er fra Sverige. Teknisk er det nok muligt, men det er den danske lov der spænder ben for den slags projekter.

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"