Knallerter fra gamle dage.

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Kris6861 »

Hej forum:)

Nu har jeg besluttet mig at jeg vil købe en gammel knallert igen. (Ikke en Yamaha fs1 har haft en)
Så er der nogen der har nogen ideer til en knallert? Og hvad slags modeller var der fra 1969-1980?
Jeg vil gerne have en knallert med noget lyd i hvis det er muligt, og kan fås til fornuftige penge, og reservedele skal også være nemt at få fat i.'
Mange tak for hjælpen :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af strynboen »

hvad er max pris....knallerter er efterhånden ret dyre..især de populære modeller...med gear og uden pedaler...modsat er pedal gearløse billigere..en gammel peugeot med kilerem træk kan man nok finde til en tudse..men en maxi er meget dyrere pgsa udbud/efterspørgsel..men du må skære ud i pap hvad du leder efter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

altså dm50 er godt ok fra 1983-1999 men den er ligesom alle de andre gamle vejer bare mindre og har kun 2 gear MEN den har kraftedme den fedeste lyd std. end yamaha puch og alle moderne scootere. har haft en larmepotte med en hullet forrør på min og standard udstødningen jeg har på nu lyder faktisk bedre oog larmer ca. ligeså meget :) og så ligger et pænt eksemplar i samme pris klasse som en fs1 eller monza osv. der er i rimelig dårlig stand forud over det har den sgu en pålidelig motor begge mine motorer har været nyrenoverede da jeg købte mine og tro mig kunne starte min den første efter den have stået ude i sne vejr. midt om nattet i vinters i første hug :) såå min kommentar til dm fordi den er sådan en fed og pålidelig knallert eer: :bravo DOG er de eneste minusser at den er dårlig at tune den har dårligt optræk og de 2 gear bliver en smule kedeligt en 3 gearet ville være lige i øjet (til kørsel under 40) :D jeg ville nok kalde den den bedste hverdags knallert af de gamle fordi den ikke skriger på at kører mere på den og at den er så pålidelig og har den fede lyd :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Kai »

Jeg ved ikke hvordan reservedelssituationen er på Puch nu om dage. Men en Puch Grandprix eller Monza er ret så velkørende, og tunet lyder den også rimelig godt.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

ja det er bare den med puch'en er faktisk forholdsvis dyre hvis de skal være i fin stand :(n) og så vidt jeg ved er dem og kreidler dem der er sværest at få originale dele til :(n) men uorig. dele i lav kvali er forholdsvis ligesom alle de andre gamle med gear :?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Michael »

Kreidler ingen tvivl.....Hvis prisen er ligegyldig :hihi
Man kan få næsten alt fra Holland.(De laves endnu)
Stort set alle originale dele kan skaffes men de koster
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

jep men de der kreidlere der det kræver vist nogen års venteliste hvis jeg husker rigtigt ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Reedvalve »

Som michael skriver: Så køb en Kreidler.
Det var i midt halvfemserne næsten umuligt, at finde dele til Kreidler. Men nu bliver alt lavet igen. Det meste i overraskende god kvalitet. Samt den holder prisen godt. Men kørerglæden er det vigtigeste. Og den er god på en kreidler.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

jep men der er egentlig forskel på om han har 3-5000 eller 15-30.000 :) altså vi er jo trods alt kun dødelige ikke ale har jo budgettet til sådan en maskine :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Kris6861 »

strynboen skrev:hvad er max pris....knallerter er efterhånden ret dyre..især de populære modeller...med gear og uden pedaler...modsat er pedal gearløse billigere..en gammel peugeot med kilerem træk kan man nok finde til en tudse..men en maxi er meget dyrere pgsa udbud/efterspørgsel..men du må skære ud i pap hvad du leder efter
Hej jeg leder efter en billig knallert ikke sådan nogle ligesom Dax de er rigtig fede men også rigtig dyre. (hvis man ikke vil have en skyteam og det vil jeg ikke)
juhl-drengen skrev:altså dm50 er godt ok fra 1983-1999 men den er ligesom alle de andre gamle vejer bare mindre og har kun 2 gear MEN den har kraftedme den fedeste lyd std. end yamaha puch og alle moderne scootere. har haft en larmepotte med en hullet forrør på min og standard udstødningen jeg har på nu lyder faktisk bedre oog larmer ca. ligeså meget :) og så ligger et pænt eksemplar i samme pris klasse som en fs1 eller monza osv. der er i rimelig dårlig stand forud over det har den sgu en pålidelig motor begge mine motorer har været nyrenoverede da jeg købte mine og tro mig kunne starte min den første efter den have stået ude i sne vejr. midt om nattet i vinters i første hug :) såå min kommentar til dm fordi den er sådan en fed og pålidelig knallert eer: :bravo DOG er de eneste minusser at den er dårlig at tune den har dårligt optræk og de 2 gear bliver en smule kedeligt en 3 gearet ville være lige i øjet (til kørsel under 40) :D jeg ville nok kalde den den bedste hverdags knallert af de gamle fordi den ikke skriger på at kører mere på den og at den er så pålidelig og har den fede lyd :wink:
Ja en suzuki Dm50 kunne faktisk være et godt bud. :)

Mange tak for det :)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Nikolaj Y »

Kris6861 skrev:
strynboen skrev:hvad er max pris....knallerter er efterhånden ret dyre..især de populære modeller...med gear og uden pedaler...modsat er pedal gearløse billigere..en gammel peugeot med kilerem træk kan man nok finde til en tudse..men en maxi er meget dyrere pgsa udbud/efterspørgsel..men du må skære ud i pap hvad du leder efter
Hej jeg leder efter en billig knallert ikke sådan nogle ligesom Dax de er rigtig fede men også rigtig dyre. (hvis man ikke vil have en skyteam og det vil jeg ikke)
juhl-drengen skrev:altså dm50 er godt ok fra 1983-1999 men den er ligesom alle de andre gamle vejer bare mindre og har kun 2 gear MEN den har kraftedme den fedeste lyd std. end yamaha puch og alle moderne scootere. har haft en larmepotte med en hullet forrør på min og standard udstødningen jeg har på nu lyder faktisk bedre oog larmer ca. ligeså meget :) og så ligger et pænt eksemplar i samme pris klasse som en fs1 eller monza osv. der er i rimelig dårlig stand forud over det har den sgu en pålidelig motor begge mine motorer har været nyrenoverede da jeg købte mine og tro mig kunne starte min den første efter den have stået ude i sne vejr. midt om nattet i vinters i første hug :) såå min kommentar til dm fordi den er sådan en fed og pålidelig knallert eer: :bravo DOG er de eneste minusser at den er dårlig at tune den har dårligt optræk og de 2 gear bliver en smule kedeligt en 3 gearet ville være lige i øjet (til kørsel under 40) :D jeg ville nok kalde den den bedste hverdags knallert af de gamle fordi den ikke skriger på at kører mere på den og at den er så pålidelig og har den fede lyd :wink:
Ja en suzuki Dm50 kunne faktisk være et godt bud. :)

Mange tak for det :)
Min ven har en fin dax til salg for 15 tusinde :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

plus og minus lister

DM50
benzin økonomisk+
billig i anskaffelse+
design+
pålidelighed+
anskaffelse at dele +(for det meste)
pæn topfart indefor lovens grænser+ (35-39km/T)
masser af standard ekstraudstyr+
originaler er forholdsvis billige+
minuser
dårlig at tune-
baghjulet går nemt i stykker ved tuning-
kun 2 gear-
dårligt optræk-

men sådan i alt set som en begynder knallert eller for at prøve noget nyt og simpelt er den genial
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Klinge1969
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 26. dec 2009 13:45
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Klinge1969 »

Hvis du vil køre efter en billig knallert, så er det også værd at holde øje med Blocket.se - der er af og til billige Kreidler-projekter der, kørende men trætte. Her er et bud:

http://www.blocket.se/halland/Suzuki_K5 ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg aner blot ikke om der er noget med at de skal ha' bestemte stelnumre og sådan for at blive godkendte i DK - det er jeg sikker på der er nogen herinde der ved noget om :bravo :tuba

Hvad med et frækt alternativ til en Dax:

http://www.blocket.se/sodermanland/Suzu ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

hey og den der pv er endda det rigtige mærke :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Klinge1969 skrev: Hvad med et frækt alternativ til en Dax:

http://www.blocket.se/sodermanland/Suzu ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jøsses den er grim :shutup

Undskyld, men det mener jeg altså :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af juhl-drengen »

MEN det er en suzuki men generelt alle dem der ligner dax er i mine øjne er grimme den udgave yamaha har lavet er den kønneste jeg har set :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Klinge1969
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 26. dec 2009 13:45
Kontakt:

Re: Knallerter fra gamle dage.

Indlæg af Klinge1969 »

Jeg tror ikke kompakte knallerter er tænkt som haute couture :rocks Dax er også grim i mine øjne, den har blot fået kultstatus, så glemmer man at den ser fjollet ud. Men jeg var da også glad da jeg tøffede rundt på en sådan i 80'erne, men det er noget helt andet. Find en stor knallert, det er sjovere i det lange løb 8)
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"