kørsels og tomgangs problemer
: søn 17. jun 2012 17:34
hey jeg har en suzuki samurai som :
1.
ikke kan stå i tomgang hvis man slipper gassen så dør den efter et par enkelte sekunder
2.
og den trækker faktisk rigtigt godt af en samurai at være MEN ved mere end 90% gas så tar den ikke ligeså meget ved som den gør under 90%
efter at have skildt karburatoren helt ad og renset den samt set størrelsen på dysen:
der sidder en 60'er dyse i std. dysen er en 62,5 og så sidder der en midlertidig pakning i studsen
min teori :
dysen der sidder i er for lille og den kan derfor ikke trække nok benzin ved fuld gas kontra hvor meget luft den trækker så det kvæler den lidt og grunden til den dør i tomgang kan muligvis være at den får lidt falsk luft pga. den midlertidige pakning og muligvis også pga dysen
min mulige løsning:
skifte dysen ud til en std. dyse eller muligvis en smule større og få sat pakningen på og derefter indstillet den
knallerten er ikke desideret tunet men fløjten i udstødningen er fjernet og det samme med luftfilter begrænsningen
topfarten ligenu er 37 på lige vej og 44 ned af bakke (målt med gps)
sys i jeg har ret og hvilken dyse sys i jeg burde bruge
1.
ikke kan stå i tomgang hvis man slipper gassen så dør den efter et par enkelte sekunder
2.
og den trækker faktisk rigtigt godt af en samurai at være MEN ved mere end 90% gas så tar den ikke ligeså meget ved som den gør under 90%
efter at have skildt karburatoren helt ad og renset den samt set størrelsen på dysen:
der sidder en 60'er dyse i std. dysen er en 62,5 og så sidder der en midlertidig pakning i studsen
min teori :
dysen der sidder i er for lille og den kan derfor ikke trække nok benzin ved fuld gas kontra hvor meget luft den trækker så det kvæler den lidt og grunden til den dør i tomgang kan muligvis være at den får lidt falsk luft pga. den midlertidige pakning og muligvis også pga dysen
min mulige løsning:
skifte dysen ud til en std. dyse eller muligvis en smule større og få sat pakningen på og derefter indstillet den
knallerten er ikke desideret tunet men fløjten i udstødningen er fjernet og det samme med luftfilter begrænsningen
topfarten ligenu er 37 på lige vej og 44 ned af bakke (målt med gps)
sys i jeg har ret og hvilken dyse sys i jeg burde bruge